Mitä havukasveja nämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja havu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

havu

Vieras
Itse ostin säästökuopasta havukasveja ja myyjät eivät tienneet kaikkien kasvien nimiä. Myytiin vain havukasvi mix- nimellä.

Timanttituija oli ainakin yksi laji ja kääpiökataja(?) ja tuo yksi on arvoitus mulle, että onko se pallotuija vai kartiotuija vai joku muu? On siis vaaleanvihreä vähän ehkä pallomainen..

Eli tietäis mihin puolelle taloa ne istuttais kun tietäis missä ne menestyy?

Ok, tiiän et tuo timanttituija ei näillä korkeudella (V) menesty kovin hyvin, mutta jos laitan sen talvi(kevät)suojauksen timanttituijalle niin menestyiskö sitten...pitää kokeilla..

Kuva tuijasta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2746247.jpg

niin sitä minäkin täs mietin et kuin isoksi ne kasvaa et on tarpeeksi tilaa sitten..

Ärsyttää..soittivat muka niiden puutarhurille et mitä ne on.
Ei osannut vissiin myyjä oikein kuvailla niitä kun vastaus oli tuosta yhestä vaal.vihr. ettei se olis ainakaan pallotuija mutta tuija kuitenkin..hohhoijaa.....

puutarhuri kysyi et onko ne pienissä astioissa vai isoissa. Eli niillä on ilmeisesti toisissa kaupoissa myynnissä isompiakin alkuja. Eli onkohan nuo jotian kitukasvuisempaa sitten..............?

Kyllä mä silti tuijaa veikkaisin, siis etenkin jos tarkastelee tuota havuosaa tai siis oksan kärkeä. Kuvasta päätellen ap:llä on sellainen litteä pehmeähkö oksa kun taas kataja on kova ja aika säännöllinen ympärykseltään. Siis pyöreähkö.

mä itekkin ehdotin niille et ois joku sinikataja tms. ei kuulemma kun kääpiökataja. Ei se myyjä tiennyt siis yhtään mitään. Kun tuossa siis selvästi tuota sinistä sävyä..

Onneksi täällä tiedetään paremmin! :) Kiitos.

vitsi että näyttää kuivilta ne "juuret" siinä päällä, muista kastella nyt syksyllä paljon ja keväällä laita kanssa kuumaa vettä juurille, kun ei enää tulisi yö pakkasia ja kun noin pieniä ovat niin suojaa harsolla

Alkuperäinen kirjoittaja mä tekisin:
vitsi että näyttää kuivilta ne "juuret" siinä päällä, muista kastella nyt syksyllä paljon ja keväällä laita kanssa kuumaa vettä juurille, kun ei enää tulisi yö pakkasia ja kun noin pieniä ovat niin suojaa harsolla

siis talveksi suojaan vai keväällä suojaan harsolla? niille on vissiin siis oma harso juttu ettei mikään sellainen mitä kasvimaalle laitetaan? :) tyhmänä kysyn kun ei aikaisemmin näitä ole ollut. Uusi piha siis, joka kasveja kaipaa..

Eilenkin otin sisälle yöksi kun luvattiin yöpakkasta ja en ole kerennyt vielä istuttaa maahan noita.........'

Kiitos vinkeistä ja lisääkin laittakaa!

Alkuperäinen kirjoittaja mä tekisin:

EIIII... ei kuumaa vettä, mutta haaleeta voi laittaa.