4
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24665992:Nykyään varmaan aika monet osaa lukea kouluun mennessään, onko kenelläkään kertoa kokemuksia miten lasten kanssa on toimittu?
Itse ajattelen, että niiden sosiaalisten taitojen ja ryhmätoiminnan opettelu (vaikka onkin päiväkodissa) on silti se isoin juttu eikä ne tehtävät, että en ole laittamassa lasta kouluun ns.vuotta aikaisemmin.
AP - aktivoitko vai jarrutatko noita taitoja ?
Mun vielä 3 v - loppuvuodesta 4v - osaa myös kirjaimet, numerot , laskea sataan - hahmottaa lukumääriä, osaa lukea helppoja sanoja yms ...
Ihan helppoja yhteenlaskujakin osaa - muttei kovin kummoisia.
Hän on kyllä päivähoidossa - osa taidoista on varmaan tullut eskarilaisia sivusta seuraamalla.
Itse harjoitellaan tai oikeastaan kurkistetaan noita taitoja leikin tai lukemisen lomassa (kun itse luen lapselle ) - aattelen että jotenkin ei kannata hirmusiesti sparratakaan ?
Liuttamalla on oppinut kuulemastaan kirjaimia tunnistamaan , samoin sitten lukemaan hieman...
Loppuvuoden lasta ei joka tapauksessa voi laittaaa aiemmin kouluun, eikä tietty välttämättä ole psykologisia valmiuksiakaan - vaikka joitain taitoja olisikin ...