Mitä hyötyä lasten sadevaatteista on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Kun itsellä ei ole sellaisia ole? Ei tota 2-vuotiasa oikein yksinään voi ulos päästää... Poika on mankunut koko päivän ulos ja vanhemmilta e löydy kunnon varusteita jotta vois lapsen ulos viedä :headwall:

Mun ainoa gore-tex takki on 45km:n päässä saaressa mökillä kuten saappaatkin eli ei iistä kauheasti hyötyä nyt siellä ole. Seuraavaksi siis ostoslistaan sadepuku.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
sateenvarjo käteen ja pihalle =)

Mulla ei ole edes sellaista :ashamed:
Tai siis pitkään mun sateenvarjo oli aina autossa siltä varalta, että sade yllättää, mutta se on hävinnyt sieltä jonnekin?!

no iso jätesäkki päälle, kumpparit jalksaan ja pussi lakin alle :D jos ei ole kumppareita, ni muovipussit sukkienpäälle ja normikengät jalkaan B)

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
sateenvarjo käteen ja pihalle =)

Mulla ei ole edes sellaista :ashamed:
Tai siis pitkään mun sateenvarjo oli aina autossa siltä varalta, että sade yllättää, mutta se on hävinnyt sieltä jonnekin?!

no iso jätesäkki päälle, kumpparit jalksaan ja pussi lakin alle :D jos ei ole kumppareita, ni muovipussit sukkienpäälle ja normikengät jalkaan B)

Hih, tuo oli festari-vaatetus joku juhannus ennen lapsia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava talonmies:
Nyt saa alesta halvalla lisää ulkoiluvaatetta. On mullakin parit kolmet vedenkestävät ulkoiluvaatteet itselleni...

Mun vedenpitävät ulkoiluvaatteet ei oikeesti pidä sadetta. Eli ihan tosiaan sadepukua ajattelin sitten vaan hankkia.

Saman huomannut, multa puuttuu kunnon sadevermeet, joten olen itse märkä kun lapset mellastavat kunnon sadevehkeet päällä onnellisina ja kuivina. Ikinä muista sitä sadeasua itselleni ostaa, muille kylläkin.

Älä muuta viserrä ;) nKun joskus malttaiskin ostaa itselleen sadevaatteet :) Mun vanha vedenpitävätakki on psty jo niin monta kertaa ettei enää pidä vettä ja muutenkin siinä on inhottava olla, ei varsinaisesti kastu läpi, mutta tulee silti "märkä olo". Tietäskö joku mitä maksas halvat sadevermeet aikuiselle? Entä vettäpitävät ulkoiluvaatteet?

sitten kannattaa satsata laatuun, koska vaatetta voi käyttää myös sateettomana aikana.

Mä suosittelen edullisena pukuna Marmotin Precip asua, jota saa mm Partioitasta nyt alesta. Alle 150e alesta http://www.partioaitta.fi/index.php?cPath=1_2_289&sort=2a&filter_id=29 .

Nyt mä oon onnellinen sadeviitan omistaja, icepeakin viitta löytyi edullisesti :D

Mä oon kyllä ulkoiluvaatteissa satsannut laatuun, löytyy paljon ihan "merkki" ulkoivaatetta, mutta eipä ne vaan kunnon sateella vettä täysin pidä. Gore-tex housuista menee vesi läpi, kun istuu esim. avoveneessä (testattu moneen kertaan). Eli nyt kelpas ihan normi sadeviitta, katsotaan miten se sitten käytännössä toimii.

Yhteistyössä