Mitä hassuja ajatusvirheitä teille on sattunut väsyneenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lennia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kerran aloin sepustaa miehelle auton etupenkillä että kato LOKKI! Ja tuolla on lato... Ja sitten repesin. Tyttö oli kyllä mukana mutta nukkui ja tiesin sen. Nää on ihan arkipäivää että menen esim. vessaan ja jään miettimään mitä piti tehdä, tulen pois ja muistan että ai niin ne pyykit. Menen uudestaan vessaan ja taas mietin että mitä pitikään tehdä. Kerran menin 3 kertaa makkariin kunnes muistin että vessaan piti mennä.

Tämä oli joskus muinoin kun euroon siirtyminen oli vastikään tapahtunut.. Joku sanoi että jonnekin on matkaa noin 10 km ja minä sitten ajattelemaat sanoin heti että eli nykyään siis 60 km.

Esikoisen vauva-aikaan mies pyysi minua ojentamaan tutin pöydältä, vauva istui hänen sylissään. Minä väsyneenä tosiaan laitoin tutin ihan suuhun asti, miehelle tosin. Oli vähän hämmästyneitä ilmeitä joka naamalla.

Mun ei edes tarvitse olla väsynyt, kun suustani pääsee puhuessa vääriä sanoja. Johtunee siitä, etten ole nentti. Esimerkiksi tarkoittaessani botulismia sanoin borrelioosi. Samankuuloiset tai jotenkin päässäni yhteenlinkittyneet sanat vain menevät sekaisin. Muutamia päiviä sitten sanoin Itävalta, vaikka tarkoitin Sveitsi. Tilannetta pahentaa se, jos joudun nopeasti vaihtamaan englannista suomeen. Jostain syystä englantia käyttäessäni lapsus linguae iskee paljon harvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Onhan niitä, tyypillisiä ovat juuri väärien sanojen sanomiset. Tyylin - hammasharja päälle ja pese nyt jo yöpuvut. Mutta joskus on ihan ajatusvirheitäkin.
Kerran vuosia sitten eräällä vaellusreissulla tulimme leveän kuohuvan joen luo, joka piti ylittää. (kiertomahdollisuutta ei ollut, eikä siltaa tms.)
Ja minulla oli melko painava rinkka selässäni. Mietin, miten mahtaisin selvitä ylityksestä rinkan kanssa.
Ja hetken ajattelin saaneni loistoidean, kun ajattelin meneväni ensin itse joen yli ja hakevani rinkan vasta sen jälkeen. :ashamed:

:laugh: voi tää oli ihana, mä nauran ihan vedet silmissä täällä :)

Mun esikoinen oli ihan vauva kun kerran tulin hänen kanssaan mummulasta kotiin. Naapurit touhusi siinä pihalla kanssa jotain. Ropesin purkamaan vaunuja autosta ja muita mukana olleita romppeita. Samalla juttelin vauvalle kaikenlaista: onkohan isi tullut jo kotiin, äiti ottaa nää tavarat ensin ulos ja tuun sitten ottamaan sut, ai kuinka hienosti jaksat odottaa... Naapurit kattelivat kovin, mutta oletin sen johtuvan siitä että halusivat vauvaa kurkata kunhan ottaisin hänet autosta. SItten kun tuli sen vauvan ottamisen aika ja avasin takaoven niin kauhistuin, ei siellä vauvaa ollut! :o Sekunninsadasosan ehdin säikähtää kunnes tajusin että ei helkkari, minähän vein vauvan ensimmäisenä isälleen sisälle riisuttavaksi ja tulin sitten vasta purkamaan autoa.. Ei ihme että naapurit tuijottivat! *nolo* :D

Tää sattu miehelle mut julkaisen sen nyt kuitenkin kun oli aika "hauska".

Lomareissulta kotiuduttiin, kotimatka venyi noin 40tunnin pituiseksi erilaisten kommellusten vuoksi eli muksut kyllä oli nukkunut sinä aikana mutta minä ja mies sen ajan valvoneet. Kotiin kun päästiin niin ohjelmassa oli sitten koko lauman pesu ja nukkumaan. Mies laittoi suihkun auki ja odotellessaan sopivaa vettä kusasi (pönttö siis ihan suihkun vieressä). Vauvaa oli viemässä suihkuun eli koitti kädellä onko vesi sopivaa ja totes et kyllä vaan, kovin on lämmintä. Kunnes sitte älys koittaneensa kuin lämmintä se kusi on, ei suinkaan vesi.....

ei mulle mut siskolle: joka ihmetteli eläinkaupan ikkunassa ollutta tekstiä- Ale panoja ja hihnoja :D Vielä muutaman 10 minuuttia se ihmetteli,et mitä tuol oikee myydään! Kunnes minä sitten sanoin,että taisit lukea "hiukan" väärin.

Miä nauran tääl veet silmissä ja Melkein pissi housuissa :laugh:

Iha päivittäin puhun puuta heinää, iha mitä sun sattuu, suusta vaan tuntuu sanovan iha kaikkee mitä ei pitäis, senat sakasii hyvinkii usein, etekii iltasin. Lapsilla ja ukolla on hauskaa :D
Kirjotan vaikka kauppalappua ja joku laps kysyy jotain ja miä tietty vastaan. Kaupassa sit katon kauppalapusta mitä piti ostaa, ja siin lukee esim: joo mie teen kohta ruuan, tee sie läksyt sil aikaa, tuun koht tarkistamaan! Ja sit unohtuu puolet ostoksista kun ei lue lapussa :snotty:

Lapsia myös usein käsken laittaan housut päähän ja kengät käteen, tänne kun kirjotan jotain ja rupeenkii aatteleen jotai ihan muuta, kirjotan sen sit tähän, onneks ainakii useimmiten muistan kattoo kirjottamani ennenkuin painan "vastaa" nappia.

Joskus vien myös lattialta löytyneet vaatteet tiskikoneeseen, meen vessaan kauheessa pissihädässä ja unohan mitä piti tehä, tuun pois ja tuskailen et onks pissitulehus kun taas pissittää :ashamed:

niitä vaa on niin paljon, asioita ja väsymystä ja noloja tapahtumia :ashamed:

meillä on kakkos vessassa sellainen pieni kulmalavuaari jossa vauvan pyllyä myös pestään, mietin tässä joku päivä että apua, eihän tässä lavuaarissa mahdu kohta omia käsiään pesemään kun kädet kasvaa!! (vauva siis kasvaa, mutta löi tyhjää päässä juuri, että mitä?)

puhdasta pyykkiä laittaessa olen myös miehen paitojen niskalappuihin nimen kirjoittanut samalla kuin lastenkin....
:D no ei mene töissä hänelläkään vaatteet pukukopissa sekaisin.

Mä just eilen menin keittiöön ja katoin, että joku on jättäny Oivariinin pöydälle. Heti tietysti huutelin tympääntyneenä, että kuka on jättänyt sen pöydälle ja avasin jääkaapin, että laitan sen rasian sinne. Hiljenin sitte nopeasti kun huomasin, että syyllinen olinki minä, olin laittanu leivän jääkaappiin (mun lempparileipä jota muut ei syö) ja jättäny voin pöydälle...

Muutama päivä sitten palautin pulloja ja kun se vekotin tulosti kuitin, sanoin sille kiitos. Takana tietty oli joku tyyppi odottamassa omaa vuoroaan. Vastaavaa tapahtui kerran ottoautomaatilla myös.

Lapsi saattaa sanoa mulle jotain tyhmää. Esim. vajaa 3v poika saattaa sanoa, että kaataa kaikki lelut laatikosta lattialle, johon ite sitten väsyneenä ja ajatuksissani totean, että okei. Sitten, kun kauhea rytinä kuuluu, hoksaan että hetkonen...

Sanat menee jatkuvasti sekaisin, ajatus häviää hetkessä päästäni, nimet unohtuvat jne. Olen lahopää.

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
olin lenkillä ystävän kanssa ja juteltiin niitä näitä,kun sitten vastaan tuli koirankusettaja jolloin minä sanoin ystävlle riemastuneena uin maailman seitsemäs ihme : KATO! KOIRA!!!!!!!

( olen siis yleensä juu liikkeellä taaperon kanssa.. )

Ja mä kajautin bussissa kovan ääneen "piipaa-auto", kun ambulanssi meni ohi. Ja olin siis kerrankin ilman muksua liikenteessä :D

Ai kamala. :laugh: :laugh: :laugh:

Niin ja sitten vuosien takainen, täällä jo pari kertaa kertomani: vuosia sitten serkun häissä unohdin jonossa seistessäni, että mitä tässä nyt sitten pitäisi tuoreelle parille sanoa. Eli olisi pitänyt onnitella tietenkin. Noh, mun vuoro kun tuli, onnittelinko serkkuani ja serkun morsianta? En. Sanoin PÄIVÄÄ ja kättelin kummatkin. Morsiamen ilme oli melkoinen...

Viikonloppuna tuijottelin auton navigaattoria ja ihmettelin että miks ihmeessä edellä ajavaa autoa ei näy siinä ruudussa. Onneksi en ehtinyt kysyä mieheltä...

Kerran liikennevaloissa en nähnyt, mikä valo paloi, koska aurinko häikäisi niihin niin pahasti. Sitten avasin ikkunan ja mies tätä ihmetteli, niin sanoin, että näin kuulen kun ne vaihtuu. Ei sitten leikannut, ettei autojen liikennevaloista kuulu ääntä..

Kauheeta kun naurattaa ja vauva nukkuu ihan vieressä, pää halkee kun yrittää olla repeämättä.. :laugh:

Itselleni sattuu kanssa usein kaikkia ajatus ja puhevirheitä, tajuan sen siitä kun ukko katsoo mua vino hymy kasvoillaan..

Ainoa mikä mieleen tulee nyt, on se kun odotin esikoista ja suihkussa mietin että miten hieno isä mun lapselle tuleekaan, samantien pomppas sydän kurkkuun että "Mutta kuka on sen äiti?!" ja aloin käymään läpi kaikkia mahdollisia mielessäni kunnes tajusin totuuden. Ukko ihmetteli että mikä mulle tuli kun nauraa hekotin suihkussa yksinäni.

Alkuperäinen kirjoittaja eevi:
Mä nauran täällä :D :D yksin :D ihania juttuja!!

Laitanpa vielää omaa kokemusta.. Vauvan syntymän jälkeen olen itse mm. hyssyttänyt ostoskärryjä, kutsunut kissaani vauvan nimellä (tai sitten toiste päin), unohdan alituiseen tuttujen ihmisten nimiä, unohdan paljon juttuja, joita ihmiset on kertonut mulle... Unohtelen paaaljon asioita ja musta se on kamalaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
olin lenkillä ystävän kanssa ja juteltiin niitä näitä,kun sitten vastaan tuli koirankusettaja jolloin minä sanoin ystävlle riemastuneena uin maailman seitsemäs ihme : KATO! KOIRA!!!!!!!

( olen siis yleensä juu liikkeellä taaperon kanssa.. )

Ja mä kajautin bussissa kovan ääneen "piipaa-auto", kun ambulanssi meni ohi. Ja olin siis kerrankin ilman muksua liikenteessä :D

Ai kamala. :laugh: :laugh: :laugh:

Pikkasen noloa juu...mie olen huudellu junaa ilman että muksu edes mukana :ashamed: :D Ja mies esitelly heppoja työkavereille kun ajelivat johonkin työhommiin :laugh:

Yhteistyössä