Mitä ajatuksia sinussa herättää Suomessa asuva ulkomaalainen mies, joka on töissä pizzeriassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28237946]Jos sinua ei kiinnosta normaali parisuhde tai seksi miehesi kanssa, älä sitten arvostele toisia ällöttäväksi omine tavanomaisine valintoineen![/QUOTE]

Edelleenkään en ole arvostellut toisia ihmisiä ällöttäväksi.

[QUOTE="vieras";28237953]Oletteko jo löytäneet sijaissynnyttäjän lapsillenne? Tuleeko kalliiksi?[/QUOTE]

En ole. Olen lukenut, että moni on hankkinut sijaissynnyttäjän mm. Intiasta.

En minä väittänyt niitä ihmisiä ällöttäväksi. Enkä ole ketään kieltänyt toimimasta miten toimivat, kirjoitin vain, että se on niin ennalta-arvattavaa ja sen vuoksi huvittavaa. En kuitenkaan ole pyytänyt ihmisiä siitä luopumaan.

Ennalta-arvattavaa? Monesti se parisuhde on aika ennalta-arvattavaa! Ei kovin moni harrasta sellaisia extreme-juttuja kuten sinä. Me olemmekin sitten tylsiä ja elämämme ällöttävää kun tavallinen tylsä parisuhde kiinnostaa enemmän kuin kaikki kinky-nettijutut.

Minua jaksaa vuodesta toiseen ihnetttää se glooria, mitä suomalaiset maahanmuuttajiin liittää. Ihan sama, vaikka yrittäjä olisi veroja kiertävä orjuuttaja, niin se on vaan niin hienoa kun ne kuitenkin yrittää. Ja sitten vastakohdaksi suomalainen sossupummi (joita riittää, sitä en kiellä).

Ihan sama mitä ruokaa paikoissa tehdään, ihan sama mistä raaka-aineista ruoka tehdään ja millä hygieniatasolla, se on niin hienoa. Oikeastihan te tykkäätte siitä, että se ruoka on halpaa :D Laadusta viis. Ja laatuhan ei ole sama asia kuin se, että se ruoka "maistuu hyvälle". Samaan aikaan suomalainen vain haaveilee ravintolayrittäjyydestä, koska hän haluaisi ehkä panostaa laatuun ja visuaalisuuteen, mutta tietää, ettei kukaan maksa hänen hintojaan vaikka ruoka olisi lähellä tuotettua ja laadukasta, koska suomalaisille kelpaa halpa höttö mieluummin.

Jaa, itse kyllä samalla lailla suren sitä, jos Suomalaisten ravintoloita tuhotaan tahikka joutuvat muuten rasismiin verrattavan vääryyden kohteeksi. Samalla lailla kannustaisin yrittäjiksi näitä suomalaisia "sossupummeja" (Sinua lainatakseni) - nykyinen väestön ikärakenne avaisi monia monia mahdollisuuksia yrittäjyyteen, jos vain halua ja tahtoa riittää (kauppa-apu, ulkoiluapu ym., josta tulevaisuudessa ihmiset aivan varmasti ovat valmiita maksamaan). Se siitä glooriasta.

Itse käyn aivan aniharvoin syömässä missään pizzerioissa tai ravintoloissa (no työpaikan henkilöstöravintolassa toki päivittäin), ja yleensäkin toinen kirjoittamasi kappale on mielestäni aika karkeaa yleistämistä.

Minua jaksaa vuodesta toiseen ihnetttää se glooria, mitä suomalaiset maahanmuuttajiin liittää. Ihan sama, vaikka yrittäjä olisi veroja kiertävä orjuuttaja, niin se on vaan niin hienoa kun ne kuitenkin yrittää. Ja sitten vastakohdaksi suomalainen sossupummi (joita riittää, sitä en kiellä).

Ihan sama mitä ruokaa paikoissa tehdään, ihan sama mistä raaka-aineista ruoka tehdään ja millä hygieniatasolla, se on niin hienoa. Oikeastihan te tykkäätte siitä, että se ruoka on halpaa :D Laadusta viis. Ja laatuhan ei ole sama asia kuin se, että se ruoka "maistuu hyvälle". Samaan aikaan suomalainen vain haaveilee ravintolayrittäjyydestä, koska hän haluaisi ehkä panostaa laatuun ja visuaalisuuteen, mutta tietää, ettei kukaan maksa hänen hintojaan vaikka ruoka olisi lähellä tuotettua ja laadukasta, koska suomalaisille kelpaa halpa höttö mieluummin.

Mikä glooria? Jos tässä keskustelussa on suhtauduttu positiivisesti siihen, että Suomeen muuttava tekee mielummin töitä kuin on kotona tukien varassa, niin mitä kummallista siinä on? Ja kuka on arvostanut veronkiertoa?

Suomalainen tykkää pizzasta, so? Jos joku maistuu hyvälle, sitä saa suht edullisesti, niin pitäisikö myynti kuitenkin kieltää, kun se ei ole Sinulle tarpeeksi laadukasta? Uutisista on saanut lukea, että myös suomalaisissa ns. laaturavintoloissa on löytynyt paljon huomautettavaa hygienian ja muun suhteen.

Sellaista se yrittäminen on. Jos se ei kannata taloudellisesti, pitää tarkistaa joko markkinat, tuote tai hinnat. Jokuhan silloin on pielessä.

No ei mitään suuria ajatuksia herätä, kun oma mies kuuluu juurikin tuohon ryhmään :P Tosin ei oo töissä, vaan omistaa pizzerian (tai grillin jos nyt pilkkua viilataan...).

Pakko tuohon raaka-ainekeskusteluun vähän kommentoida. Eipä ainakaan mieheni yrityksessä käytetä mitään epämääräisiä raaka-aineksia, vaan ihan tukusta/normi kaupasta ne ainekset haetaan. Kebab ja kana tulevat suoraan (suomalaiselta) toimittajalta, hampparipihvit on samaa merkkiä mitä esim Pancho Villassa käytetään jne.

[QUOTE="vieras";28238002]
Suomalainen tykkää pizzasta, so? Jos joku maistuu hyvälle, sitä saa suht edullisesti, niin pitäisikö myynti kuitenkin kieltää, kun se ei ole Sinulle tarpeeksi laadukasta? Uutisista on saanut lukea, että myös suomalaisissa ns. laaturavintoloissa on löytynyt paljon huomautettavaa hygienian ja muun suhteen.
[/QUOTE]

Meilläpäin on viranomainen jakanut hymynaamoja ravintoloille niiden hygienian perusteella. Kebappiloissa on yleisesti täydet pisteet, yhdelläkään ns. ketjuravintolalla ei ole. Tämä oli myös mainittuna ylen alueuutisissa

Ihan sama mitä ruokaa paikoissa tehdään, ihan sama mistä raaka-aineista ruoka tehdään ja millä hygieniatasolla, se on niin hienoa. Oikeastihan te tykkäätte siitä, että se ruoka on halpaa :D Laadusta viis. Ja laatuhan ei ole sama asia kuin se, että se ruoka "maistuu hyvälle".

Joo suomalainen ruoka ja laatu onkin sitten toinen keskustelu. Ei myöskään ole hääppöisen makuista, joten kyllä ne pitsanpyörittäjät ihan hyvin sekaan mahtuu.

Olen syönyt monesti normi-suomalaista tummemman pitseriatyöntekijän tekemää hyvää pitsaa. Tosta niin suomalaisesta Kotipitsasta en ole koskaan saanut hyvää emmettä.

Mä näkisin mielelläni tuttavamiehen töissä pitseriassa. Tää on 42-vuotias, juuri ja juuri lukion suorittanut, mutta muuten täysin kouluttamaton wanna-bee taiteilija, jonka pisin työkokemus on isänsä firmasta. Kun isä jäi eläkkeelle n. 5 vuotta sitten, kaveri ei ole tehnyt mitään. Makaa sohvalla elokuvia katsoen, ottaa vastaan kaikki mahdolliset sossun tuet ja loput maksattaa eläkkeellä olevalla äidillään (isä jo kuollut). Käy äidillään useamman kerran viikossa syömässä. Menee töihin sitten, kun taloudellinen tilanne on katastrofaalisen huono. Kavein yleisin esittämä lause on ei mulla ole rahaa, mutta mitään ei tee asian eteen.

Eli kaikenlainen yrittäminen oman elämänsä eteen on jees.

[QUOTE="vieras";28237677]En ole ap, mutta vastaa silti. Suomalaiset pizzeriayrittäjät ne vasta onkin menneet siitä, mistä aita on matalin. Ne on Kotipizza-yrittäjiä, kaikki tulee valmiina, ei tarvi kun laittaa rahat kassaan ja tehdä pizza valmiiden ohjeiden mukaan, mitata aineetkin desimitalla, ei tarvi omaa harkintaa käyttää. Ja Kotipizzassa kun ollaan niin suomalaisia, niin palvelukin voi olla niin suomalaista, ei tarvi sanoo välttämättä kiitos, ole hyvä, hymyillä ny ei ainakaan kannata ja tylykin saa asiakkaalle olla, jos on vähän huono päivä.[/QUOTE]

Täällä on suomalaasen omistama pizzeria eikä oo mikää Kotipizza. Tuo pizzeria on ollut täällä jo 90-luvun puolivälistä asti, vain nimi ja omistaja vaihtunu välillä. Suomalaasia omistajia ollu kaikki.

Eli mikä ihmeen yleistys tuo sun vastaus ny oikeen oli olevinaan.

[QUOTE="vieras";28239157]No tottahan tuo oli, mitä Kotipizzoista saa.[/QUOTE]

Niin Kotipizzoista, mutta ei kaikki suomalaaset pidä jotaki Kotipizzaa... Se mun pointti tuos oli.

Jaa-a, mitä tulee mieleen? No, monenlaista.
Voisi olla:
-Pitserian omistaja joku intialainen tai bangdalesilainen jolla menee ihan hyvinkin ( ? ).
-Joku vaikkapa turkkilainen jolla oma firma kaatunut ja tekee nyt pimeitä hanttihommia.
-Joku nuori ja ehkä vähän laiska opiskelemaan.
-Jonkun ulkomaalainen serkku ansaitsemassa biletysrahaa.

Herättää silti epäilyksen että pärjääkö mies ja pystyykö perheen elättämään pitsatyöläisenä ( ellei omistaja ).. Käsittääkseni palkka on joku 1000 - 1200 euroa käteen? Kyllä juttu on sellainen asia että aikuisen miehen pitäisi ansaita jo paremmin. Pitseria on sellainen nuoren miehen tai naisen työpaikka.

[QUOTE="vieras";28239237]No jos siinä puhuttiin Kotipizzoista, niin siinä varmaan tarkoitettiin Kotipizzoja.[/QUOTE]

Siinä kyllä oletettiin kaikkien suomalaasten pizzeriayrittäjien pitävän jotaki Kotipizzaa... Mutta ihan miten vain. En jaksa vääntää ratakiskosta sulle.

[QUOTE="vieras";28239348]Turha vääntää enää siinä vaiheessa, kun huomaa olevansa väärässä.[/QUOTE]

Voi kristus taas joitaki. Mä en ollu missää vääräs, mutta jatka sä toki tuota typerää vänkäämistä jos se tuo sun lauantaihin sisältöä.

Yhteistyössä