Mistäköhän johtuu "ylipirteys"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Mä oon jo pitkään ollut tavallaan niinkuin ylikierroksilla, Öisin en saa nukuttua, aamulla herään aikaisin ja heti käyn jonkun tekemisen kimppuun. Muutenkin siis hirveä touhu päällä koko ajan...

Toisaalta onhan se hyvä että energiaa riittää, mutta aiemmin oon tarvinnut kunnolliset yöunet ja voinut pysähtyä/ levätä kun vauva päivisin nukkuu.

Nyt ei iltaisin uni tule ja aamulla oon jo aikaisin pystyssä, ennenkuin siis pitäis kun esikoisen lähetän kouluun. En saa aamullakaan enää siis nukuttua :headwall:

Minä ainakin olen imettämisen aikana yleensä tosi vähillä unilla toimeentuleva ja aikaansaava. Askartelujen määrä joita teimme esikoisen kanssa kuopuksen vauva-aikana on melkoinen. Jotain hormonaalista varmaan.

Mutta kun imetys loppuu ja lapset kasvaa, iskee mieletön väsymys.

Hmm... hormoneja en olekaan tullut ajatelleeksi, vaikka yleensä niitä lähes kaikesta syytän. Kiitos vastauksista, voipi tosiaan olla, että on hormonaalista. Taidan kuitenkin myös googlettaa tuon kilpirauhasen liikatoiminnan, että mitä oireita siinä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Mä oon jo pitkään ollut tavallaan niinkuin ylikierroksilla, Öisin en saa nukuttua, aamulla herään aikaisin ja heti käyn jonkun tekemisen kimppuun. Muutenkin siis hirveä touhu päällä koko ajan...

Toisaalta onhan se hyvä että energiaa riittää, mutta aiemmin oon tarvinnut kunnolliset yöunet ja voinut pysähtyä/ levätä kun vauva päivisin nukkuu.

Nyt ei iltaisin uni tule ja aamulla oon jo aikaisin pystyssä, ennenkuin siis pitäis kun esikoisen lähetän kouluun. En saa aamullakaan enää siis nukuttua :headwall:

mulla oli noin ja sitte rysähti yhtäkkiä =( vaikea masennus todettiin!

Yhteistyössä