Mitä astiasarjaa keräät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Ihan yleisestä kiinnostuksesta vain tällaista kyselen.

Eli haluaisin tietää, mitä astiasarjoja palstaiset kerää, missä värissä (siis jos ko. sarjaa on saatavilla useammissa väreissä), monenko hengen sarjaa keräät/olet kerännyt ja mitä hankintalistalla vielä on tai mitä ei ainakaan tule olemaan. Sitten vielä perään jos saisin omat arvionne siitä, pidättekö keräämänne sarjaa hinnakkaana, kohtuuhintaisena vai peräti edullisena.

(Minä en kerää tällä hetkellä mitään sarjaa.)

Arabian Myrna. Ostan kirppiksiltä jos on edukas hinta. Sain tusinan perintönä ja haluan siis 2 tusinaa.

Iittalan musta-valkoinen Taika. Lähinnä jälkiruokakippoja, kahvimukeja ja 12cm lautasia. Kohtuuhintainen.

Villeroy&boch Grey white pearl sarjaa lähinnä ruokailuun. Kallis sarja.

Arabian lumi sarjaa. Kahviastiastio on valmis, Ruokalautasia syviä lautasia ja alkuruokalautasia sekä jälkiruokalautasia puuttuu. Arkilautasina on teemaa musta-kelta-valkoista.

Arabian Kiltaa ostan, jos kohtuuhintaisena vastaan tulee. Haluan Suomessa tehtyjä astioita, eikä niitä uusina enää oikein makuuni löydy. Kermansaven Saimaa on viimeksi miellyttänyt silmää.

Keräsin (tai äiti keräsi minulle) Pentikin Vanilja -sarjaa. Siellä se on kaapissa edelleen käyttämättömänä. Tai kahvimukeja ja leivoslautasia tulee joskus vieraille katettua. Muuten ne varmaan odottaa jotain suurta juhlaa tai jotain.

Onko sillä oikeasti enää mitään väliä, että mitä astiastoa tai sarjaa on? Että pitäisi olla 12 kpl ruokalautasia ja leivoslautasia ja kahvikuppeja ja alustasseja ja vuokaa ja tarjotinta ja sitä sun tätä.

Oikeasti alan olemaan sitä mieltä, että kaikki astiat voivat ihan hyvin olla eri sarjaa. Tai että kahvikupit ja aluset ja leivoslautaset ovat vaikka Lumi -sarjaa. Ruokalautaset valkoista Teemaa. Kulhot ja kupit jotain muuta. Eikä välttämättä tarvitse olla edes mitään kallista.

Minulla on nyt Luhdan a'la Sara -sarjan aamiaiskulhot, leipälautaset, ruokalautaset ja keittolautaset. Aamiaiskulhoja 4, ruokalautasia 5 (koska yksi meni rikki), keittolautasia 6 (käytetään kahta kerrallaan) ja leipälautasia 5 (koska yksi meni rikki). Ja koska nuo ovat olleet minulla jo yli 7 vuotta, alan olemaan niihin aika kypsä ja haluaisin jonkun muun sarjan lautaset. Eikä tarvitsisi olla edes kalliit, kun kuitenkin laitan ne 10 vuoden jälkeen taas vaihtoon.

En kerää mitään sarjaa nyt.
Meillä on aika kattavat Arabia 24h -sarja vihreänä ja Arctica -sarja, mut en tykkää noista kummastakaan :whistle:

Haluaisin alkaa kerätä Paratiisi-sarjaa, mut eka pitäis myydä entisiä vähän pois...

Miksi kerätä? Mä ostin kerralla 12 hengen astiastin iittalan teemaa (isot matalat,pienet matalat,syvät lautaset kaikkia 12) sekä kahviastiaston (kupit ja asetit). Miks niitä pitäis vähä kerrallaan haalia?

Keräsin (tai äiti keräsi minulle) Pentikin Vanilja -sarjaa. Siellä se on kaapissa edelleen käyttämättömänä. Tai kahvimukeja ja leivoslautasia tulee joskus vieraille katettua. Muuten ne varmaan odottaa jotain suurta juhlaa tai jotain.

Onko sillä oikeasti enää mitään väliä, että mitä astiastoa tai sarjaa on? Että pitäisi olla 12 kpl ruokalautasia ja leivoslautasia ja kahvikuppeja ja alustasseja ja vuokaa ja tarjotinta ja sitä sun tätä.

Oikeasti alan olemaan sitä mieltä, että kaikki astiat voivat ihan hyvin olla eri sarjaa. Tai että kahvikupit ja aluset ja leivoslautaset ovat vaikka Lumi -sarjaa. Ruokalautaset valkoista Teemaa. Kulhot ja kupit jotain muuta. Eikä välttämättä tarvitse olla edes mitään kallista.

Minulla on nyt Luhdan a'la Sara -sarjan aamiaiskulhot, leipälautaset, ruokalautaset ja keittolautaset. Aamiaiskulhoja 4, ruokalautasia 5 (koska yksi meni rikki), keittolautasia 6 (käytetään kahta kerrallaan) ja leipälautasia 5 (koska yksi meni rikki). Ja koska nuo ovat olleet minulla jo yli 7 vuotta, alan olemaan niihin aika kypsä ja haluaisin jonkun muun sarjan lautaset. Eikä tarvitsisi olla edes kalliit, kun kuitenkin laitan ne 10 vuoden jälkeen taas vaihtoon.

Ihan OT, jos sulle ei oo väliä mitä lautasia käytät niin mikset käytä vaikka niitä kaapista jo löytyviä vaniljoita?

Alkuperäinen kirjoittaja plää;29526372:
Miksi kerätä? Mä ostin kerralla 12 hengen astiastin iittalan teemaa (isot matalat,pienet matalat,syvät lautaset kaikkia 12) sekä kahviastiaston (kupit ja asetit). Miks niitä pitäis vähä kerrallaan haalia?

Siis ideahan on just siinä keräämisessä. Se on ihan parasta kun pikkuhiljaa alkaa se sarja olemaan valmis.

Mitä kivaa on ostaa heti valmiina?

[QUOTE="V ieras";29526396]Siis ideahan on just siinä keräämisessä. Se on ihan parasta kun pikkuhiljaa alkaa se sarja olemaan valmis.

Mitä kivaa on ostaa heti valmiina?[/QUOTE]

musta olis ärsyttävää käyttää vajaata astiastoa. "hups no sori sä jäätki nyt ilman lautasta kun kato mä en oo keränny vielä niin montaa että sullekin riittäis." kun kyse käyttöastioista niin sitte on sekasin jo kuluneita vanhoja ja tuliteriä uusia. Mä ostan kertalaakista koko satsin,en kestäis ootella puolta elämää et saan jonkun ihmeen astiaston täydelliseksi.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Meillä on Arabian Teema-sarjaa tosi paljon, lautaset, kahvikupit, mukit ja jälkiruokakipot 12 hengelle + tarjoiluvateja, teekannu, sokerikko, kermakko... Kaikki valkoisina eli helppo yhdisttää mm. lasten lahjoiksi saamiin muumimukeihin.
Ekat Teemat on ostettu noin 20 vuotta sitten ja hiljalleen ostettu lisää rahavarojen mukaan.

Ostin vähän aikaa sitten Pentikin Pioni-sarjaa. Kahviastiaston ostan ensin ja sit ajattelin myös ruokailupuolta kerätä.
Pentikin Vanilja-sarjan 12-hengen kahviastiasto on aiemmin ostettu.

Hieman hintavia, mutta voishan nuo kalliimpiakin olla.

Teemoja on ollut ruokailulautasia ja kahviastiasto, mutta ei pitkään aikaan ole olleet enää käytössä. Ne ostin kerralla kun ovat halvempia.

Pentikin Vekki-sarjaa olen kerännyt aikamoisen määrän. Arkiastioina Teemaa sinisenä ja keltaisena ja valkoisena muutama, mutta tämä alkaa jo kyllästyttää, joten tekis mieli vaihtaa johonkin toiseen.

En mitään juuri nyt. Isäni on väkisin kerännyt minulle Kermansaven Heinä-sarjaa, vaikka monesti ja aika selkeästikin vinkkasin hänelle, etten niistä tykkää. Kun valmistus lopetettiin, isä oli haalinut sitten kirpparilta valtavan satsin... No olen itse myynyt niitä pois kirpparilla.

Itse olen ostanut jonkun verran valkoista Teemaa, mutta en tykkää siitäkään enää. Se on sitten taas turhan pelkistetty ja tylsä. Mitä nyt olen katsellut, Pentikin Valo vaikuttais hyvältä sarjalta, sellainen sopiva välimuoto romanttisen ja modernin välillä, se voisi sopia meidän uuteen taloon. Mutta katsotaan miten tiukille rakennusprojekti talouden vetää, ennen kuin satsaan astioihin tuhansia euroja.

Mulla ei ole (ehkä onneksi) Minkäänlaista keräilyviettiä, joten olen säästynyt moiselta. Kummitäti hommasi mulle rippilahjaksi astioita, jotka ovat edelleen oikein käypiä. Tiedän niiden olevan Arabian Pirtti-sarjaa, koska pohjassa lukee niin. Siellä on erisorttisia lautasia, joku kermanekka ja ruokavuoka yms.

[QUOTE="vieras.";29529207]En mitään juuri nyt. Isäni on väkisin kerännyt minulle Kermansaven Heinä-sarjaa, vaikka monesti ja aika selkeästikin vinkkasin hänelle, etten niistä tykkää. Kun valmistus lopetettiin, isä oli haalinut sitten kirpparilta valtavan satsin... No olen itse myynyt niitä pois kirpparilla.

Itse olen ostanut jonkun verran valkoista Teemaa, mutta en tykkää siitäkään enää. Se on sitten taas turhan pelkistetty ja tylsä. Mitä nyt olen katsellut, Pentikin Valo vaikuttais hyvältä sarjalta, sellainen sopiva välimuoto romanttisen ja modernin välillä, se voisi sopia meidän uuteen taloon. Mutta katsotaan miten tiukille rakennusprojekti talouden vetää, ennen kuin satsaan astioihin tuhansia euroja.[/QUOTE]

Mulla on selkeä mielikuva siitä, kuinka vieras. lappaa toisesta päästä kippoja kirpparipöydälle ja isänsä toisesta päästä mättää niitä ostoskoriin. :D

Aikoinaan keräsin Arabian Arctica sarjaa jossa on sellainen kellokukka toisessa sivussa.
Siihen on ruoka-astiat ja ovat jokapäiväisessä käytössä.
Nyt kerään Pentikin Paratiisi kahviastiastoa, mukit, asetit ja pullalautaset + sokerikko ja kermakko on jo. Haluan vielä pikkukippoja ja ehkä ruokalautasiakin. Jokapäiväisessä käytössä ovat.
Ei kallis mut ei ihan halpiskaan
Toinen jota oon keränny aikaisemmin ihan aktiivisestikin on Arabian Paratiisi kahviastiasto.
Kyllästyin sen keltaiseen ja kirjavuuteen jossain vaiheessa ja keräily on ollut tauolla. Mustavalkoset ois ihan jees, mut musta eivät sovi näitten riemunkirjavien kanssa yhteen. Kallis sarja.
Häälahjaks pyydettiin Willeroy& Boch kahviastiastoa ja saatiin kerättyä. En tiedä saisiko ko sarjaa enää, mutta en enää tykkääkään siitä :).

Viimeksi muokattu:
Arki astioina Arabian bysantti kupit, lisäksi nyt sitten keränny valkoista teemaa. Syviä lautasia ainakin sais olla lisää. Juhliin ei oo erikseen kuin kahvikupit ja ne on ihan jotain halppis sarjaa.
Voi olla että kerään tuon teemaan kaveriksi mustavalkoista taikaa.

Onko joku tuon taikan tyylinen sarja missä pöllön tilalla on joku hevonen? Joku hämärä muistikuva et oisin joskus jossain nähny mutten kyllä netistä löytäny.

Yhteistyössä