Mistään ei löydä enään kunnon rehellisiä maatiaiskissoja

Siis pentuja, ainakaan kohtuu hintaan. Kaikenmaailman sekoituksia kyllä löytyy, mutta niistä pyydetään ihan julmettuja hintoja. Esim. sekarotuinen siamilainen. Mikäs se sellainen kissa on? Mä kun luulin, että kissa on sekarotuinen, jos se ei ole puhdasrotuinen, samalla lailla kuin koirakin. Vai kuinka monella teistä on vaikkapa sekarotuinen mopsi, joka maksaa melkein saman verran, kuin kyseinen rotu puhtaana? Ei sekarotuisissa kissoissa mitään pahaa ole, mutta pientä rahastusta ehkäpä, jos myydään sekarotuisia kissoja melkein puhtaina rotukissoina ja pyydetään hinnaksi monta sataa. Mä kun haluaisin ihan tavallisen maatiaiskissan ja mieluusti kohtuuhintaan. Jos haluaisin rotukissan, ostaisin paperillisen puhdasrotuisen, josta voisi jo maksaakin omaisuuden, ja käydä näyttelyissä ja missä lie kissa-agilityissä.
 
Meillä on juuri 4 maatiaiskissaa tulossa luovutusikään, ja ensimmäinen lähtee tänään.

Neljästä kissanpennusta 5 oli varattu etukäteen, eli yksi kissaa vailla ollut jäi nuolemaan näppejään. Pennuista on ollut hurjasti iloa, ja kotimme onkin täyttynyt viime viikkoina 120-senttisistä vieraista, jotka istuvat lattialla onnenautuaana nukahtanut kissanpentu sylissään.

Missä asut? Saattaisin tietää Joensuusta ystävän luota muutaman harmaan tuikitavallisen kissanpennun, joiden äiti ainakin on tosi hyvä hiirenpyytäjä.

Piika-äiti
 
No maalta löytyy varmaan. Ja voihan sekarotusenki kissan kans harrastaa niinku koiranki jos haluut kissas kans harrastaa. Ja siis varmaan netistä ja kaupan seinältä ja paikallislehdostä ilmotuksia löytyy ihan edullisistaki kissoista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:54 JuiceFani kirjoitti:
No maalta löytyy varmaan. Ja voihan sekarotusenki kissan kans harrastaa niinku koiranki jos haluut kissas kans harrastaa. Ja siis varmaan netistä ja kaupan seinältä ja paikallislehdostä ilmotuksia löytyy ihan edullisistaki kissoista.
Maallahan mä asunkin, mutta ei täällä vaan ole. Yksi kaveri kaupittelisi noin 5vk ikäisiä pentuja, mutta hänestä tein eläinsuojeluvalvojalle ilmoituksen, enkä niin pieniä emolta riistä. Enkä mä harrastaa halua, kun ihan vaan kotikissan iloja ja suruja jakamaan, kun lapsuuden kodissa on aina kissa talossa ollut ja ei vaan osaa ilmankaan elää. Satakunnassa asustan. Paikallislehdissä on kovin harvakseen ilmoituksia, ja nekin on järjestään sellasia 6vk ikäsiä pikkupirpanoita. Kauppojen seinilläkään en ole ilmoituksia bongaillut.
 
koditon
Eläinsuojeluyhdistyksellä on ainaki Lahdessa 300 kissaa vailla kotia, joukossa myös pentuja. Jos teillä on koti vailla kissaa, niin kysy ihmeessä sieltä! Kävin siel viemässä joulutervehdykseksi koiranruokaa kodittomille, oli niiiiiin suloisia kissoja, teki mieli ottaa pari mukaan, vaikkei meille isännän mukaan kissaa huolitakaan ku on koira ja vauva... :heart:
 
kuule ihan varmasti löytyy :) ja ilmaseksi!
meillä on ja on niiiin lutunen ja moni luullu rotukissakskin... mut jos haluaa hiirenpyyntiin tai jotain sellasta mitä maatiaiskissat yleesa harrastaa nii kylhän ne oppii mihkä vain...
tääl pohojooses ainakin on. lehdissäkin lukee.
 
Niin, ja mikä hemmetin kissarotu on Pitkäkarvainen? Siis jos vaikka pentueessa on yksi pitkäkarvainen, niin siitä pyydetään satasta, vaikka muut annettaisiin ilmaiseksi? Onko se sitten vaan kysynnän ja tarjonnan laki, jotta pitkäkarvaisista maksetaan ihan hulluja summia.
 
Laita lehteen "halutaan ostaa"-palstalle. Monessa maatalossa syntyy pentuja tuhkatiheään mut ne jäävät usei "herran haltuun". Jospa joku tällä kertaa vaivautuisi ilmottelemaan sulle sellaisesta. Näin me saimme aidon lampolapennun
:wave:
 
Noi meidän pitkäkarvaset kissat on ihan olleet ilmaisia, ne on vain jotain geenimuunnoksia jotka on aikojen saatossa syntyneet. Naapuriinkin tulee melkein joka kesä kaks pitkäkarvaista kissaa ja osalla pennuista on laivurinvarpaat :D
 
pilli ja pulla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:55 minna kirjoitti:
missä asut?meillä olisi tyttökissan pentu.ihan tavallinen maatiainen.
mutta on ko se kannsa amasri rehellinen... kun otsikossa etsitään kunnon rehellistä maataiaskissaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:03 NaRikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:55 vieras kirjoitti:
Voi meiltä päin löytyy maatiaskissoja vaikka millä mitalla, on kaikenlaista karvaa väriä ja varvaslukua :wave:
Mistä päin?
Suupohjasta. Jos oot läheltä voin pistää linkkiä paikkoihin mistä kysyä :)
Pauttiarallaa 150km olis sinnepäin, jos siis Kauhajoen suupohjaa tarkoitat? Autottomana vähän vaikeuksia sinne päin taivaltaa, mä kun olen Porin paikkeilta pikkukunnasta.
 

Yhteistyössä