Mitä ajattelette ihmisestä jolla on kehitysvammainen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöllö

Vieras
Eli mitä ajattelette,onko kaiilla täällä oikeus olla ja syntyä jos lapsen vanhemmat niin on päättäneet,vai pitäsikö pini kehitysvammainenkin lapsi sulkea heti laitokseen?

kehitysvammaisuus ei ole mikään este hidaste ehkä... yhtä arvokas hää on kuin me muutkin... vanhemmille joille tämmönen lapsi suodaan on taatusti päivänselvää ihan nämä samat asiat... en tunne heitä kohtaan sääliä vaan ihan samalla tasolla ovat kuin me terveittenkin vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllö:
Eli mitä ajattelette,onko kaiilla täällä oikeus olla ja syntyä jos lapsen vanhemmat niin on päättäneet,vai pitäsikö pini kehitysvammainenkin lapsi sulkea heti laitokseen?
Tietysti on oikeus syntyä ja vanhempien kuuluu hoitaa lapsensa. Toki siihen kuuluu saada yhteiskunnalta tukea ja vanhempien täytyy saada taukoa.

ajattelin vain kun itse olin aikoinaan lapsen kanssa terveyskeskuksessa ja lapseni ei osannut vielä puhua(5v) leikki nätisti ja tuli toinen äiti paikalle ja antoi myös lapsen osallistua leikimään kunnes huomasi ettei minun lapseni osannut puhu.Kyseisellä äidillä tuli kiire ottaa oma lapsensa pois ja tokasikin ettei tuommoisen kanssa leikitä ja mulkaisi minua pahasti ja vielä täysin toiselle puolen meni istumaan mutisten että miksi olen tullut sinne normaalien ihmisten joukkoon.
Kai se pelkäsi että puhumattomuus tarttuu:(

ajattelin vain kun itse olin aikoinaan lapsen kanssa terveyskeskuksessa ja lapseni ei osannut vielä puhua(5v) leikki nätisti ja tuli toinen äiti paikalle ja antoi myös lapsen osallistua leikimään kunnes huomasi ettei minun lapseni osannut puhu.Kyseisellä äidillä tuli kiire ottaa oma lapsensa pois ja tokasikin ettei tuommoisen kanssa leikitä ja mulkaisi minua pahasti ja vielä täysin toiselle puolen meni istumaan mutisten että miksi olen tullut sinne normaalien ihmisten joukkoon.

Minun lapsella oli aikanaan syöpä ja jotkut vanhemmat eivät antanneet omien lasten tulla lähelle. Tiedä vaikka tarttuisi? Nyt se jo naurattaa... silloin ei juuri huvittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no noloahan tuollainen käytös on, kaikki normaalit sivistyneet käytöstavat on nykyaikana aivan kadoksissa...

Kiitos:) itseäni satutti tuo käytö ja olin niin shokissa etten sanaa suustani saanut:(

Ihmiset ei kestä erilaisuutta ja se on surullista. Mikä meistä tekee sen arvokkaampia kuin muut. Lapset ovat vanhemmilleen tärkeitä, vaikka eivät olisikaan täydellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no noloahan tuollainen käytös on, kaikki normaalit sivistyneet käytöstavat on nykyaikana aivan kadoksissa...

Kiitos:) itseäni satutti tuo käytö ja olin niin shokissa etten sanaa suustani saanut:(

ymmärrän aivan täysin.. siis että tuollainen loukkaa.. jotenkin tuntuu, että ihan joka tilanteessa ihmiset nykyään käyttäytyvät täysin epärationaalisesti ja röyhkeästi...

Tais olla tuolla mammalla aivot narikassa tai niitä ei ollut ollenkaan kehittynyt....

Tottakai on oikeus pitää tällainenkin lapsi, minulle tämän pakkosijoittaminen laitokseen kuulostaa ihan ihtä julmalta kun terveen lapsen vieminen vastaavasti. Tietysti jokainen vanhempi on oikeutettu myös saamaan tukea vanhemmuuteensa ja jokainen lapsi sen mitä kehitykselleen tarvitsee, oli kysymys sitten terveestä tai vammaisesta lapsesta. Vammaisilla lapsilla nuo tarpeet nyt yleensä vaan ovat suuremmat mitä terveillä.

Kaikilla on oikeus syntyä.

Naapurissa on downin lapsi ja vaikka onkin kehityksestä jäljessä (on nyt hieman vanhempi) niin iloisesti leikkii meidän 2.5v kanssa. Samoja hyppimisleikkejä ja nukkeleikkejä. Lapsi hän on kuten muutkin lapset. Ja tottakai hän on ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa muukin lapsi.

On hyvä, että kehitysvammaisia lapsia ei suljeta laitokseen vaan vanhemmat hoitavat heidät. Toki en kritisoi niitä, jotka omien voimavarojen puuttuessa tekevät niin. Kukin vanhempi tekee varmasti parhaimman ratkaisun heidän tilanteeseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Kaikilla on oikeus syntyä.

Naapurissa on downin lapsi ja vaikka onkin kehityksestä jäljessä (on nyt hieman vanhempi) niin iloisesti leikkii meidän 2.5v kanssa. Samoja hyppimisleikkejä ja nukkeleikkejä. Lapsi hän on kuten muutkin lapset. Ja tottakai hän on ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa muukin lapsi.

On hyvä, että kehitysvammaisia lapsia ei suljeta laitokseen vaan vanhemmat hoitavat heidät. Toki en kritisoi niitä, jotka omien voimavarojen puuttuessa tekevät niin. Kukin vanhempi tekee varmasti parhaimman ratkaisun heidän tilanteeseensa.

näin. Ja nämä down lapset on niin aitoja.

Yhteistyössä