Mistä tulee ajatukset, että pitää olla talo, 2 lasta (tyttö ja poika), avioliitto jne.?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ihmiset aina väittää ettei noilla asioilla oo väliä mut sitten kuitenkin juoruillaan ja ilkeillään kaikille jotka elää toisin. Niin mistä se tulee se ajatus että noi on ne "oikeat" tavat elää?

m
enpä tiiä. taitaa olla ikuisuuskysymys. ja tosiaan kaikki sanoo ettei tollasta kaipaa.
en kyllä itsekään:) lopullisesta lapsimäärästä en vielä tiiä, pikkupoika on, mutta oman kodin kyllä haluan.. :/

vieras
Arvatenkin tähän ketjuun tulevat vastaamaan vain ne, jotka eivät syystä tai toisesta noita asioita ole saaneet/halunneet.

Mutta kyllähän se taitaa kuitenkin niin olla, että suurin osa kuvailemaasi elämää tavoittelee. Luulen, että kyseessä on ns. turvallinen valinta joka on varmasti sosiaalisesti hyväksytty eikä aiheuta pahennusta. Sosiaalinen meemi, jonka ihmiset kopioivat toisiaan. Olemmehan laumaeläimiä etsimme jatkuvasti hyväksyntää.

vieras
Mä luulen, että osittain nuo asiat tulee siitä miten on varttunut. Jos ei ole esim varttunut ok-talossa, voi haluta sellaisen. Joko haluaa sen mitä oli lapsuudessa tai sitten nimenomaan haluaa kokea sen, mitä ei ollut.

Blue
Kun alettiin miehen kanssa 17v:nä seurustella niin päätettiin, ilman mitään normeja ulkopuolelta, että saadaan kolme lasta ennen kolmeakymppiä, kaksi koiraa ja punainen omakotitalo. Nyt ne on meillä. Naimisiin ei alunperin haluttu mutta mies vietävä meni kosaisemaan ja mä vielä suostumaan jotta kaikilla olisi sama sukunimi. Tosin karattiin maistraattiin todistajien kanssa, eli vähän epänormaalit häät oli.

Ei me silti arvostella toisella lailla eläviä. Meille sopii tämä, toisille toinen.

kaikki löytyy
Mulla on noi kaikki :D Avioliitto, tyttö ja poika, omakotitalo, koira ja kissa sekä tila-auto. Mut en mä silti ketään kieroon katso, jos joku ei halua kahta lasta kuten me tai asua omakotitalossa. Me ollaan mieheni kanssa molemmat asuttu lapsena omakotitalossa maaseudulla, joten kerrostalossa asuminen kaupungissa riitti meillä opiskeluvuosien jälkeen. Mulle oma piha ja oma rauha on tosi tärkeitä juttuja. Kaikki ei vaan sovi kerrostaloon. Meidän perheestä lähtee sen verran paljon ääntä, et naapureiden kannalta on hyvä, että asutaan omakotitalossa, eikä kerrostalossa.

män
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset aina väittää ettei noilla asioilla oo väliä mut sitten kuitenkin juoruillaan ja ilkeillään kaikille jotka elää toisin. Niin mistä se tulee se ajatus että noi on ne "oikeat" tavat elää?
ns.sosiaalinen paine.eli kaikki kuvittelee että muutkin haluaa noita ja itekin pitää ettei kiusata postilaatikolla,nyyh

Mä luulen, että osittain nuo asiat tulee siitä miten on varttunut. Jos ei ole esim varttunut ok-talossa, voi haluta sellaisen. Joko haluaa sen mitä oli lapsuudessa tai sitten nimenomaan haluaa kokea sen, mitä ei ollut.
Mä olen perheestä, missä on omakotitalo maalla, aina jonkin sortin eläimiä ollut, vanhemmat naimisissa, olen ensimmäinen lapsi kolmesta.
On mökki ja ranta, venettä..asuntovaunua..

Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Mä olen perheestä, missä on omakotitalo maalla, aina jonkin sortin eläimiä ollut, vanhemmat naimisissa, olen ensimmäinen lapsi kolmesta.
On mökki ja ranta, venettä..asuntovaunua..
Ai niin ja tietenki se iso perheauto unohtui tosta..

Mä en halua kuin eläimet ja rakkaan ympärilleni omaan taloon maan lähellä.
Asuntovaunu kyl olisi aika kiva, niin vois viettää roadtripelämää.. :D
Mut kuka hoitaa eläimet silloin..

Arvatenkin tähän ketjuun tulevat vastaamaan vain ne, jotka eivät syystä tai toisesta noita asioita ole saaneet/halunneet.

Mutta kyllähän se taitaa kuitenkin niin olla, että suurin osa kuvailemaasi elämää tavoittelee. Luulen, että kyseessä on ns. turvallinen valinta joka on varmasti sosiaalisesti hyväksytty eikä aiheuta pahennusta. Sosiaalinen meemi, jonka ihmiset kopioivat toisiaan. Olemmehan laumaeläimiä etsimme jatkuvasti hyväksyntää.
olen siis todellakin erilainen sitten. en ole koskaan aikonut/tahtonut naimisiin, elän yksin lasteni kanssa omasta halustani. miehen olisi kyllä saanut, montakin. ja mua ei kiinnosta yhtään olenko laumaeläinten mielissä sosiaalisesti hyväksytty vai en :)

kukin tavallaan, mä ajattelen niin.

Ihan biologinen tarve ihmisillä on saada puoliso rinnalleen ja lapsia. Avioliitto taasen on a. vanha järjestelmä b. tuo taloudellisen suojan.

Asunto on järkevä tapa sijoittaa rahaa tai vaikka lainalla sen oman ostaisi, niin se on sellainen omaisuus, jonka arvo laskee hitaammin, kuin mitä sitä lainaa makselee.

Suomalaiset ovat luonteeltaan rauhaa rakastavia ja viihtyvät omissa rauhallisissa taloissaan. Monelle kuten meille kerrostaloasuminen on ahdistavaa, kun pitää kokoajan ajatella muita. Omassa talossa saa mekastaa ihan niin paljon kun itse vain haluaa.

=)
No kyllä mä sanon että meiltä vielä tuo talo puuttuu ja se meinataan hankkia. Ei me kamalasti rivarista tykätä. Tyttö ja poika löytyy (niihin ei voitu vaikuttaa :D ) ja avioliitossa ollaan (koko perheellä sama nimi) ja tila-autolla ajellaan (tilaa haluttiin ja mä vihaan farmareita). Eläimiä meille ei tule, yök!

vieras
Toi on jotenkin huvittavaa, että avioliittoa perusteellaan sillä että koko perhe saa saman nimen. Ihan niinkuin se olisi joku tyhjentävä vastaus ja hyvä "syy". Miten sitten perustellaan se, miksi koko perheellä tulisi olla sama nimi? Sehän on just samanlainen meemi kuin omakotitalo, pari lasta ja kultainen noutajakin...

e
Toi on jotenkin huvittavaa, että avioliittoa perusteellaan sillä että koko perhe saa saman nimen. Ihan niinkuin se olisi joku tyhjentävä vastaus ja hyvä "syy". Miten sitten perustellaan se, miksi koko perheellä tulisi olla sama nimi? Sehän on just samanlainen meemi kuin omakotitalo, pari lasta ja kultainen noutajakin...
No joittenkin mielestä se varmaan ilmaisee kivaa yhteenkuuluvaisuutta.

=)
No mulle henk.koht se on tärkeää että meillä perheenä on sama sukunimi. Miehelle oli tärkeää että hänen jälkeläiset jatkaa hänen sukuaan ja kyllä mä haluan olla samalla nimellä muiden kanssa. Näkyvästi mikään muu meidän perheessä ei muuttunut naimisiinmenon yhteydessä. Ja mun mielestä tuo sama sukunimi ei ole oikeestaa mitenkään verrattavissa omakotitaloon tai kultaiseen noutajaan.

halloo
Alkuperäinen kirjoittaja =):
No mulle henk.koht se on tärkeää että meillä perheenä on sama sukunimi. Miehelle oli tärkeää että hänen jälkeläiset jatkaa hänen sukuaan ja kyllä mä haluan olla samalla nimellä muiden kanssa. Näkyvästi mikään muu meidän perheessä ei muuttunut naimisiinmenon yhteydessä. Ja mun mielestä tuo sama sukunimi ei ole oikeestaa mitenkään verrattavissa omakotitaloon tai kultaiseen noutajaan.
Ai sä oot vaan joku synnytyskone ukolles. Jatkaa ne lapset sunkin sukua, ootko tullu ajatelleeks. Enemmän ne on sun lapsia kuin miehen. Naiselta tulee 60% geeneistä, muutenkin äiti on tärkeempi vanhempi.

?
Miksette ottaneet sun sukunimeä, ois paljon loogisempaa.

=)
Alkuperäinen kirjoittaja halloo:
Ai sä oot vaan joku synnytyskone ukolles. Jatkaa ne lapset sunkin sukua, ootko tullu ajatelleeks. Enemmän ne on sun lapsia kuin miehen. Naiselta tulee 60% geeneistä, muutenkin äiti on tärkeempi vanhempi.
Joo niin kai sitte :D Ei tsiisus mitä järjenjuoksua sulla :D Sanotaan sitten vaikka niin että mä tykkäsin miehen sukunimestä enemmän ja mäki halusin sen itelleni ja lapsille :saint:

halloo
Joo niin kai sitte :D Ei tsiisus mitä järjenjuoksua sulla :D Sanotaan sitten vaikka niin että mä tykkäsin miehen sukunimestä enemmän ja mäki halusin sen itelleni ja lapsille :saint:
Mä pidän itteni mieluummin naisena vaikka rumallakin sukunimellä, tai vaihdan sit maistraatissa nimen vaikka hienommaksi.. mutta tollanen luuseri ja ovimatto en pystys olemaan.

=)
Alkuperäinen kirjoittaja halloo:
Mä pidän itteni mieluummin naisena vaikka rumallakin sukunimellä, tai vaihdan sit maistraatissa nimen vaikka hienommaksi.. mutta tollanen luuseri ja ovimatto en pystys olemaan.
:LOL:

Yhteistyössä