Mitä ajattelisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Tullessani tänään kotiin löysin sohvalta korun, naisten korun.

Juu juu, ennen kun kiirehditte vastaamaan että no kysy mieheltäs, niin kysynkin.

Mutta nyt on jotenkin epätodellinen olo. Mistä se koru on tänne tullut? Minun se ei ole. Meillä ei asu muita naisia. Mies ei käytä naisten koruja. Meillä ei ole käynyt vieraita sittemmin kun oon viimeks siivonnu. Koru ei ole uusi. Mikä ois teidän ajatusten lento sillä välin kun oottelette että mies illemmalla kotiutuu?

Hulvatona, miten pää voi mennä sekaisin yhdestä korusta.

Miehelläsi on kenties käynyt joku nainen, joka on joko vahingossa jättänyt korun siihen tai sitten tarkoituksella yrittää viestittää sulle miehesi tekemisistä tai saada eron aikaan?

Mä taitaisin laittaa korun omaan kaulaani! Sitten seuraisin vaivihkaa huomaako mies korun ja miten reagoi... Jos mies huomaisi korun ja sanoisi jotain, kertoisin että se löytyi sohvalta.

Viimeksi muokattu:
Mulle tuli tällaiset vaihtoehdot mieleen:

A. Teillä on käynyt korun omistaja (luultavasti nainen) joko kutsuttuna tai ilman lupaa.
B. Koru on tarttunut vaatteeseen huomaamatta ja pudonnut sohvalle
c. Miehesi on löytänyt korun jostain ja aikoi antaa sen sinulle, mutta se putosi taskusta sohvalle

Mie kysyisin suoraan mieheltä koru kädessä,mikäs tää on,löysin sohvalta? Epäilisin kyllä vierasta naikkosta,jos kerran ei näytä tutulta,miehen siskon,äidin yms korulta.

Alkuperäinen kirjoittaja no näin;22934024:
Olisin varmaan ihan sekaisin, epäilisin mielenterveyttäni ja miettisin kuvittelenko kaiken tai olenko unohtanut jotain.
JUURI tältä musta nyt tuntuu.

Ensimmäinen ajatus oli että herranjumala, kuka meillä on käyny kun talo on ollu tyhjä. Sit aloin miettiä että vissiin aika harvinaista että murtovarkaat jättää koruja sohvalle muttei vie mitään. Seuraavaksi mietin onko mun vaatteisiini takertunu toisen naisen koruja työmatkalla bussissa. Että NÄIN järkeviä selityksiä minä keksin.....

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22934035:
Miehelläsi on kenties käynyt joku nainen, joka on joko vahingossa jättänyt korun siihen tai sitten tarkoituksella yrittää viestittää sulle miehesi tekemisistä tai saada eron aikaan?

Mä taitaisin laittaa korun omaan kaulaani! Sitten seuraisin vaivihkaa huomaako mies korun ja miten reagoi... Jos mies huomaisi korun ja sanoisi jotain, kertoisin että se löytyi sohvalta.

Mä tekisin just näin.

Ihan hyvä idea, mutta mun mies on sitä luokkaa joka ei ikinä osais ees sanoa onko joku koru minun jos sitä hälle näytettäis. Niin että en usko että hän ees reagois mitenkään vaikka mulla ois kaulassa jonkun toisen koru...

No ei tuossa kovin montaa vaihtoehtoa ole. Todennäköisesti miehesi on käynyt ruokatunnilla jonkun toisen emännän kanssa teidän sohvalla muhinoimassa. Ikävä kyllä.
Itse ottaisin suoran lähestymistavan ja kysyisin heti kun mies tulee kotiin, että kenen koru se on. Ja jos mies vain väittäisi, että ei hän voi tietää, että ei hän ainakaan ole kenenkään kanssa siellä käynyt niin sano, että no siinä tapaukessa varmaan parempi soittaa poliisit paikalle, että joku täällä on käynyt. Ja niinhän se on. Ei korut missään vaatteissa kulkeudu sohvalta toiselle, joku sen on sinne jättänyt, joko miehesi kanssa tai ilman.

[QUOTE="Minni";22934094]Kysyitkö niistä sillon mieheltäs vai mitä teit sillon kun ne löyty? Aattelitko että ne on sun?[/QUOTE]

Kysyin silloin, että onko meillä käynyt joku, esim. miehen kaveri tyttöystävineen, kun löysin tällasiia outoja hiuslenkkejä pari kappaletta. Tiesin varmaksi, etteivät ole mun, koska olivat sellaisia mauttomia kimallehörhelöjuttuja :D Mies leikki tietämätöntä ja mä annoin asian olla. Olisiko tästä mennyt joku vajaa vuosi, niin mies kärähti sivusuhteestaan ja osasin silloin yhdistää nuo hiuslenkit että pari muutakin outoa asiaa..

Hyvin todennäköistä on, että koru kaulassa saa vihjailla aika monta päivää, eikä mies sittenkään tajua mitään. Useimmat miehet eivät pidä kirjaa vaimonsa koruista, eikä ainakaan oma mieheni tajuaisi, jos minulla olisi uusi koru kaulassa.

Mulle tuli tällaiset vaihtoehdot mieleen:

A. Teillä on käynyt korun omistaja (luultavasti nainen) joko kutsuttuna tai ilman lupaa.
B. Koru on tarttunut vaatteeseen huomaamatta ja pudonnut sohvalle
c. Miehesi on löytänyt korun jostain ja aikoi antaa sen sinulle, mutta se putosi taskusta sohvalle

A: sta en tiedä.
B on tietty mahdollinen, mutta kyse ei oo mistään pienestä kultaketjusta vaan ihan sen kokosesta korusta, että se ei huomaamatta ole voinut olla sohvalla kovin pitkää ja en ymmärrä miten noin suurikokoinen koru tarttuu kiinni vaatteeseen. Mutta kaipa tämäkin ois mahdollinen, lukko kiinni johonkin lankalenkkiin tai jotain. Mutta kenen koru tää sitten on? Mistä se tarttu ja kenen vaatteisiin?
C Jos mun mies löytäis korun, ei se ikinä sitä kyllä mulle antais vaan veis löytötavaroihin. Hän on hyvin tarkka noista kun on ite saanu lompakkonsa sillain takas, on monesti sanonu kuinka ei tajua porukkaa jotka ei palauta löytötavaroita.

Tää on oikeesti kamalaa. Mietin koko ajan että oonko minä nyt se sinisilmänen hölmö josta tälläkin palstalla niin usein puhutaan. Nyt mä alan epäillä että oon tullu hulluksi ja hatarapäiseksi ja toi koru on mun, ja mulla ei oo vaan mitään muistikuvaa että oisin sen koskaan nähny.

mulla ei tuossa tilanteessa varmaankaan tulisi edes mieleen, et olis tarttunu vaatteeseen ja sitä kautta kulkeutunut kotiini. Kyl eka ajatus olisi, et ketä täälä on miehen kanssa ollut.

Ja jos mies vain väittäisi, että ei hän voi tietää, että ei hän ainakaan ole kenenkään kanssa siellä käynyt niin sano, että no siinä tapaukessa varmaan parempi soittaa poliisit paikalle, että joku täällä on käynyt. Ja niinhän se on. Ei korut missään vaatteissa kulkeudu sohvalta toiselle, joku sen on sinne jättänyt, joko miehesi kanssa tai ilman.
No kun juuri tuota minäkin mietin että jos miehellä ei ole tietoa mikä tämä on, niin jokuhan sen tänne on sitten tänne tuonut eikä ole hyvä juttu sekään! Eihän koruja taivaasta tipahda ihmisten koteihin, jonkun ihmisen mukana kai se on tänne tullut?

Koru on koon ja varmaan painonkin puolesta tämän korun kokoluokkaa, minä en oikein tiedä voiko näin iso koru tarttua vaatteisiin huomaamatta:
http://ametisti.net/kk/SMARAGDI89ct.JPG
Ei siis ole tuo koru eikä edes mitenkään tuon tyylinen, tuo vaan oli ensimmäinen sopiva kuva jonka löysin googlen kuvahaulla. Eli tarkoitus vaan näyttää että ei siis mikään pieni ketju ja riipus, joku ohut ketju nyt kai vois johonkin takertuakin...

Te ette tiedä kuinka idiootiksi tunnen itteni just nyt. Kuuluisko mun tunnistaa tää koru? Oonko mä unohtanu ostaneeni tän? Jos olen, miten se on yhtäkkiä sohvalla?

No ookko ollu tänään silleen pois, että miehesi tietää sen ja kerkee jo jonkun naisen teille tuomaan?Sillä jos tää ei ole provo, niin sanoisin että nyt sun miehesi pettää sua, ei voi mitään!

Yhteistyössä