Mitä hassuja ajatusvirheitä teille on sattunut väsyneenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lennia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lennia

Jäsen
17.09.2009
414
0
16
Mä katsoin eilen Runotyttö -sarjaa. Emilian isä oli juuri kuollut. Teksteissä luki "Hän on siellä kahden vainajan kanssa". Meikäläinen siinä kummasteli ääneen, että häh, kukas se toinen vainaja oikein on... :D

Ja siis kyllä, ymmärrän englantiakin oikein hyvin, mutta ei, ei vaan leikannu.

No semmonen kävi, että mies otti mut kyytiin kotoo ja anto mulle käteen apteekin pussin, jossa oli kaksi pakettia. Ihmettelin, että ai, se on käynyt apteekissa ja otin käteeni paketin. Luin siitä ensin lääkkeen nimen ja sitten luin "hepatiitti".

Meinasin jo alkaa huutaa, mutta sitten tajusin, että ne oli hepatiittirokotukset ja sitä varten me oltiin autossa, koska oltiin menossa ottaamaan ne.

yhtenä päivänä tytölle höpisin että "mennääs nyt vaihtaan se auto"...öö...siis VAIPPA!!!
Joo lievää autokuumetta ilmassa ja väsymystä...toisena päivänä sanoin kirahvi mutta en muista minkä sanan tilalle...ihmeellisiä...

Lapsista on aina hauskaa kun väsyneenä ei järkeni juokse. Viimeksi käskin heitä pukemaan kengät päähän ja pistään kintaat jalkaan :laugh: Vanhin sitten kysyi, että laitanko pipon kumpaan käteen, jolloin tajusin puhuneeni puuta heinää...

Yritin yöllä imettää keskimmäistä lastamme kun unissaan itki. (ei ole tissiä syönyt enää 1½sta vuoteen)
Nostin sängystä syliin ja yritin laittaa tissiä suuhun, ihmettelin kovasti kun ei kelpaa, tuumasin ei sitten jos ei olekkaan nälkä, lapsi takaisin sänkyyn ja itse takaisin unille.
Vasta kun kuopusta heräsin imettämään myöhemmin yöllä tajusin mitä olin yrittänyt tehdä.

pojan 1v synttäreiden jälkeen olin laittanu illan käytetyn vellipullon "juhlakahvikuppien" kanssa kaappiin..ihmettelin vaan et olinpa mä tehokas ja laitoin suoraan pesuun.mies löysi pullon sieltä parin päivän päästä ja mietti et kuis tää nyt tääl on =)

Mulla menee väsyneenä nimet sekaisin. Sekoitan usein esikoiseni ja siskoni nimet ja puhun siskoni lapsista esikoiseni lapsina. Kuopuksen nimi ei niin mene sekaisin mutta lasten serkkujen suhteen olen toivoton, veljesten nimet menevät AINA väärin ja omista lapsista se on sitten niin kauhean hauskaa.

Kävin hakemassa työvaatteita työvuorossa, kun oli luppoaikaa ja piti kipasta takas osastolle. Iltavuoroon tuleva työkaveri tuli samaan aikaan vaatevarastoon ja mun piti lähteä hissillä osastolle ja tää työkaveri meni vaatekaapeille. Kävelin sitte tän perässä ihan erisuuntaan pitkän matkaa, kunnes työkaveri kysy että etkö sä oo aamussa, että ootko tulossa tänne kanssa :ashamed: johon minä että taisin eksyä :ashamed:

Miestä sanon vauvan lempinimillä..
Esim. "pikkumuru" tai "lässykkä". :D
Viimeksi eilen sanoin "lässykkä..". Mies ei viitsi pilkata mua siitä kun tietää että raskaana loukkaannun itse omistakin mokista :whistle:

No siis minulla ihan vakio että suus suoltaa puuta heinää, mutta aivot eivät rekisteröi sitä. viimeksi lasten koulun diskossa kun pidin twisteriä niin tajusin lasten hämmentyneistä katseista huutelevani kummia, kysyin että mitäs nyt: "mitä tarkoittaa oikea jalka vasemmalle ( piti olla siniselle)". Totesin vaan että täti on vähän väsynyt (kolmannen kerran jälkeen)

Montakin. Tässä mieleen tulevat.

1. Sanon konttaavalle vauvalle "ks-ks" koska olen tottunut kissaa kutsumaan siten. Myös usein puhun vahingossa kissalle itsestäni äitinä, mitä en normaalisti tee.

2. Kaksi kertaa on käynyt köpelösti kun oon vienyt likaisia vaatteita pyykkikoriin, joka on vessanpöntön vieressä ja siinä on kansi. Oonkin laittanut ne ajatuksissani väsyneenä vessanpönttöön ja ollut sydärin partaalla seuraavan kerran pissalle mennessä, kun pönttö on täynnä vaatteita... Siis tosiaan vasta silloin oon huomannut mokani. Kerran jopa pissasin niiden vaatteiden päälle ennen kun huomasin...

Aina yhtä mieltä ylentävä on se kun väsyneenä rupes vaihtamaan celsius asteita euroiksi,,,Tuossa männä vuosina (ja vähä myöhemminkin jos rehellinen olen). Ja eilen sanoin miehelle että lapset heittelee taas lihapullia tossa ikkunan lähellä,,,vai lumipalloja:)

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Aina yhtä mieltä ylentävä on se kun väsyneenä rupes vaihtamaan celsius asteita euroiksi,,,Tuossa männä vuosina (ja vähä myöhemminkin jos rehellinen olen). Ja eilen sanoin miehelle että lapset heittelee taas lihapullia tossa ikkunan lähellä,,,vai lumipalloja:)

ei kun sori MARKOIKSI

Olin lähdössä synnäriltä ja mulla oli rintakumi pusseineen kädessä. Olin käyttänyt kumia muutaman kerran ja säilyttänyt sitä välit siinä pussissa. Joku kätilöistä oli sanonut, että kumit voi jättää sitten sairaalaan. Menin kysymään kätilöiltä jotka olivat huoneessaan kahvitauolla, että mihin tämän kumin voi viedä. -Pumppuhuoneeseen, oli vastaus. -Entä mihin mä tämän vien, kysyn ihan pokkana ja näytän sitä pussia. -No, sen voit ihan panna roskikseen, kuului vastaus.

4vee taas temppuili ruokapöydässä ja piti komentaa syömään riisiä niin sanoinkin ihan pokkana että "syöhän nyt sitä rusinaa". Katsoi tyttö vähän kummissaan.

Onhan niitä, tyypillisiä ovat juuri väärien sanojen sanomiset. Tyylin - hammasharja päälle ja pese nyt jo yöpuvut. Mutta joskus on ihan ajatusvirheitäkin.
Kerran vuosia sitten eräällä vaellusreissulla tulimme leveän kuohuvan joen luo, joka piti ylittää. (kiertomahdollisuutta ei ollut, eikä siltaa tms.)
Ja minulla oli melko painava rinkka selässäni. Mietin, miten mahtaisin selvitä ylityksestä rinkan kanssa.
Ja hetken ajattelin saaneni loistoidean, kun ajattelin meneväni ensin itse joen yli ja hakevani rinkan vasta sen jälkeen. :ashamed:

olin lenkillä ystävän kanssa ja juteltiin niitä näitä,kun sitten vastaan tuli koirankusettaja jolloin minä sanoin ystävlle riemastuneena uin maailman seitsemäs ihme : KATO! KOIRA!!!!!!!

( olen siis yleensä juu liikkeellä taaperon kanssa.. )

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
olin lenkillä ystävän kanssa ja juteltiin niitä näitä,kun sitten vastaan tuli koirankusettaja jolloin minä sanoin ystävlle riemastuneena uin maailman seitsemäs ihme : KATO! KOIRA!!!!!!!

mun ystäväni katsoi kerran hiukan hämmentyneenä, kun oli meillä syömässä, kun olin napannut hänenkin lautasensa ajatuksissani ja pilkkonut hänenkin ateriansa pienemmäksi. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

mun ystäväni katsoi kerran hiukan hämmentyneenä, kun oli meillä syömässä, kun olin napannut hänenkin lautasensa ajatuksissani ja pilkkonut hänenkin ateriansa pienemmäksi. :ashamed:

:D
mä olen kans asettanut kaverille nokkamukin kauniisti lautasen viereen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

mä olen kans asettanut kaverille nokkamukin kauniisti lautasen viereen.

Ja mä kajautin bussissa kovan ääneen "piipaa-auto", kun ambulanssi meni ohi. Ja olin siis kerrankin ilman muksua liikenteessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Ja mä kajautin bussissa kovan ääneen "piipaa-auto", kun ambulanssi meni ohi. Ja olin siis kerrankin ilman muksua liikenteessä :D

mä käytän tota piipaa-autoa ihan puhekielessä aikuisillekin puhuessani.mies aina korjaa sitten jurona perässä miten milloinkin : poliisauto,ambulanssi,paloauto.. :D

Yhteistyössä