mitä helv... lääkärin mukaan ei virtsatie infektiota, vaikka selkään sattuu välillä kuin supistaisi, verta tihkuttelee välille, ky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja firequeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

firequeen

Vieras
... sanoi vain, että pitää varata uusi aika ja sitten ottaa lisää kokeita :/ päivystyksessä kävin... perhanan huono olo olo ollut koko aamun, ei saanut syötyä ja olen kamalan väsynytkin kokoajan. eräs meilikaveri epäili endoa, kärsii itse samasta vaivasta. sehän sopisikin reuman kaveriksi... :( :headwall: :(

Mulla ei muuten mitkään testit teekoossa näyttäneet mitään infektiota.

Keskussairaalaan sitten kävi tieni, suonensisäiseen antibioottitippaan viikoks, senkka korkealla ja tulehdus munuaisissa, jalat kantamatttomana kivusta 42 asteen kuumeessa. Ja raskaana olin |O

Kyllä sairaalan testit vaan näytti, ei vieläkään ole mulle auennut, että miks ne, mutta ei teekoon tikut.

Joka hemmetin neuvola ja lääkärikäynnillä asiasta puhuin :headwall:

eniten pelottaa tuo veren tiputtelu, kun ei edes tiedä mistä sitä tulee.. !viikko sitten oli päivän kovat menkkakivut, mutta menivät ohi. nyt oksettaa ja väsyttää. voisiko olla sitä endoa, pukkeaako se yhtäkkiä?!

Eipä mullakaan noi tk:n pissatestit koskaan totuutta kerro. Viimeks kerkes taas munuaisiin asti, kun lääkäri ei millään uskonut muuta kuin testin tulosta. Oireena oli järjetön rintakipu, kuume ja huonovointisuus. Sairaalassa sitten kanssa oltiin munuaisaltaan tulehduksen takia, kun menin sinne iltapäivystykseen :(

Alkuperäinen kirjoittaja pat:
Eipä mullakaan noi tk:n pissatestit koskaan totuutta kerro. Viimeks kerkes taas munuaisiin asti, kun lääkäri ei millään uskonut muuta kuin testin tulosta. Oireena oli järjetön rintakipu, kuume ja huonovointisuus. Sairaalassa sitten kanssa oltiin munuaisaltaan tulehduksen takia, kun menin sinne iltapäivystykseen :(

saisin varmaan yksityiseltä lääkkeet pissatulehdukseen ilman testejä, kun on ollut samaa vaivaa sen kymmenen kertaa! oudointa kyllä on, ettei kirvele pissatessa eikä juoksuta vessassa. tuon veren ja sen, että kylkeen/alamahaan nippaisee välillä kipeästi takia lähinnä sitä pissatulehdusta ajattelin...

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Tuleeko se veri virtsaputkesta vai emättimestä, sehän nyt jo vähän osoittaa mistä lähteä vaivaa etsimään?

kun en ossaa sanoa :D pyyhkiessä jäänyt nyt viikon verran silloin tällöin tippoja paperiin, mutta pissamisen jälkeen pönttö ei ainakaan näytä hehkuvan punaisena kun olen sinne kuikkinut...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Tuleeko se veri virtsaputkesta vai emättimestä, sehän nyt jo vähän osoittaa mistä lähteä vaivaa etsimään?

kun en ossaa sanoa :D pyyhkiessä jäänyt nyt viikon verran silloin tällöin tippoja paperiin, mutta pissamisen jälkeen pönttö ei ainakaan näytä hehkuvan punaisena kun olen sinne kuikkinut...

Onko kirkasta verta? Kokeile emättimen puolelta sormella, tai laita tamponi hetkeksi tms. niin saat selville. Eihän tuo nyt normaalia ole tiputella kummaltakaan puolelta jos menkatkin ovat jo menneet.. Selvittäähän se pitäisi ja siitä se alkaa että selvität kummalta puolelta veri tulee ja sitten lääkäriin.. Paremmin sitten lääkärikin pystyy diagnoosivaihtoehtoja esittämään ettei summamutikassa tarvi lääkettä antaa sinne päin.

Alkuperäinen kirjoittaja pike:
voitko olla raskaana?
"kakistelee purkkaa henkitorvesta" tuskin, kun tissit eivät ole kipeät eikä paino ole noussut. ei ummeta eikä närästä.. ja kumiukkoa ollaan kuitenkin käytetty! pillereitten syönti kun loppui veritulppa epäilyyn ja kettumaisiin sivuvaikutuksiin ..

ap:
saisin varmaan yksityiseltä lääkkeet pissatulehdukseen ilman testejä, kun on ollut samaa vaivaa sen kymmenen kertaa! oudointa kyllä on, ettei kirvele pissatessa eikä juoksuta vessassa. tuon veren ja sen, että kylkeen/alamahaan nippaisee välillä kipeästi takia lähinnä sitä pissatulehdusta ajattelin...[/quote]

En ole koskaan kärsinyt pissatulehdusten yhteydessä mistään kirvelyistä saatika vessassa juoksemisesta. Ensimmäisellä kerralla tk:n lääkäri väitti minun sairastavan mahatautia oksentamisen takia, toisella kerralla sitten oli kuulemma pelkkä lievä vatsaflunssa ja kolmannella kerralla epäili vain rintalihaksen tulehdusta... :whistle:
Ja joka kerralla päädytty aina sairaalaan munuaisaltaan tulehduksen takia. Viime kerralla luokittelivat sitten sairaalassa "oireettomaan riskiryhmään" kuuluvaksi eli tarkoittaa sitä, että pissatulehdus ilman virallisia oireita ja testit puhtaita, vaikka tulehdus olisikin :( Selitäpä tuota sitten aina jollekin "tyhmälle" tk:n lääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja pat:
ap:
saisin varmaan yksityiseltä lääkkeet pissatulehdukseen ilman testejä, kun on ollut samaa vaivaa sen kymmenen kertaa! oudointa kyllä on, ettei kirvele pissatessa eikä juoksuta vessassa. tuon veren ja sen, että kylkeen/alamahaan nippaisee välillä kipeästi takia lähinnä sitä pissatulehdusta ajattelin...

En ole koskaan kärsinyt pissatulehdusten yhteydessä mistään kirvelyistä saatika vessassa juoksemisesta. Ensimmäisellä kerralla tk:n lääkäri väitti minun sairastavan mahatautia oksentamisen takia, toisella kerralla sitten oli kuulemma pelkkä lievä vatsaflunssa ja kolmannella kerralla epäili vain rintalihaksen tulehdusta... :whistle:
Ja joka kerralla päädytty aina sairaalaan munuaisaltaan tulehduksen takia. Viime kerralla luokittelivat sitten sairaalassa "oireettomaan riskiryhmään" kuuluvaksi eli tarkoittaa sitä, että pissatulehdus ilman virallisia oireita ja testit puhtaita, vaikka tulehdus olisikin :( Selitäpä tuota sitten aina jollekin "tyhmälle" tk:n lääkärille.[/quote]

Mullakin tuppaa tulemaan oireettomia tulehduksia. Itse useimmiten vain haistan että on tulehdusta. Onneksi TKssa testit näyttävät oikein! Onko sulle ehdotettu estolääkitystä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Milloin menkat tulleet viimeksi?

öh.. tammikuussa. tämän kuun menkkojen pitäisi kohta tulla... ei hitto, pitisikö ostaa raskaustesti?! en kyllä usko olevani raskaana, ei tule sellaisia "viboja" :D mutta jos nyt varalta tekisi.....

Jos virtsa on ollut rakossa liian lyhyen aikaa, ne tikut ei kerro totuutta. Myös runsas C-vitamiinin nauttiminen voi aiheuttaa vääriä negatiivisia tuloksia tikkujen suhteen. Mutta jos se virtsan katsoo mikroskoopissa tai tekee toisenlaisella koneella analyysin, niin se paljastaa sitten ne bakteerit ja leukosyytit, jos ei ne tikussa näy. Sen lisäksi tuo pissa pitäisi ehdottomasti myös viljellä, mahtoikohan lääkäri sen pyytää? Tee nyt varalta se raskaustesti ja jos se on negatiivinen, niin menisin uudelleen lääkärille, jos kivut jatkuu. Jos se tulehdus leviää munuaisiin, se ei ole enää kiva pikku juttu :( .

Yhteistyössä