Mitä ette syö kun laihdutatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 109 kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai kappas. Joku muukin joka ei ole luovuttanut edes satasen tuolla puolen? =)
Otatko minut mukaan yritykseen? Kertokaa joo mullekin hyviä vinkkejä. Kolmas päivä minulla menossa, miten sinulla 109kiloa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2004 klo 15:55 Enni kirjoitti:
Ai kappas. Joku muukin joka ei ole luovuttanut edes satasen tuolla puolen? =)
Otatko minut mukaan yritykseen? Kertokaa joo mullekin hyviä vinkkejä. Kolmas päivä minulla menossa, miten sinulla 109kiloa?

Sanos se miten? Masennuin vuonna 1996 ekan lapsen jälkeen ja söin ja söin..sitten luovutin.. painoin 105kiloo ja kun toisen lapsen tein tässä ja nyt on 109kg lasissa.
Elämä kunnossa ja masennus pois. Kun sais vaan nää kilotkin..

Elikkäs olin vielä muutama kuukausi sitten tuon maagisen rajan (100)yläpuolella. Nyt oon vain liikuntaa lisäämällä (aika radikaali lisäys ja suunnitelmallisuus, Polar personal trainer- kunnonkohotus ohjelma) ja herkkuja karsimalla päässyt 105 --> 97 mutta hiljaa se putoaa.. Mutta oon ajatellu että mikä hoppu se valmiissa maailmassa. Syön samanlailla kun ennenkin, tietenkin vähän enempi tulee seurattua määriä etten enää lappaa leipää mielin määrin. Puntaria parempi tsemppari on ollut mittanauha !!! Tai vanhat farkut jotka löystyvät löystymistään...

Että tälläi yksi satakilonen on alkanut keventymään..

kaikkea saa syödä mut vähän. pitää lopettaa syöminen vähän ennekuin on täynnä, niin vatsalaukku pienenee eikä muutaman päivän päästä ees jaksais syödä isoo annosta.

aina ku alkaa tekee mieli jotain hyvää nii vaatteet päälle ja ulos pieni kävelylenkki tai jotain muuta tekemistä.

mun mittarina toimii kerran kuukaudessa hesburgeriin syömään kerrosateria, jos en jaksa kaikkea niin hyvä, jos jaksan tai nälkä ei lähde niin tiukempi linja eli annokset kotona pienenee.

vihanneksia...hedelmiä...rasvattomii juttuja...sokerin tilalle makeutusaine...liikunta...ja mä oon ruvennu syömään kans just pieniä annoksia ja silleen, ettei välillä kerkii ees tulla hirvee nälkä...muuten tulis tosiaan ahdettuu hirveet määrät suokaa. Mä en ees osta herkkuja kotiin, ni ei tuu houkutusta syödä niitä :p Ja kun syö terveellisesti, ni olokin on paljon pirteempi. Ja yks hyvä vinkki on, et lautasesta puolet on kasviksii tai salaattii, 1/4 lihaa, kalaa, kanaa ja 1/4 riisii, perunaa, pastaa... Mä oon vasta muutaman päivän tätä kuurii pitäny ja mieliala on kohonnu huimasti. Painonvartijat tosiaan on hyvä juttu, mulla vaan siit ryhmässä käymisestä vähän huonot fiilikset jäi, esikoisen jälkeen mulla jäi n. 14kiloo ylimääräistä, ylipainoo siis oli kaikkien taulukkojen mukaan, porukka siel kokoontumisissa ei vaan jostain syystä halunnu tsempata mua yhtään, vaakaan kun astui mua ennen joku muu, ni hirveesti kannustivat ja kehuivat, kun oli se puol kiloo lähteny, mun vuoro kun tuli, ni punnitsija meni hiljaseks, ei sanonu sanaakaan kannustaakseen...tuntu vähä tyhmältä. Mut onneks noit painonvartijajuttuja saa tilattuu netistäkin :D Jees, tsemppiä sullekin alkavaan "urakkaan" =)

Jaa, kappas, 109kiloa, sinullakin on masennus taustalla kuten myös minulla. Minulla vain se masennus on edelleen, ja siihen auttaisi juuri tämä laihdutus, mutta kun kierre on päällä. Kun syö masennukseen, se lohduttaa, mutta sitten painon lisäys tuo masennusta.. :ashamed: Minäkin olen masentunut lasten saannin myötä. Kaksi lasta, ja aina kun olen painon saanut pudotettua ja lapset kasvaneet on olo kiva ja ok, ja elämä hymyilee, mutt mutt... :\|

Jos haluaa laihduttaa niin ei kannata syödä valkoista leipää, hirveitä määriä ns.pastaa, eikä ylipäätänsä hirveitä määriä. Kyllä sinä onnistut, mutta kovaa sisua se vaatii. Ei kannata syödä hampurilaisia, pizzaa(Paitsi MARQHERITA), kovin kermaisia ruokia, kovin rasvaisia tai niinkutsuttuja nopeita hiilihydraatteja. Olen laihtunut 10kg, liikkumalla kohtuullisesti, Suosimalla kevyttuotteita, Jättämällä toisinaan margariinin pois leivältä, enkä esim.syä salamia vaan vähärasvaisia kinkkuja. Syän kyllä normaalia oltermannia, mutta kannattaa laskea montako palaa syö pävivittäin. Lihoin koska söin viinereitä, lihapasteijoita, käytin melkomoiset määrät rasvaa leivän päällä ja paistoin pihvit ja kuullotin sipulit reilulla kädellä margarinia. Veden juominen on hyvä keino. Kalaruoat eivät lihota, kunhan ei aina laita kermaa. Luonnollisesti kannattaa syödä marjoja, hedelmiä ja vihanneksia. Vitamiinit:B, C, Tyrniöljy(Omega 3,6,7,9 ja helokki&E-vit.

Minä kanssa aikoinani pyörin yli satakiloisissa.... paino nousi kun masennuin. Sain painoa pudotettua tosi hyvin (45kg). Raskauden myötä jäikin n. 13 kiloa ja nyt on pelko että pääsee paino taas nousemaan. Vaikka rakastankin syksyä nämä pimeät illat pelottaa ja saa mielikuvituksen laukkaamaan... mikä muukaan niihin auttaa kuin ruoka + herkut. Muutenkin kun hormooni toiminta on sekaisin (sitä on hyvä aina syyttää ;) ) tuntuu ettei jaksais vähempi välittää painon nousemisesta, saatikka sitten pudotuksesta / kurissa pidosta. Monta kahden päivän herkku vähennystä olen jo aloittanut ja yhtä monta lopettanut. Koitamme mieheni kanssa saada toista lasta aluille ja siinä helpottaisi kovasti jos saisi painoa putoamaan.... jotenkin vaan ei jaksa. Sitä vaan toivoo että ei tämmönen ylipaino vaikuta lapsen saantiin. Että tämmöstä...... (Hih, koko teksti kysymyksen vierestä)

Jos oikein kunnolla laihduttaisin (motivaatio kohdallaan olisi siis) jättäisin pois sipsit, suklaan, munkit, viinerit yms kaikkein rasvaisimmat. :ashamed:

mä syön kyllä ihan kaikkee, mutta yritän syödä vähemmän ja jos herkuttelen esim suklaalla niin sitten en muuta hyvää samana päivänä syö :ashamed: .. tai niin ainaski olis tarkotus.. :( ..
kaikkee saa ja pitää voida syödä kohtuudella , koska tämähn on elämää vaan eikä dieetti joka loppuu ajallaan ja naps kilot takas... :D .. näin oon ajatellut ..
:heart: tsemppii muille tavoillensa. näin minä teen sen

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2004 klo 14:41 109 kg kirjoitti:
Miten saatte kaikki tarvittavat vitamiinit ja muut?

Eiköhän ne tarpeelliset aineet saa normaalista terveellisestä ruuasta. Jos sinulla on lapsia sitä hyvää terveellistä ruokaa on varmaan teilläkin tarjolla. Minä olen sitä mieltä, että kun syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja terveelliset aamu ja iltapalat niin vitamiinit tulee niistä. Lisää kasviksia ja liikuntaa ja vähennä rasvaa ja herkkuja, niin eiköhän kilot lähe karkuun! :)

Polarin sivuilta sen saa rekisteröitymällä. Mulla on vielä tuo sykemittari "piiskarina". Kyllä ainakin mulla on kunto noussut kohisten, mutta tietenkin pitää ohjelmaa noudattaa. Mulle se laitto 4krt/viikossa 30-70min lenkkejä eri sykealueilla. Yksi kovatehoinen lenkki, pari lyhyttä ja sitten yksi yli tunnin lenkki...Ei ole yksikään lenkki jäänyt välistä. Mulle ainakin on ehdoton tuo suunnitelmallisuus. Ko tämä aika rullaa niin kamalaa vauhtia niin ennen mulla huomaamatta oli lenkkien väli viikkokin.
Niin ja se ohjelma on kuukaudeksi kerrallaan sitten pitää tehdä taas uusi profiili...

Silloin kun laihdutin, niin huomasin, että näiden "älä syö sitä tai tätä" -kuurien kanssa menee aina metsään. Söin siis täsmälleen sitä, mitä halusin. Pidin kirjaa syömisistäni, ja jos "sorruin", muuta ei sitten sinä päivänä syötykään.
Aika nopeasti siitä tuli tapa. En usko enää lainkaan laihdutuskuureihin, vaan jos johonkin ruokavalioon lähtee, sitä pitäisi pystyä noudattamaan loppuikänsä. Minä en ainakaan aio olla ilman hyvää ruokaa loppuikääni..
Makea on minun heikko kohtani, rasvaisista ruuista en juuri välitä muutenkaan. Syön sitä sitten ilman tunnontuskia esim. kerran viikossa.

Ei mitään muuta väliä kun mahdollisimman vähän rasvaa ja sokeria! Aina kun mahdollista niin valitse VÄHÄRASVAINEN tuote! Pelkästään sillä lähtee huikea määrä kiloja vuodessa. Valkoisen viljan sijasta mahd. usein tummaa...Ja tietenkin se liikunnan lisäys!
MISSÄÄN TAPAUKSESSA EI MITÄÄN IHME-KUUREJA!

Ihana kuulla/nähdä muitakin jotka pyörii satasen tuolla puolen. Itselle kerkes raskauden aikana paino nousta johonkin 119 kiloon. Synnytyksen jälkeen onneksi putosi kymmenisen kiloa. Koska minua ei ole luotu imettämään aloitin painonpudotuksen reilu viikko sitten painonvartijoiden ohjeilla ja nyt maanantaina painoa oli 105,4 kg.
Syömiseni ovat pääasiassa vähärasvaisia; ruisleipää, kevyt leikkeleitä, rasvattomia maitotuotteita, hedelmiä, kasviksia. Herkkujakin vähän joskus ettei herkkuhimo pääse aivan vallattomaksi. Yhden vitamiini tabletin otan lisäksi päivittäin. Liikuntaa en ole vielä saanut ohjelmaani mahdutettua. Minulle paras keino hallita syömistäni on kirjata ylös KAIKKI päivän syömiseni ja niiden pisteet; muuten osaisin huijata itseäni syömisteni suhteen. Mies kyllä tuumasi, että tuolla menolla minun pitää koko loppu elämä kirjata syömiseni.
Yritän vielä uskoa, että olen vielä kerran lähellä normaalipainoa. Jojolaihduttajana olen käytännössä kokenut, että mitä useammin laihtunut-lihonut niin sitä vaikeammin paino laskee.
Minun ongelmani on syödä kaikkiin tunnetiloihin; iloon, suruun, masennukseen --> ruoka on ollut elämäni paras lohduttaja. Painonpudotus on onnistunut, jos elämän rytmi on pysynyt tasaisena mutta muutokset elämässä huonot tai hyvätkin ovat kaataneet monta hyvinkin alkanutta painon pudotusta.
Tsemppiä meille kaikille.

Uusimmat

Yhteistyössä