Mitä ajatuksia sinussa herättää Suomessa asuva ulkomaalainen mies, joka on töissä pizzeriassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28237835]Omilla rahoilla elätettäväksi? Sinun vai miehen, ainahan sinä valitat, että sinulla ei ole rahaa?[/QUOTE]

On minulla rahaa, mutta olen kirjoittanut, että rahaa menee kohtuuttoman paljon mm. tähän vuokra-asuntoon jne.

Ei itse työssä sinällään mitään vikaa olekaan, vaan siinä koko kuviossa. Se on jotenkin niin ennalta arvattavaa. Suomalainen nainen tapaa ulkomailla miehen ja sitten itketään ulkoministeriössä, että pitää lupa saada ja ollaan ehkä jo raskaana, kohta mies onkin jo Suomessa pizzanpaistajana. Minua jotenkin ällöttää tuo asioiden eteneminen.

Mutta olen varmaankin ahdasmielinen.

Sinua ällöttää tuntemattomien parisuhde?? Huh huh, paraskin puhumaan kaikkine outouksinesi!

[QUOTE="vieras";28237836]Tiedän vain sen minkä itse olet tänne kirjoittanut. Mies rakentaa omakotitalon isolla aidatulla pihalla, sinä synnytät tytön ja pojan, mies käy töissä ja maksaa kaiken, seksiä ei harrasteta ja mies asuu erillisessä rakennuksessa kuin muu perhe.

Mitäs töitä ajattelit länsimaisena naisena tehdä arabivaltiossa, jossa naisen asema on mitä on?[/QUOTE]

Ilmeisesti on TAAS tämä sama ihminen paikalla. Miksi kirjoitat AINA tytön ja pojan? En ole missään kirjoittanut, että haluaisin TYTÖN JA POJAN! Olen kirjoittanut, että jos saan lapsen niin toivoisin poikalasta ja jos saan useampia lapsia, niin toivoisin, että enemmistö lapsista olisi poikia.

Joillekin ihmisille sopii se, että asutaan esimerkiksi eri rakennuksissa. Kaikki eivät halua olla aina koko ajan tekemisissä keskenään. Itse ennemminkin ihmettelen näitä pariskuntia, joiden pitää kysyä lupa jos lähtee jonnekin, ei välttämättä saa käydä yksin missään jne.

Miksi sinä kuvittelet, ettei siellä olisi työmahdollisuuksia? Eihän se edes oikeastaan ole enää mikään arabivaltio (paitsi virallisesti), täynnä kaikkia muita kuin paikallisia ihmisiä. En enää edes tykkää käydä siellä. Huonontunut vuosi vuodelta koko paikka. Joten voikin olla, etten haluaisikaan asua siellä. Varmaan jossain aidommassa paikassa viihtyisin paremmin. En osaa mistään tietystä työpaikastakaan sanoa, koska en osaa täällä Suomessakaan. Sitten jos on työn tarpeessa niin katsotaan vaan onko mitään tarjolla ja toimitaan sen mukaan, niin se on täällä Suomessakin mennyt.

[QUOTE="vieras";28237836]Tiedän vain sen minkä itse olet tänne kirjoittanut. Mies rakentaa omakotitalon isolla aidatulla pihalla, sinä synnytät tytön ja pojan, mies käy töissä ja maksaa kaiken, seksiä ei harrasteta ja mies asuu erillisessä rakennuksessa kuin muu perhe.

Mitäs töitä ajattelit länsimaisena naisena tehdä arabivaltiossa, jossa naisen asema on mitä on?[/QUOTE]

Näin minäkin muistan, tarkat suunnitelmat ja kuvaukset. Toisella palstalla postasi jonkun parta-arabin kuvankin väittäen sitä miehekseen. Joku 5-6 vuotta sitten. Nyt sitten arvostelee muiden suhteita alempiarvoisiksi!

Mitäs se akaatti itse tekee työkseen? Menee myös siitä, mistä aita matalin? Mitä työtä aiot Arabiemiraateissa tehdä?

[QUOTE="vieras";28237851]Suomi24:lla sinä niitä romaaneja haaveistasi kirjoitit sivukaupalla![/QUOTE]

Jos muistaisit paremmin, niin kirjoitin aina, ettei elämää voi suunnitella etukäteen. Itse olen jo vuosikymmeniä elänyt "päivä kerrallaan" -elämää.

[QUOTE="vieras";28237872]Näin minäkin muistan, tarkat suunnitelmat ja kuvaukset. Toisella palstalla postasi jonkun parta-arabin kuvankin väittäen sitä miehekseen. Joku 5-6 vuotta sitten. Nyt sitten arvostelee muiden suhteita alempiarvoisiksi!

Mitäs se akaatti itse tekee työkseen? Menee myös siitä, mistä aita matalin? Mitä työtä aiot Arabiemiraateissa tehdä?[/QUOTE]

Kovin on aggressiivinen kirjoitustapa sinulla. Ilmeisesti ihmisiä ärsyttää minun kaltaiseni ihmiset, jotka eivät ole heti jossain Suomen konsulaatissa itkemässä, että ukko tulee saada Suomeen? Voisiko tämä johtua tästä? Minä tunnun herättävän vihaa muissa ihmisissä, koska en ole kuten he.

Minä en ole ketään arvostellut alempiarvoiseksi.

Tuohon työasiaan jo kirjoitinkin. Itse en ole täällä omaa työtäni paljastanut. Enkä ole sanonut, että siinä olisi jotain huonoa jos menee siitä mistä on aita matalin. Miksi koit tarpeelliseksi kirjoittaa noin vihamieliseen sävyyn?

Mielenkiinnolla aloin ketjua lukemaan, ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen on: "Ei herätä mitään ajatuksia" :) Sen enempää, kuin vaikkapa Ruotsissa tapaamani Suomalainen nainen, joka oli työssä paikallisen marketin kassalla :) Pakko tunnustaa, etten ymmärrä koko aloitusta ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";28237881]Miksi sinä sitten haaveilet kela-rahoilla yh:na elämisestä jos oletkin noin rikas, että voit tuosta vain lähteä Emiraatteihin asumaan ilman työpaikkaa siellä?[/QUOTE]

Jos minä lähtisin sinne niin minun en saisi maksaa mistään mitään. Kirjoitin jo etten pidä koko paikasta. Ärsyttävän oloinen maa ja huonontuu vuosi vuodelta. Itse voisin hyvin asua lasten kanssa Suomessa tai muualla (jos lapsia joskus saan).

Mutta kun viimeksi siellä kävin niin alkoi ällöttää koko paikka, en haluaisi lapsia kasvatettavan siellä ja se ei johdu paikallisesta alkuperäisestä kulttuurista vaan sinne viime aikojen myötä pesiytyneestä materialisesta kulttuurista. En haluaisi ottaa sitä riskiä, että mahdollisista lapsista kasvaa ylimielisiä ja muita nokan vartta pitkin katsovia ihmisiä.

Ilmeisesti on TAAS tämä sama ihminen paikalla. Miksi kirjoitat AINA tytön ja pojan? En ole missään kirjoittanut, että haluaisin TYTÖN JA POJAN! Olen kirjoittanut, että jos saan lapsen niin toivoisin poikalasta ja jos saan useampia lapsia, niin toivoisin, että enemmistö lapsista olisi poikia.

Joillekin ihmisille sopii se, että asutaan esimerkiksi eri rakennuksissa. Kaikki eivät halua olla aina koko ajan tekemisissä keskenään. Itse ennemminkin ihmettelen näitä pariskuntia, joiden pitää kysyä lupa jos lähtee jonnekin, ei välttämättä saa käydä yksin missään jne.

Miksi sinä kuvittelet, ettei siellä olisi työmahdollisuuksia? Eihän se edes oikeastaan ole enää mikään arabivaltio (paitsi virallisesti), täynnä kaikkia muita kuin paikallisia ihmisiä. En enää edes tykkää käydä siellä. Huonontunut vuosi vuodelta koko paikka. Joten voikin olla, etten haluaisikaan asua siellä. Varmaan jossain aidommassa paikassa viihtyisin paremmin. En osaa mistään tietystä työpaikastakaan sanoa, koska en osaa täällä Suomessakaan. Sitten jos on työn tarpeessa niin katsotaan vaan onko mitään tarjolla ja toimitaan sen mukaan, niin se on täällä Suomessakin mennyt.

Sekoitat nyt minut johonkin toiseen. Ei ollut tarkoitus loukata, eli älä turhaan kiihdy.

Sinä haaveilet omista haaveistasi, joku toinen jostain muusta. Pointtina se, että sinun haaveesi saattavat kuulostaa muista aivan pimeiltä ihan samalla tavalla kuin sinä nyt ilmeisesti pidät munattomina alisuorittajina miehiä, jotka muuttavat naisen mukana Suomeen töihin. Ja kuka on sitten oikeassa? Niinpä. Eli vähän nyt ymmärrystä ja avarakatseisuutta sieltäkin suunnasta olisi ihan toivottavaa.

[QUOTE="vieras";28237882]Joko olet tehnyt jotain saadaksesi toisen vuokra-asunnon?[/QUOTE]

Ongelma on se, ettei minulle haluta antaa kohtuuhintaista vuokra-asuntoa. Minut koetaan liian varakkaaksi ja siitä aiheutuu tämä jo aiemmin mainitsemani kannustinloukku. Veroprosentti on korkeampi, vuokrakulut korkeammat, ei mitään tukia, lopputuloksena on se, että 50 tunnin viikkouhrauksesta ei jää minulle juurikaan enemmän rahaa kuin esimerkiksi jollekin muulle, jolla on esimerkiksi pienempi palkka jne.

[QUOTE="vieras";28237897]Sekoitat nyt minut johonkin toiseen. Ei ollut tarkoitus loukata, eli älä turhaan kiihdy.

Sinä haaveilet omista haaveistasi, joku toinen jostain muusta. Pointtina se, että sinun haaveesi saattavat kuulostaa muista aivan pimeiltä ihan samalla tavalla kuin sinä nyt ilmeisesti pidät munattomina alisuorittajina miehiä, jotka muuttavat naisen mukana Suomeen töihin. Ja kuka on sitten oikeassa? Niinpä. Eli vähän nyt ymmärrystä ja avarakatseisuutta sieltäkin suunnasta olisi ihan toivottavaa.[/QUOTE]

Luulin, että olet kirjoittanut täällä aiemmin, koska tällä palstalla joku aina virheellisesti väittää minun haluavan tytön ja pojan, vaikka en ole niin koskaan kirjoittanut. =)

Kyllä se on jo huomattu, että moni pitää minua aivan mielenvikaisena.

Minä en ole ketään arvostellut alempiarvoiseksi.

Itse sanoit toisten ihmisten parisuhdetta ja sen etenemistä ällöttäväksi, vaikka et tiedä mitään todellisuudesta? Pitäisikö edetä samoin kuin sinä, niin ei olisi ällöttävää? Kuherrella netissä jonkun miehen kanssa, kuvitella olemattomia yhteisestä tulevaisuudesta? Toiset haluavat elää ja rakastaa yhdessä! Kaikille ei sovi tuollainen "seksiä kerran kymmenessä vuodessa (jos sitäkään) suhde"! Elä sinä kuten haluat, mutta sinulla ei kyllä ole varaa arvostella toisia ällöttäväksi.

[QUOTE="vieras";28237909]Itse sanoit toisten ihmisten parisuhdetta ja sen etenemistä ällöttäväksi, vaikka et tiedä mitään todellisuudesta? Pitäisikö edetä samoin kuin sinä, niin ei olisi ällöttävää? Kuherrella netissä jonkun miehen kanssa, kuvitella olemattomia yhteisestä tulevaisuudesta? Toiset haluavat elää ja rakastaa yhdessä! Kaikille ei sovi tuollainen "seksiä kerran kymmenessä vuodessa (jos sitäkään) suhde"! Elä sinä kuten haluat, mutta sinulla ei kyllä ole varaa arvostella toisia ällöttäväksi.[/QUOTE]

En minä väittänyt niitä ihmisiä ällöttäväksi. Enkä ole ketään kieltänyt toimimasta miten toimivat, kirjoitin vain, että se on niin ennalta-arvattavaa ja sen vuoksi huvittavaa. En kuitenkaan ole pyytänyt ihmisiä siitä luopumaan.

[QUOTE="vieras";28237916]Olet kirjoittanut, ihan niccillä. Toivoit oikein, ettei lapsista tulisi liian tummia.[/QUOTE]

En ole kirjoittanut noin. Minä olen monesti kirjoittanut, että jos saisin valita lapsen sukupuolen niin se olisi poika.

Minusta on hienoa, että ihmiset kotimaahan katsomatta yrittävät ja tekevät töitä. Surettaan kovasti lukea, kuinka kohtaavat rasismia esim. juurikin pizzerioihinsa kohdistuen...

Enemmän olin kummissani toissailtana, kun eksyin TV:n ääreen katsomaan ohjelmaa suomalaisesta nuoresta miehestä, joka oli ajautunut pikavippikierteeseen. Ja eritoten siitä, kun työ olisi kelvannut vain talviaikaan. "Kun kesällä työskentely ei vaan ole mua varten." :(

[QUOTE="vieras";28237845]Muistan vain sun juttujesi perusteella, miestä ei pahemmin miehen "velvollisuudet" kiinnosta. Ainakaan naista (vai sinua?) kohtaan?[/QUOTE]

Ei kiinnostakaan, arvostan muita asioita.

Minua jaksaa vuodesta toiseen ihnetttää se glooria, mitä suomalaiset maahanmuuttajiin liittää. Ihan sama, vaikka yrittäjä olisi veroja kiertävä orjuuttaja, niin se on vaan niin hienoa kun ne kuitenkin yrittää. Ja sitten vastakohdaksi suomalainen sossupummi (joita riittää, sitä en kiellä).

Ihan sama mitä ruokaa paikoissa tehdään, ihan sama mistä raaka-aineista ruoka tehdään ja millä hygieniatasolla, se on niin hienoa. Oikeastihan te tykkäätte siitä, että se ruoka on halpaa :D Laadusta viis. Ja laatuhan ei ole sama asia kuin se, että se ruoka "maistuu hyvälle". Samaan aikaan suomalainen vain haaveilee ravintolayrittäjyydestä, koska hän haluaisi ehkä panostaa laatuun ja visuaalisuuteen, mutta tietää, ettei kukaan maksa hänen hintojaan vaikka ruoka olisi lähellä tuotettua ja laadukasta, koska suomalaisille kelpaa halpa höttö mieluummin.

Yhteistyössä