Mistä tuo lapsi on tullut? :)

  • Viestiketjun aloittaja elämä on ihanaa
  • Ensimmäinen viesti
elämä on ihanaa
Voiko tää olla näin helppoa? Kuukauden ikäinen vauvani on itse tyyneys. Rauhallisesti hän varttuu että hänet haetaan sängystä herättyään, ei itke. Ihan huolestun yölläkin etten kuule hänen heräämistään, vain vienoa ähinää kuuluu kun touhuaa. Vauva viihtyy kiltisti pitkät ajat sitterissään tuttinsa kanssa että saan tehdä myös kotitöitä. Joskus kuuluu vieno kiekaisu kun hän tahtoo seuraa. Olen vissiin kerran kuullut että hän ihan oikeasti itkee. Vatsavaivoja ei juuri ole, ne huomaa kun naama vähän vääntyy ikävän näköiseksi.

Vauvalle kelpaa mainiosti sekä tissi, pullo että tutti. Pääsen kaupungille milloin haluan, ei tarvi olla rinta saatavilla. Myös korviketta vauva syö reippaasti jos pumpattu maito sattuu loppumaan. mistä näin helppo vauva on tullut? Ei ole ainakaan vanhempiinsa tullut :D

Kavereillani on ja on ollut paljon vaativampia vauvoja. Koliikkia huutoa piisannut. Olen ollu niitä hoitamassa, kantelemassa ympäriinsä että äiti on saanut edes vähän levähtää. Odotin sellaista siis itsellenikin. Mutta meidän vauva nukkuukin 7 tuntia yössä putkeen iltasyötön päälle. Päivällä heräilee sitten useammin, ihan niinku kuuluukin.

Voiko tää jatkua näin iisinä? Ihan kuin koko ajan pelko persiissä vartun milloin se kauhea huutorumba alkaa...
 
Tuli hymy kun luin sun tekstin :D Ihanaa että tuollaisia vauvoja on.. Veikkaan että hänestä tulee ihan enkelikiltti ja FIKSU lapsi :) Mun pikkuserkku oli tollainen vauvana.. ja taapero - 14v ikään ( mitä nyt on ) ei ole ikinä tapellut kotona ja on fiksu koulussa ja ei mikään nyhverö. Voitti yhden taitokilpailunkin ja on aktiviinen muutenkin ja kavereitakin on. Sanoisin että meitä ihmisiä on niin moneen junaan.. että välillä joitakin onnistaa oman luonteensa kanssa ( ovat myös itselleen helppoja). Mieti miten vähällä stressilläkin sun muksu pääsee jos tuo jatkuu.

Jännittää millainen omasta muksusta tulee :heart: . Nyt viikot 36+4 menossa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tuli hymy kun luin sun tekstin :D Ihanaa että tuollaisia vauvoja on.. Veikkaan että hänestä tulee ihan enkelikiltti ja FIKSU lapsi :) Mun pikkuserkku oli tollainen vauvana.. ja taapero - 14v ikään ( mitä nyt on ) ei ole ikinä tapellut kotona ja on fiksu koulussa ja ei mikään nyhverö. Voitti yhden taitokilpailunkin ja on aktiviinen muutenkin ja kavereitakin on. Sanoisin että meitä ihmisiä on niin moneen junaan.. että välillä joitakin onnistaa oman luonteensa kanssa ( ovat myös itselleen helppoja). Mieti miten vähällä stressilläkin sun muksu pääsee jos tuo jatkuu.

Jännittää millainen omasta muksusta tulee :heart: . Nyt viikot 36+4 menossa
:) Jospa sinunkin vaavi on sitten tällainen. Pidän peukkuja!
 
Anne
:)

Ei muutu käytös vanhempanakaan.
Meidän tyttö oli samanlainen vauvana. Tyytyväinen ja kiltti.
Nyt 2v ja nukkuu edelleen pitkät yöunet ja päikkärit kiltisti ja syö suttaamatta ja kiukuttelematta.
Välillä on sitä "normaalia" uhman poikasta ja oman tahdon näyttämistä, mutta muuten on kiltti.
 
vieras
Meilläkin esikoinen oli vauvana just tuollanen "lullukka", piti aina käydä vaunuissa kurkkaamassa joko on heränny, kun saatto siellä vaikka kuinka kauan (?) silmät pyöreenä ootella, että joku tulee hakemaan :)
Sitterissä katteli maailman menoa "vaikka kuinka kauan"
Kun vaan muisti ruokkia ja nukuttaa säännöllisin väliajoin, niin ei tyttö paljoo itestään antanu kuulua! Jossain vaiheessa jo aatteli, että ei oo normaali lapsi kun jostain luin, että vauvat itkee 2h/vrk ja meidän ei tosiaan itkeny juuri koskaan!!

Nyt "vauva" on jo kohta 3v ja oikein on raivokas uhmaikä menossa ;)

Ihanaa vauva-aikaa teille!
 
samma här
Meillä oli tyttö kans vauvana tuollainen itse tyytyväisyys.Seuraili pitkät ajat veljensä ja minun touhuja ja nukahti omia aikojaan sitten kun ei enää jaksanut.Ainoa "vaikeus" oli,ettei pulloa huolinut,eli itse ei voinut kovin kauas karata.Mutta miksi ois tarvinnutkaan. ;) Nyt on kohta 2v ja on kyllä reipas ja "iso" ikäisekseen.Tosin osaa hänkin jo mielensä ilmaista,jos joku ei mene oman mielen mukaan.Ja se tosiaan ihmetyttää,miten helposti hän kaikkeen uuteen suhtautuu ja uskoo niin nopeasti jos jotain sanotaan,ei tarvi olla tuhansi kertoja jankkaamassa ja aina taistelemassa samoista asioista,kuten isoveljelleen =) Esim.halusi 1,5v kävellä itse rattaiden vieressä.Sanoi,että saat kävellä jos pidät rattaista kiinni,jos heität irti niin tulet kyytiin.Kerran kun "uhkauksen" toteutti niin ei ole sen asiankaan kanssa tarvinnut enää taistella.Siis en olisi esikon jälkeen uskonut,että näin helppoa lasta onkaan.Kauhulla minäkin odotan,että milloin alkaa uhmat ym.Toivottavasti ei alakaan =)
 
ap
Mukava kun jaksoitte kommentoida :)

Piti vielä sanoa, että tyttö nukkuu kuin tukki vaikka talo ympäriltä sortuisi. Teinit sisarpuolet saa melskata vaikka kuinka, imuri ja koneet huutaa, koirat haukkua ja isäntä mylviä :D Hänen untaan ei mikään häiritse. Liekö oppinut jo masussa että emme ole kaikkein hiljaisin perhe. Ja kaupungilla möllöttää nätisti rattaissaan, ruokaa malttaa hyvin odottaa jos ei heti pääse imettämään.

Olen ikionnellinen hänestä :')
 
Kyllä lapsesi varmaan jääkin pysyvästi perustyytyväiseksi ja rauhalliseksi. Meillä tuo kakkonen oli vastasyntyneestä asti perustyytyväinen ja hiljainen tapittelija ja on perusrauhallinen vielä nyt ekaluokkalaisenakin, aivan eri maata kuin iso- ja pikkusisaruksensa :whistle:
Ja varmasti tulee tuollaisena pysymäänkin luonteeltaan loppuikänsä =)
 
åpo
kuullostaa tutulle :) Meillä 10kk samanlainen tyttö, tyytyväisenä möllöttelee ja tarkkailee, aamulla alkaa leikkimään sängyssä kun herää, jokeltelee unipupulle. ja hymy on aina herkässä. Joskus väsyneenä saattaa palaa pinna, mutta useinmiten nukahtaa itekseen silloinkin, vaikka syöttötuoliin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
:)

Ei muutu käytös vanhempanakaan.
Meidän tyttö oli samanlainen vauvana. Tyytyväinen ja kiltti.
Nyt ja nukkuu edelleen pitkät yöunet ja päikkärit kiltisti ja syö suttaamatta ja kiukuttelematta.
Välillä on sitä "normaalia" uhman poikasta ja oman tahdon näyttämistä, mutta muuten on kiltti.
Sama homma täällä kahden nuorimman lapsen kans. Ainoastaan toi vanhin on tosi vaativa ollut aina, vauvasta lähtien..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja elämä on ihanaa:
Voiko tää olla näin helppoa? Kuukauden ikäinen vauvani on itse tyyneys. Rauhallisesti hän varttuu että hänet haetaan sängystä herättyään, ei itke. Ihan huolestun yölläkin etten kuule hänen heräämistään, vain vienoa ähinää kuuluu kun touhuaa. Vauva viihtyy kiltisti pitkät ajat sitterissään tuttinsa kanssa että saan tehdä myös kotitöitä. Joskus kuuluu vieno kiekaisu kun hän tahtoo seuraa. Olen vissiin kerran kuullut että hän ihan oikeasti itkee. Vatsavaivoja ei juuri ole, ne huomaa kun naama vähän vääntyy ikävän näköiseksi.

Vauvalle kelpaa mainiosti sekä tissi, pullo että tutti. Pääsen kaupungille milloin haluan, ei tarvi olla rinta saatavilla. Myös korviketta vauva syö reippaasti jos pumpattu maito sattuu loppumaan. mistä näin helppo vauva on tullut? Ei ole ainakaan vanhempiinsa tullut :D

Kavereillani on ja on ollut paljon vaativampia vauvoja. Koliikkia huutoa piisannut. Olen ollu niitä hoitamassa, kantelemassa ympäriinsä että äiti on saanut edes vähän levähtää. Odotin sellaista siis itsellenikin. Mutta meidän vauva nukkuukin 7 tuntia yössä putkeen iltasyötön päälle. Päivällä heräilee sitten useammin, ihan niinku kuuluukin.

Voiko tää jatkua näin iisinä? Ihan kuin koko ajan pelko persiissä vartun milloin se kauhea huutorumba alkaa...
Minulla on 3kk vauva ja kuulostaa samanlaiselle tapaukselle. Ainut ero vaan, että vauva on aina minun mukana.
 

Yhteistyössä