Mitä ajattelisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysy mieheltä silleen ohimenevästi, että oliko muuten esim. hänen siskonsa teillä , koska löysit korun joka muistuttaa siskolla ollutta korua sohvaltanne. Jos mies tarttuu tähän, niin voit tarkistaa samalla lailla ohimenevästi siskolta, että milloinkas hän olikaan viimeksi teillä, ja tsekata näin totuuden. Jos mies kieltää teillä käyneen ketään naispuolista ja alkaa heti syyttämään sua vainoharhaiseksi ja käy puolustuskannalle neutraalista tiedustelusta, hän pettää.

No mä en kyllä ajattelis sen kummempaa. Jonkun sattumusten sarjan kautta jonkin tuttuni tai tuntemattoman koru on tippunut siihen. Tai miehes on laittanut sen siihen, koska ajatteli että se on sinun. En epäilis miestäni, tää että se tulee sulle mieleen, osoittaa ehkä sen, ettet luota häneen, onko menneisyydessä jotain syytä olla luottamatta? Sitä paitsi jos se koru on noin tolkuttoman iso, niin ei kai ne oletetut pettämispuuhissa olleet ihmisetkään sitä siihen olis vahingossa jättäneet.

No ookko ollu tänään silleen pois, että miehesi tietää sen ja kerkee jo jonkun naisen teille tuomaan?Sillä jos tää ei ole provo, niin sanoisin että nyt sun miehesi pettää sua, ei voi mitään!
No aika köyhä tarinahan tää ois vissiin provoksi kun mitään muuta ei oo tapahtunu kun että sohvalla on koru?

Oon töissä ollu tänään ja kyllähän mies sen tietää, niin olen joka arkipäivä.

Sanoppas Ilona, mistä se koru siihen sitten tuli? Jos kerta miestä ei missään nimessä pidä epäillä, sehän on luulosairautta kaikki, niinkö? Entäs jos se pano jätti sen siihen tahallaan, kun ap:n hönö mies ei huomannut?

[QUOTE="Ilona";22934259]No mä en kyllä ajattelis sen kummempaa. Jonkun sattumusten sarjan kautta jonkin tuttuni tai tuntemattoman koru on tippunut siihen. Tai miehes on laittanut sen siihen, koska ajatteli että se on sinun. En epäilis miestäni, tää että se tulee sulle mieleen, osoittaa ehkä sen, ettet luota häneen, onko menneisyydessä jotain syytä olla luottamatta? Sitä paitsi jos se koru on noin tolkuttoman iso, niin ei kai ne oletetut pettämispuuhissa olleet ihmisetkään sitä siihen olis vahingossa jättäneet.[/QUOTE]
Noin minäkin oisin varmaan vastannu jos multa ois eilen kysytty asiaa.

Mut aattelepa oikeesti jos tää käviskin huomenna sulle? Mitä sä sille korulle tekisit? Jos aattelisit että se on varmaan jonkun sukulaisen tai kaverin, niin tokihan yrittäisit selvittää kelle sen voit palauttaa?

En minä ole väittämässä että mun mieheni on syypää mihinkään. Jos olisin, niin kaipa oisin jo tavaroitani pakkaamassa. Mutta ymmärtäkään nyt että JOSTAKIN sen korun on pakko ollu meille tulla. Ei se ittekseen oo siihen voinu ryömiä. En ymmärrä miten se ois voinu tuossa eilen olla, kun ei kuitenkaan ole mikään pikkainen ketju jota en olis vaan huomannut.

[QUOTE="Minni";22934296]Noin minäkin oisin varmaan vastannu jos multa ois eilen kysytty asiaa.

Mut aattelepa oikeesti jos tää käviskin huomenna sulle? Mitä sä sille korulle tekisit? Jos aattelisit että se on varmaan jonkun sukulaisen tai kaverin, niin tokihan yrittäisit selvittää kelle sen voit palauttaa?

En minä ole väittämässä että mun mieheni on syypää mihinkään. Jos olisin, niin kaipa oisin jo tavaroitani pakkaamassa. Mutta ymmärtäkään nyt että JOSTAKIN sen korun on pakko ollu meille tulla. Ei se ittekseen oo siihen voinu ryömiä. En ymmärrä miten se ois voinu tuossa eilen olla, kun ei kuitenkaan ole mikään pikkainen ketju jota en olis vaan huomannut.[/QUOTE]

Tottakai se on ihan selvä, että kysyisin mieheltä heti kun se tulis kotiin/lähettäisin sille viestin ja kysyisin. Mutta en ensimmäiseksi silti ajattelis, etteikö sille ole joku täysin luonnollinen selitys. Siis minun mieheni kyseessä ollessa, mutta onhan maailma toki pettäjämiehiä täynnä.

Oliko se sen näköinen, kuin olis tipahtanut, vai niin kuin olis aseteltu siihen?

Ja vielä että teillä ei ole lapsia?

Mä tekisin niin että kysyisin mieheltä juurikin onko käynyt kukaan päivällä. Jos myöntää (sisko tms käynyt) sanosin että tais tippua koru. Jos kieltää, niin laittasin korun vaivihkaa takaisin sohvalle tms josta mies sen varmasti huomaa, ja seuraisin mitä tekee sille kun huomaa. Jos ottaa äkkiä pois ja vaivihkaa laittaa taskuunsa tms ei sano sinulle asiasta...se kertoo jo jotain. Sitten nostaisin kissan pöydälle.

No, koru ei ole kyllä millään muotoa mulle mieleen ,joten en mistään nettipuodista ala kaivelemaan moista ;)
Tarina itsessään oli aika hauska, ikävä jos tästä ei draamaa tulekaan :popcorn:

Ajatusleikkinä omalle kohdalle aika veikeä. Olen käytännössä aina lasten kanssa kotona, joten veikkaisin tyttären kavereiden kaulasta pudonneeksi....

Mä ehkä sanoisin miehelle, että löysin sen korun SÄNGYSTÄ, enkä sohvalta. Kattoisin miten reagoi.

Millä lailla se koru tosiaan oli siellä sohvalla, oliko "aseteltu" vai pudonnut johonkin väliin?

miehellä ollut naikkonen kylässä ennen iltavuoron alkua, kun olet itse ollut töissä.

tuntuu et ap puolustelee miestä, kun ei ole tainnut missää viestissä kirjoittaa epäilevänsä miestä. miettii vaat et onko tullu vaatteista tai onko jollain sukulaisella tippunu. Kai ap olisi jo eilen illalla huomannut korun, jos se olisi sielä sohvalla jo eilen ollut.

[QUOTE="nappi";22934377]Mä tekisin niin että kysyisin mieheltä juurikin onko käynyt kukaan päivällä. Jos myöntää (sisko tms käynyt) sanosin että tais tippua koru. Jos kieltää, niin laittasin korun vaivihkaa takaisin sohvalle tms josta mies sen varmasti huomaa, ja seuraisin mitä tekee sille kun huomaa. Jos ottaa äkkiä pois ja vaivihkaa laittaa taskuunsa tms ei sano sinulle asiasta...se kertoo jo jotain. Sitten nostaisin kissan pöydälle.[/QUOTE]

Joo toi on muuten hyvä. Siis en kysyisi ensin mitään vaan jättäisin korun vain sohvalle ja katsoisin, mitä mies sille tekee. Jos vaivihkaa sujauttaa taskuun, on peli selvä.

[QUOTE="Minni";22934077]JUURI tältä musta nyt tuntuu.

Ensimmäinen ajatus oli että herranjumala, kuka meillä on käyny kun talo on ollu tyhjä. Sit aloin miettiä että vissiin aika harvinaista että murtovarkaat jättää koruja sohvalle muttei vie mitään. Seuraavaksi mietin onko mun vaatteisiini takertunu toisen naisen koruja työmatkalla bussissa. Että NÄIN järkeviä selityksiä minä keksin.....[/QUOTE]

Anteeks mutta tää kuulostaa just siltä että et missään nimessä edes epäile miestäsi. Joka taas kuulostaa valitettavasti juuri sellaiselta suhteelta/liitolta jossa mies pettää.

On tervettä ajatella tuossa tilanteessa kilttiäkin kiltimpää ja uskollistaan miestään, edes sitten vihoviimeisenä vaihtoehtona. Mutta sinä näytät ikäänkuin luottavan sokeasti.

Sydämestäni toivon että se ei ole mitään sellaista mitä se voisi olla!! Että äsköistä en pahalla sanonut.

Ehkäpä koru on tosiaan joku löytö jonka mies on poiminut talteen.

Mulle kerran sattui vastaavasti.
Löysin kotoa vieraan näköisen villapaidan joka oli väärän kokoinenkin ollakseen minun.
Asuttiin jo miehen kanssa yhdessä mutta miehen osuus asiassa ei tosiaan ollut niinkuin voisi kuvitella. Tilanne oli tämä:
Mies ei missään vaiheessa pystynyt tuomaan ketään kotiin. Olin kotona, poissa vain postinhaun tai 5 min kiskareissun ajan.
Töissä hän on mun perheenjäsenen firmassa ja poissa ei kykene olemaan, ei myöskään työmaalla ole muita kuin miehiä.

Mulla ei myöskään ollut käynyt vieraita joten olin aivan täysin pihalla mistä se paita ilmestyi enkä kyllä tottapuhuen ole asiasta ihan varma vieläkään.

Kuvittelisin kuitenkin käyneen niin että siivosin vaatekaappia lähipäivinä, löysin ko paidan ja enempää ajattelematta laitoin sivuun. Tod.näk paita oli ystäväni, jäänyt joskus aikaisemmin meille ja olen sen viikannut vahingossa pesupinoon.

Ovelaa! Mikä olisikaan parempi tapa saada firmalleen näkyvyyttä kuin kehitellä mainospuheeksi pettämisdraama palstalle...

No niinpähän taas, ois varmaan pitäny tarkistaa ettei kuva oo kaupasta vaan jostain vaan muuten jonkun sivulta. Todetaan ny sulle tiedoksi että mun mielestä toi koru ei ole edes hieno enkä ikinä ostais. Ja toi koru ei liity millään lailla tähän asiaan eikä oo samanlainen kun minkä löysin. Jos joku mode on paikalla niin poistakaa toi linkki niin ei tarvi pohtia aioinko mainostaa.

Arvatkaa inhottaako kun itellä on pää sekasin ja sitten tänne keksitään jotain tämmösiä typeryyksiä?

Ei ollu mitenkään asetellun näkösesti tai sillain että sen ois siihen joku tarkotuksella laittanu talteen, vaan ihan sillain kasaan valahtaneena niinkun nyt koru on jos sen vaikka pudottaa jonnekin. Ja lukko oli avoinna.

Kuvittelisin kuitenkin käyneen niin että siivosin vaatekaappia lähipäivinä, löysin ko paidan ja enempää ajattelematta laitoin sivuun. Tod.näk paita oli ystäväni, jäänyt joskus aikaisemmin meille ja olen sen viikannut vahingossa pesupinoon.
No kysyitkö ystäviltäs että onko teiltä villapaita kateissa?

Tulee vaan ihan outo olo, kun eihän tavarat ittekseen ilmaannu ja häviä. Ja jos joku kaveri on kadottanu jotakin muuta kun ihan sälppärihkamaa niin kai se kysyis että jäikö teille? Tai ainakin tunnistais omansa ja haluis ehkä takasinkin.

[QUOTE="Minni";22934690]No kysyitkö ystäviltäs että onko teiltä villapaita kateissa?

Tulee vaan ihan outo olo, kun eihän tavarat ittekseen ilmaannu ja häviä. Ja jos joku kaveri on kadottanu jotakin muuta kun ihan sälppärihkamaa niin kai se kysyis että jäikö teille? Tai ainakin tunnistais omansa ja haluis ehkä takasinkin.[/QUOTE]

Kysyin kyllä ja mainitsi että hänellä sellainen paita ainakin on, en muista tarkalleen annoinko sen paidan hälle takas vai en mutta en jäänyt sen kummemmin asiaa miettimään. kovin tärkeä villis tuskin oli kun ei sitä niin kaipaillutkaan. :)

Kysy mieheltä silleen ohimenevästi, että oliko muuten esim. hänen siskonsa teillä , koska löysit korun joka muistuttaa siskolla ollutta korua sohvaltanne. Jos mies tarttuu tähän, niin voit tarkistaa samalla lailla ohimenevästi siskolta, että milloinkas hän olikaan viimeksi teillä, ja tsekata näin totuuden. Jos mies kieltää teillä käyneen ketään naispuolista ja alkaa heti syyttämään sua vainoharhaiseksi ja käy puolustuskannalle neutraalista tiedustelusta, hän pettää.

No just näin. Siis jos käy puolustuskannalle neutraalista tiedustelusta, niin pettää. Been there, done that :(

Joku haluaa että miehesi jää pettämisestä kiinni. Koru on tarkoituksella jätetty siihen sohvalle.
Tai sit teillä on vaan käyny joku ihan viattomasti kylässä ja korun lukko ollut huonosti kiinni... Kauanko itse olit pois? Laita koru huutikseen myyntiin.

haistoitko sitä? saattaa meinaan olla prinssi albert niminen peniskoru. Ainakin kuvaus sopii. Jos koru haisee eltaantuneelle siemennesteelle, epäilen että se on pudonnut miehesi rakastajalta. Kannattaa kysyä mieheltä suoraan. Muista että kieltäminen on varmin huonon omatunnon merkki!!

[QUOTE="nappi";22934377]Mä tekisin niin että kysyisin mieheltä juurikin onko käynyt kukaan päivällä. Jos myöntää (sisko tms käynyt) sanosin että tais tippua koru. Jos kieltää, niin laittasin korun vaivihkaa takaisin sohvalle tms josta mies sen varmasti huomaa, ja seuraisin mitä tekee sille kun huomaa. Jos ottaa äkkiä pois ja vaivihkaa laittaa taskuunsa tms ei sano sinulle asiasta...se kertoo jo jotain. Sitten nostaisin kissan pöydälle.[/QUOTE]

Ja sitten kun se laittais sen taskuunsa, niin kysyis suoraan, et mitä sä laitoit sun taskuun. Ja kenen se koru on.

En oikeasti tiedä, miten itse reagoisin vastaavassa tilanteessa. Luultavasti kuitenkin kysyisin suoraan, mistä koru on tullut. Tosin oletettavaa on, että mies valehtelisi vastaukseksi, jos koru olisi todella pudonnut jonkun sohvalla vieteyn kiihkeän hetken seuraksena, jonkun toisen naisen kaulasta.

Näin kun ei ole itse tilanteessa, jota en siis mitenkään tahdo ivata - tuo olisi aika inhottava tilanne- voi miettiä erilaisia tapoja miten lähestyisi asiaa. Saattasin jopa laittaa korun kaulaani, mennä halaamaan miestä ja hehkuttaa muka iloisena ja onnellisena.. että oi miten ihana yllätyslahjan olit jättänyt sohvalle ja teeskenellä hetken, että uskoisin miehen todella hankkineen korun minulle. Ihan vain nähdäkseni miehen ilmeen.

Yhteistyössä