Mitä häälahjaksi? Onko juustohöylä liian arkinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sinisulka

Aktiivinen jäsen
14.01.2011
2 672
0
36
46
Maapallo:)
Oon tässä miettinyt, että onko juustohöylä liian arkinen häälahja? Toinen parista on kuitenkin ulkomaalainen eikä ole tottunut käyttämään juustohöylää. Voisi olla erikoinenkin lahja tästä perspektiivistä katsottunut. Voisin antaa 1 käyttämättämön omasta kaapista. Joka tapauksessa nyt pienellä budjetilla mennään... 10 euroa on se max summa.

tän on pakko olla vitsi. Nou nou ja vielä kerran nou! jos kymppi on budjetti niin tee hätäratkaisuna niin että ovat itseltä jonkun puhtaan lasiastian ja ostat 10e arvosta halvimpia tikkareita mitä kaupasta löytyy. Joko juttu hyvin koristeellisti sellofaaniin ja itse tehty ja panostettu kortti mukaan.

[QUOTE="milja";23754381]tän on pakko olla vitsi. Nou nou ja vielä kerran nou! jos kymppi on budjetti niin tee hätäratkaisuna niin että ovat itseltä jonkun puhtaan lasiastian ja ostat 10e arvosta halvimpia tikkareita mitä kaupasta löytyy. Joko juttu hyvin koristeellisti sellofaaniin ja itse tehty ja panostettu kortti mukaan.[/QUOTE]

On muuten oikeasti hyvä idea:attn:

Minusta juutohöylä ei välttämättä ole ollenkaan huono idea, varsinkin jos kyse on nuoresta parista. Keksisin kyllä jotain sen kaveriksi kyllä. Mutta kiinnostaisi kuulla mikä on se maa missä ei juustohöylä ole tuttu. Juustohöylää kun käytetään kuitenkin pitkälti ympäri maailmaa.

[QUOTE="Alissa";23754309]Kuinka suuri porukka menee syömään ja juomaan max 10 euron lahjalla? :laugh:[/QUOTE]

Nyt en ymmärtäny.
Pitääkö lahja olla sen arvoinen,että sillä syö tai juo tietty porukka ihmisiä?
Eikö se juhlien järjestäjä maksa kustannukset? ja juhlaväki tuo lahjaksi mitä tuo? Vaikka euron maksavan.

Kyllä me ihan pyydettiin keittiötarvikkeita sillon häälahjaksi kun oltiin muutetti 6kk aiemmin ihan ikiomaan yhteiseen kämppään, häälahjojen on oikeastaan tarkoitus olla sellaisia mitkä auttaa tulevassa elämässä :) Itse ollaan ostettu usein jotain aikuisviihdevälineitä ja skumppapullo, mutta siihenkin saattaa 20-40e mennä :/ Mutta esim joku halpa skumppa ja värillisiä tuikkuja tiimarista voi saada just siihen kymppiin? Hemmottelua hääparille :)

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23754458:
Kyllä me ihan pyydettiin keittiötarvikkeita sillon häälahjaksi kun oltiin muutetti 6kk aiemmin ihan ikiomaan yhteiseen kämppään, häälahjojen on oikeastaan tarkoitus olla sellaisia mitkä auttaa tulevassa elämässä :) Itse ollaan ostettu usein jotain aikuisviihdevälineitä ja skumppapullo, mutta siihenkin saattaa 20-40e mennä :/ Mutta esim joku halpa skumppa ja värillisiä tuikkuja tiimarista voi saada just siihen kymppiin? Hemmottelua hääparille :)

No juuh. Ennemmin vaikka kymmenen juustohöylää ku tuikkuja ja aikuisviihdettä.

[QUOTE="vieras";23754436]Nyt en ymmärtäny.
Eikö se juhlien järjestäjä maksa kustannukset? ja juhlaväki tuo lahjaksi mitä tuo? Vaikka euron maksavan.[/QUOTE]

ei sillä summalla niin merkitystä ole. Tottakai mitä enemmän on rahaa, sen "paremman" lahjan saa, mutta se kalliskin lahja voi mennä pieleen jos se ei ole sopiva.

Kuvittele vaan miltä sinusta tuntuisi (siis oikeasti) jos saisit juustohöylän lahjaksi, tai vaikkapa kuorimaveitsen. Ei varmaan kovin kivalta. Nuo ovat sellaisia tavaroita joita löytyy joka kodista jo valmiiksi.

[QUOTE="milja";23754493]ei sillä summalla niin merkitystä ole. Tottakai mitä enemmän on rahaa, sen "paremman" lahjan saa, mutta se kalliskin lahja voi mennä pieleen jos se ei ole sopiva.

Kuvittele vaan miltä sinusta tuntuisi (siis oikeasti) jos saisit juustohöylän lahjaksi, tai vaikkapa kuorimaveitsen. Ei varmaan kovin kivalta. Nuo ovat sellaisia tavaroita joita löytyy joka kodista jo valmiiksi.[/QUOTE]

;) me muuten saatiin kuorimaveitsi minun kummipojalta. Ja minusta se oli ihana. Ja saatiin muuten saksetki ja metallikauha. Jokaista on tullu käytettyä.
Mut kaikki maljakot,liinat,kellot,hiluhelyt on jääny käyttämättä ja pikkuhiljaa antanu kiertoon ja kirpparille.

Tää menee samaan sarjaan munaleikkurin kanssa. Sain mieheltä ja pojalta sellaisen, poika oli kaupassa huomattanut isälleen, että tarvitsen toisen sellaisen. Sain minä sitten kyllä muitakin lahjoja.

Mun mielestä olisi ihan loistava lahjaidea antaa settinä kunnon juustohöylä, kuorimaveitsi ja sakset, esim. niitä Fiskarsin värikkäitä. Me ollaan kolmekymppienen pariskunta ja vastikään puhuttiin parin kaverin kanssa, kuinka nyt vaikka olaan töissäkäyviä ja rahaa olisi, niin niihin perustarvikkeisiin ei viitsi yhtään panostaa. Meiltä löytyy kaksi juustohyölää ikean halvinta mallia, kaverilta yksi ikean malli ja yksi perinnöksi saatu jossa kahva heiluu eikä noista mikään ole muutenkaan hyvä. Tylsiä ja huonosti muotoiltuja. Jotenkin ei vain tule hankittua kunnon välineitä, vaikkei ne edes maksa juuri mitään. Sen sijaan niitä majakoita ja hopeita kyllä löytyy kaapinperukoilta pölyttymästä, kun on saatu valmistujaislahjoiksi ja perinnöksi isovanhemmilta.

Eikö se juhlien järjestäjä maksa kustannukset? ja juhlaväki tuo lahjaksi mitä tuo? Vaikka euron maksavan.[/QUOTE]

Mä en kans tajua tuota, että lahjan pitäisi jotenkin kattaa ne syömiset tai juomiset. Ei me ainakaan itse häiden järjestäjinä niin ajateltu. Ja eihän ne lahjat nyt edes mitään kata, kun ei niistä rahaa saa... Eikös sitten pitäisi maksaa joku ruokaraha :) hääparille, jos ajateltaisiin kulut kattaa vieraiden lahjoilla. Jokainen järjestää niin suuret tai pienet häät, jotka haluaa ja joihin on itsellä varaa.

[QUOTE="vieras";23754469]No juuh. Ennemmin vaikka kymmenen juustohöylää ku tuikkuja ja aikuisviihdettä.[/QUOTE]

No se nyt taas riippuu kenelle sopii tuollaiset, meillä varmaan lähipiirissä hieman vapaamielisempää porukkaa tuon osalta? Enkä nyt puhunut mistään elokuvista vaan leluista joita monetkin pariskunnat (ja sinkut) käyttävät seksielämää piristääkseen :)

Mutta siis tottakai kannattaa miettiä hääparin osalta, että mitä kehtaa antaa.. En minäkään tollasia kenellekään puolitutuille.

Ai sä oot niitä, jotka toivomuksesta huolimatta tuo sen halvimman leivänpaahtimen rinta rottingilla? Hääpari kustantaa yleensä itse häänsä.