Mitä hassuja ajatusvirheitä teille on sattunut väsyneenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lennia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Kauheeta kun naurattaa ja vauva nukkuu ihan vieressä, pää halkee kun yrittää olla repeämättä.. :laugh:

Itselleni sattuu kanssa usein kaikkia ajatus ja puhevirheitä, tajuan sen siitä kun ukko katsoo mua vino hymy kasvoillaan..

Ainoa mikä mieleen tulee nyt, on se kun odotin esikoista ja suihkussa mietin että miten hieno isä mun lapselle tuleekaan, samantien pomppas sydän kurkkuun että "Mutta kuka on sen äiti?!" ja aloin käymään läpi kaikkia mahdollisia mielessäni kunnes tajusin totuuden. Ukko ihmetteli että mikä mulle tuli kun nauraa hekotin suihkussa yksinäni.

:laugh: äitee hukassa

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
oon aikasemmin kertonu mutta kerron uudestaan. kipeenä ja väsyneenä menin kerran apteekkiin ja otin vuoronumeron, lapussa luki 660. katoin tauluun niin menossa oli 097 tai jotain sinnepäin. mietin siinä että voi ei..sinne meni tää päivä, jonottaessa. meni jonkun aikaa niin tajusin että lappu oli väärinpäin. oikea numero oli siis 099. onneks tajusin ENNEN ku oli oma vuoro. ei sitten tullu mieleenkään että mihin kaikki 560 muuta asiakasta olisi jonottanu. :D

Ei hitto, nauran tätä ääneen. :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Kauheeta kun naurattaa ja vauva nukkuu ihan vieressä, pää halkee kun yrittää olla repeämättä.. :laugh:

Itselleni sattuu kanssa usein kaikkia ajatus ja puhevirheitä, tajuan sen siitä kun ukko katsoo mua vino hymy kasvoillaan..

Ainoa mikä mieleen tulee nyt, on se kun odotin esikoista ja suihkussa mietin että miten hieno isä mun lapselle tuleekaan, samantien pomppas sydän kurkkuun että "Mutta kuka on sen äiti?!" ja aloin käymään läpi kaikkia mahdollisia mielessäni kunnes tajusin totuuden. Ukko ihmetteli että mikä mulle tuli kun nauraa hekotin suihkussa yksinäni.

tä on paras :laugh:

Joskus kun lapset oli pieniä, niin laitoin heidät turvaistuimiin takapenkille ja hyppäsin itse pelkääjän paikalle. Ehdin jo laittaa turvavyönikin kiinni, kunnes muistin että minähän olin kuski... Nolona siinä apteekin pihalla sitten kiersin kauniisti kuskin paikalle ja kaarsin pois...

mulla on nyt huoli mun lapsesta niin olen yöllä sitä "hoitanut". Puhunut kamalasti ja silitellyt ja viimeksi katsoin että se hankaa mukilla naamaa ja yritin ottaa siltä sitä mukia pois. (Sehän oli sitten tälläkin kertaa mun mies mikä nukku käsiään vasten..).
Autossa olen lähes joka kerta säikähtänyt että onko vauva mukana ja mistä olen tulossa/mihin mahdollisesti sen jättänyt. (edelliset lapset piti aina vauvana jotain mölinää kaukalossa).
Ei ole vauva vielä onneksi jäänyt mihinkään, mutta koira jäi kerran kaupan pihaan.

Mulla on käynyt monta kertaa niin, että yhtäkkiä tajuan kauhistuneena, että olen unohtanut yhden lapsista jonnekin. Järkytyn oikein kunnolla. Jotenkin aivoni välillä kuvittelevat, että meillä on neljä lasta, vaikka niitä on kolme, jos ei 2. kolmanneksella keskenmennyttä oteta mukaan. Välillä saatan kattaakin neljälle lapselle :o Enkä siis mitenkään aktiivisesti ajattele sitä keskenmenoa, siitä on useampi vuosi, tai ole vauvakuumeinen tai halua yhtään enenpää lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Aina yhtä mieltä ylentävä on se kun väsyneenä rupes vaihtamaan celsius asteita euroiksi,,,Tuossa männä vuosina (ja vähä myöhemminkin jos rehellinen olen). Ja eilen sanoin miehelle että lapset heittelee taas lihapullia tossa ikkunan lähellä,,,vai lumipalloja:)

Hah, minä sanoin eilen naapurille että "säätiedotuksessa lupasivat viikonlopuksi plussapisteitä" tarkoitin tietenkin plussa-asteita :D :ashamed:

Tuli tuol keskimmäisen haku reissulla mieleen kun yks päivä lähin hakeen ens pienintä tarhasta ja sit keskimmäistä koulusta.

Noh, lähin kotoota yksin käveleen tarhalle, matkan varrella isäni liittyi mukaan. No kun pääsin hänen luo, aloinkii pyörimään ympäriinsä ja kauhistuneena siinä sit huutelin pienintä.
Iskä sit tokasee et "onks kenties tunne et joku o hävinny? No joo, eiks se penska tullukkaa siu luo, mis se nyt on?"
Paniikki jo iski, kunnes iskä valottaa asiaa ja sanoo että myö ollaan vast menossa hakemaan sitä pientä tarhasta!
Iskäl oli hauskaa, miul ei :ashamed:

Useimmite pien o minul mukana kun keskimmäistä haetaan, ja taas iskä tulee vastaan ja pien ryntää papan luo tukka putkella paaaljon minuu eellä!

- Kun esikoinen oli ensimmäistä kertaa hoidossa yötä, heräsin keskellä yötä ja katsoin tottuneesti lapsen sänkyyn ja meinasin saada sydänkohtauksen kun ei sitä siellä ollutkaan. Potkin miestä että nousee että se lapsi on siellä alla, no ei ollut. Rupesin etsimään ihan paniikissa lasta. Etsin mm. kirjojen alta, vaatekaapeista, pahvilaatikosta. Jossain vaiheessa sitten havahduin että niin sehän onkin mummolassa ja tuskin se tuonne kirjan alle mahtuskaan ja painuin takaisin nukkumaan.

-Kävin kerran nopeasti pienessä kaupassa kun olin kävelemässä kotiapäin, kun olin kauppassa asioinut ja kerennyt jo hyvän matkaa kotiin päin kävellä (keskellä kaupunkia) rupesi tuntumaan ettei kaikki nyt oo ihan normaalisti. Pikainen katsaus osoitti että mukana käsivarrella heilui se kaupan sininen ostoskori. Pakkohan se oli kävellä sitten takaisin palauttamaan vahingossa varastamani ostoskori. Ja hävetti.

-Aamulla kiire viemään lapsia päiväkotiin kun ponniin nukuttiin. Lapsia puin ja ihmettelin että mitä se tyttö itkee ja osoittaa veljensä päätä johon laitoin parhaillaan pipoa, ja poikakin katsoo minua hieman kummeksuen. Hyssyttelin pienempää ja mietin että onhan se kumma ku tää pipokin nyt näin pieneltä tuntuu. Vasta kun rupesin pojalle pipon naruja sitomaan hoksasin että eihän pojan pipossa mitään naruja ole vaan olin ahtanut pikkusiskon pipon sille päähän.

-Yöllä muutaman kerran tullut taputeltua miehen peppua ja silitettyä selkää jotta se jatkaisi uniaan. No eihän se tieten auttanut se miehen taputtelu ja silittelu kun lapsi oli se joka oli noussut kitisemään, joka nukkui siellä omassa sängyssään.

näitä tapahtuu harvasen päivä. 4 vuoden univaje on välillä hyvin selkeä.

Olen tämänkin joskus täällä kertonut. Eräs kiireen ja kiukuntäyteinen aamu kruunautui kun vein esikoista eskariin, siten että siis nuoremmat sisarukset olivat mukana ja kuopus istui rattaissa menomatkan. Eskarin edessä sitten kampesi rattaista pois ja esikoinen vaan jatkoi jo kotona alkanutta kiukkuaan, tartuttaen sen sitten toisiin sisaruksiin ja sadattelin siinä mielessäni, että avaisivat jo oven.. niin saisin esikoisen "tuupattua " eskarin ovesta sisään. No aukesihan se ovi, mutta "tuuppasin " ovesta väärän lapsen.. sen kiukkuvan kuopuksen.. ja tähänkin havahduin vasta, kun olin laittamassa esikoista rattaisiin ja ihmettelin,että miten ei meinaa mahtua. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Muutama päivä sitten palautin pulloja ja kun se vekotin tulosti kuitin, sanoin sille kiitos. Takana tietty oli joku tyyppi odottamassa omaa vuoroaan. Vastaavaa tapahtui kerran ottoautomaatilla myös.

Sanat menee jatkuvasti sekaisin, ajatus häviää hetkessä päästäni, nimet unohtuvat jne. Olen lahopää.

*repskops*

Tulee kohta pissat housuun teitä lukiessa. Tää on NIIN tuttua. Onneksi en ole ainoa.

Niin juu, tuli mieleen yksi taas. Joskus hississä iski paniikki. Hissi pysähtyi oikeaan kerrokseen, mutta ovi ei auennut. Minä hädissäni siinä pohdin, mitä tehdä ja päätin painaa hissin hälytysnappia. Painoin vielä pari kertaa ja alkoi jo hirvee tuskanhiki pukata, kun ahtaanpaikankammo on. En enää muista miten sen tajusin, mutta kyllä hävetti huomata, että se ovi aukeaa työntämällä, ei siis automaattisesti "liu'u" edestä pois. Sitten äkkiä pois paikalta, miettien, miten olisin selittäny paikalle tulevalle "hissihenkilölle", miksi hälytysnappia painoin. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meinasin kerran keittää puurot konetiskijauheesta kun piti kaurahiutaleista tehdä :ashamed:

Hyvä, jos hoksasit ajoissa. :D

Keittiökämmejä riittää mullakin. Sokeria poppareihin, vanhat kahvit tiskialtaan sijaan tiskipöydälle, maitoa kahvin sijaan mehuun ja mehua kahviin jne.

Mun pettämätöntä keittiölogiikkaa oli, kun aamupuuroa mikrossa keitellessä halusin kuunnella samalla radiota. Pistorasiat eivät kuitenkaan riittäneet, joten saadakseni radion seinään, kiskaisin irti jatkojohdon, jossa olivat suunnilleen kaikki keittiökoneet kiinni. Musiikin soidessa ihmettelin sitten, onko mikro hajonnut. Kun muutkaan laitteet eivät toimineet, ehdin jo ihmetellä, onko sähkökatkos tullut.

Mä sanoin kerran tytölle ku jätti vaatteensa keskelle lattiaa että"vie nyt ne vaattees sinne jääkaappiin"
Ja sillo ku tyttö oli viel vauva jamun piti keittää sen tuttipullot...joo...tuttipullot kattilassa niiku pitikin...jonkun ajan kuluttua aloin haistelee et mikä haisee...olin unohtanut laittaa kattilaan vettä ja sinnehä nepullot suli kattilan pohjalle =/

Mietin juuri yksi päivä että mitä ehkäisyä käytän. mietin sitä noin minuutin ja olin juuri avaamassa suuni ja kysymässä asiaa mieheltä kun tajusin että olen raskaana (viikkoja tuolloin n.30). että tämänkin VOI unohtaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Teollisuuskypärä harmaana:
Mä sanoin kerran tytölle ku jätti vaatteensa keskelle lattiaa että"vie nyt ne vaattees sinne jääkaappiin"
Ja sillo ku tyttö oli viel vauva jamun piti keittää sen tuttipullot...joo...tuttipullot kattilassa niiku pitikin...jonkun ajan kuluttua aloin haistelee et mikä haisee...olin unohtanut laittaa kattilaan vettä ja sinnehä nepullot suli kattilan pohjalle =/

Minä keitin eilen makaroonit ilman vettä.. Aloin kans hajua ihmettelemään, kunnes tajusin,etten laittanut vettä vaan makaroonit..

Minä istuin taksissa tuossa eräänä päivänä ja totesin takapenkiltä kuskille "kato, juna!"... :)

Puurot laitan mikron sijasta jääkaappiin, vierekkäin kun ovat... Ja tuossa taannoin istuin pöydässä ruokalautanen edessä ja pohdin että jotain nyt puuttuu... haarukka ja veitsi on tietty ihan kätsyt syötäessä :D

Usein sattu pojan ollessa vauva ja yöheräilyjen ollessa kiivaimmillaan että yöllä en muistanu palauttaneeni lasta sänkyynsä. Nukuin seinää vasten ja jossain vaiheessa havahduin ettimään vauvaa ja ihmettelemään missä se on kun tyhjää syliä heijaan...Tuo oli aikaa kun suihkuun menin lasit päässä ja pesin tukkaa naama-aineella jne :whistle:

Yhteistyössä