Mistähän mahtaa johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirtsu

Jäsen
18.08.2008
416
0
16
Mun oikeaa jalkaa alkoi n. pari tuntia sitten särkemään kovasti. Särkee lähinnä lonkasta, mutta kuitenkin siis koko jalkaa, tuntuu myös alaselässä. Mulla on kyllä fibromyalgiakin, mutta voikohan se aiheuttaa tämmöstä. Tietysti tulee kaikenmaailman veritulpat ja muut kauheudet mieleen. Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa asiasta? Tai sairastaako joku myös fibromyalgiaa ja tietää sen liittyvän ehkä siihen?

Tää tuntuu kyllä vähän niinkuin sellaisilta kasvukivuilta ei iskiakselta. Kerran on iskias ollut ja se kipu selässä oli kyllä jotain sanoinkuvaamatonta, ei tää ole oikein sellaista. En sit tiedä onko sitä lievempääkin lajia olemassa..

Iskias sanon mieki. Sehän oireilee alaselästä varpaanpäähän asti. Erilaisia neki oireet on useimmilla, mulla vaan tuntuu että jalka katoaa alta kokonaan välistä ja tuska on jotaki ihan helvettiä. Helpottaa ko meen istuun lattialle jalat suoraan ja pää polviin, vaikkei niin sais ees tehä ko iskiasta sairastaa.
Jos mennee tosi pahaksi niin piikkiä hakkeen vaan. Ite olen pahimmillaan maannu lattialla kykenemättä liikkuun ko joka ikinen varpaan heilautuski sattunu nii että taju meinannu lähteä. Ja lattialle päätyny ko jalka hävinny alta.

No oliskohan se sitten se iskias. Mikähän siihen vois auttaa (särkylääkkeen lisäks)? Voiko tehdä jotain liikkeitä? Vai saako edes tehdä?

Mee ekana lääkäriin sen vaivan kans. Jos tuuri käy saat jotaki apua. Iskias vähän semmonen vaiva ettei sille ossaa monikkaan lekuri mittään tehä tai neuvoa. Eivätkä ala ihmeemmin tutkiin missä vika, ko on niitäki vaivoja jotka muistuttaa iskiasta olematta sitä.

Neuvoin tuossa yhen liikkeen, mulla se auttaa, mut multa tosiaan on kielletty se kuitenki, kuulema tekkee vaan hallaa mut vähät välitän sillon ko tuska pahimmillaan ja sillä saan avun. :snotty:

Iskiasta minäkin olin tulossa veikkaamaan... niin kuin näköjään pari muutakin. Minulla tuppaa tuota vaivaa oleman useinkin. Jospa kokeilist tällaista liikettä, joka minulla usein laukaisee kivun jo alku vaiheessa, eikä pääse pahaksi.

Eli: Mene esim. sängylle tai sohvalle selinmakuulle. Laita tyyny pään alle. Koukista jalkaa vetsanpäälle ja oata molemmin käsin polven kohdalta kiinni. Siis ikään kuin kiedot kädet jalan ympäri. Yritä suoristaa jalkaa ja vedä käsillä vastaan. Pidä tämä asento 10 sekuntia ja suorista jalka hitaasti alas. Tee tämä liike molemmilla jaloilla 3-5 kertaa.

Mun oikeaa jalkaa alkoi n. pari tuntia sitten särkemään kovasti. Särkee lähinnä lonkasta, mutta kuitenkin siis koko jalkaa, tuntuu myös alaselässä. Mulla on kyllä fibromyalgiakin, mutta voikohan se aiheuttaa tämmöstä. Tietysti tulee kaikenmaailman veritulpat ja muut kauheudet mieleen. Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa asiasta? Tai sairastaako joku myös fibromyalgiaa ja tietää sen liittyvän ehkä siihen?

Itsellä oli samat oireet kun baari-illan päätteeksi jouduin painiotteluun.

Alaselästä meni lihakset niin juntturaan että paino jotain hermoa ja jalka siinä lähti alta kivun takia, aivan samat oireet oli kun sullakin.

Hierontaa ja buranaa niin lähti poies.