Mitä apuja tulevaan rintatulehdukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suihku, lämmin sellainen. Särkylääkettä, Panadolia tai Buranaa x2 ja rinnan tyhjennys. Koita vaikka näitä. Samoja neuvoja sain samassa tilanteessa, mut antibioottikuurin jouduin vetämään lopulta. Toivottavasti auttaa!

jos sulla on sellanen lämpö tyyny tai sit se "kaura pussi" ni niin kuumaksi kuin iho van kestää, lämmität ne ja sit tissiin kiini se..ja tulehus kipulääkettä naamaan, heti!! ja tosiaan sitä kuuma kuumaa kuumaa, siihen tissiin!!!

panadoli tms tulehduskipulääkettä, lämpimällä suihkuttelu ja imetys/pumppaus.. eipä siihen kai paljon muutan voi..
jatkossa kannattaa välttää puristavia (kaarituellisia) liivejä tai esim rintareppua. jos painaa rintoja.. pukea päälle lämpöisesti..

Mene lääkäriin jos ei piakkoin helpota!!! Itsellä meni tulehdus krooniseksi ja jouduttiin leikkaamaan. Kumpaakaan lasta en ole pystynyt imettämään kun on rinnasta piuhat poikki... Mulla alkoi tulehdukset 10 v ennen lapsia.

Mulle taas lääkäri käski laittaa KYLMÄÄ, pakkasesta vihannespussi pyyhkeen sisään ja rinnoille.
Kävin toistuvan rintatulehduksen takia lääkärissä ja kerroin että kuumalla oon hautonut ja sanoi ettei missään nimessä kuumaa, se vaan pahentaa.
Tiedä sitten mikä on oikein.

Tuota tyynyä ei ikävä kyllä ole, pitäs hommata. Ja tyhjentäny olen tai imettäny siitä useammin ja en pidä kaarituellisia liivejä just sen takia esikoisen aikana ne aiheutti 4 tulehdusta ja kaikki tuli täysin puun takaa.
Lämpimänä olen yriitäny pitää, ulkonaki aina kaulahuivi rintojen suojana.
Epäilen että siellä on tukos kun tuo esikko hyppii aina mun päällä niin saanu varmaan rinta osansa.
Vielä ei ole kunnon tulehdus päällä, koska sen tietäisin siitä kivusta, vielä ei niin kipee ole.

Kuulosta ihan pöljältä, mutta laita kaalinlehtiä rinnan päälle ja sitten lämmintä vaatetta päälle. Tämä neuvo on peräisin Keski-Suomen keskussairaalasta ja kuulemma toimii.