Mistä tietää kumpaa uskoa?

  • Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
raps
Mä olen käyttänyt jo varmaan viisi vuotta parabeenittomia tuotteita, ja iho on parantunut tuona aikana täysin. Mulla oli ennen käsivarret, vatsa ja nilkat ihottuman peitossa ja päänahka todella huonossa kunnossa. Sitä en tiedä, johtuiko ihon parantuminen juuri parabeenittomuudesta, koska noista luomutuotteista puuttuu muitakin aineita. Sen olen kuitenkin huomannut, että esim. "tavallisesta" sampoosta iho alkaa kutista heti. Toisaalta syy voi olla sekin, että ne kuivattavat ihoa enemmän. Tiedä häntä, mutta en näe muutenkaan mitään syytä käyttää parabeenia sisältäviä tuotteita, kun muitakin on saatavilla ja yhteydestä syöpään on jotain viitteitä.
 
Atooppiseen ihoon parasta on oliiviöljy+ruususuola.
Meillä käytettiin kaiki mahdolliset kosteusvoiteet, kortisonit, antibioottikuurit...mikään ei auttanut tytön atooppiseen ihoon. Ruokaöljyllä sivellän iho, päälle myllystä suolaa (ei missään nimessä tavallista jodioitua pöytäsuolaa, se kirvelee, eikä siitä ole mitään hyötyä, vaan joko vuorisuolaa tai merisuolaa). Mä olen viellä tarkka, ettei suolassa saa olla paakkuuntumisenestoainetta, vaan sen on oltava ihan vain ja ainoastaan pelkkä, käsittelemätönsä suolaa. Sitten saunan lämmössä pötköttelyä ja huolimaton huuhtelu saunan jälkeen, ehkä vielä sively suolasaipualla ja sen jälkeen ei tarvi edes rasvata. Iho paranee yleensä kerrasta, jos on päässy ihottumaa tulemaan. Illalla kun tekee ton, aamulla on iho kunnossa.
Tyttö sanoo, että tuntuu hyvälle, kun kutisevaa ihoa hierotaan saunassa suolalla, se siis toki "raapii" hellävaraisesti. Oliiviöljy siellä välissä paitsi kosteuttaa, myös suojaa niin, ettei sula raavi pahasti.
 
Käytä samaa periaatetta kosmetiikassa kuin ruuassakin, yksinkertaista :)
Paljon on hyviä luontaistuotteita tarjolla (luontaistuotekaupoissa, Ruohonjuuressa ym), usein ihan perusaineet sopivat myös loistavasti jollei etsi jotain tiettyä kuohkean kermaista koostumusta tai muuta, kuten Lisa-Marien vinkistä käy ilmi.
Apteekin tuotteisiin en koske, lääketeollisuus on myrkkyjä täynnä todellakin, ja kaikki tuotteen moneen kertaan eläintestattuja myös.
 
"nanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Sirius-eläin;30256711:
Käytä samaa periaatetta kosmetiikassa kuin ruuassakin, yksinkertaista :)
Paljon on hyviä luontaistuotteita tarjolla (luontaistuotekaupoissa, Ruohonjuuressa ym), usein ihan perusaineet sopivat myös loistavasti jollei etsi jotain tiettyä kuohkean kermaista koostumusta tai muuta, kuten Lisa-Marien vinkistä käy ilmi.
Apteekin tuotteisiin en koske, lääketeollisuus on myrkkyjä täynnä todellakin, ja kaikki tuotteen moneen kertaan eläintestattuja myös.
Taidan pikkuhiljaa siirtyä luonnokosmetiikkaan. Seuraava puteli kun vetelee viimeisiään, korvaan sen sitten jollain muulla. :)

Enkä mä pelkästään ole miettinyt noita elintarvike- ja kosmetiikkajuttuja. Esim. kahdella vanhemmalla lapsella on kännykät, mutta oon rajottanu niiden kanssa pelaamista ja olemista juurikin säteilyn vuoksi. Eivät esim. pidä puhelimia huoneissaan yöllä, omakin puhelin on lattialla seinän vieressä, ei oman tyynyn lähellä. Mut kun kuplaan ei voi muuttaa niin yritän sitten pienillä teoilla vaikuttaa edes joihinkin asioihin.
 
"nanna"
Atooppiseen ihoon parasta on oliiviöljy+ruususuola.
Meillä käytettiin kaiki mahdolliset kosteusvoiteet, kortisonit, antibioottikuurit...mikään ei auttanut tytön atooppiseen ihoon. Ruokaöljyllä sivellän iho, päälle myllystä suolaa (ei missään nimessä tavallista jodioitua pöytäsuolaa, se kirvelee, eikä siitä ole mitään hyötyä, vaan joko vuorisuolaa tai merisuolaa). Mä olen viellä tarkka, ettei suolassa saa olla paakkuuntumisenestoainetta, vaan sen on oltava ihan vain ja ainoastaan pelkkä, käsittelemätönsä suolaa. Sitten saunan lämmössä pötköttelyä ja huolimaton huuhtelu saunan jälkeen, ehkä vielä sively suolasaipualla ja sen jälkeen ei tarvi edes rasvata. Iho paranee yleensä kerrasta, jos on päässy ihottumaa tulemaan. Illalla kun tekee ton, aamulla on iho kunnossa.
Tyttö sanoo, että tuntuu hyvälle, kun kutisevaa ihoa hierotaan saunassa suolalla, se siis toki "raapii" hellävaraisesti. Oliiviöljy siellä välissä paitsi kosteuttaa, myös suojaa niin, ettei sula raavi pahasti.
Meillä lapsi 1v5kk, joten häntä ei vielä saa pötköttelemään saunaan. :D Mutta tota oliiviöljyä olen miettinyt. Sitähän jo muinoin on tuolla etelänmaissa käytetty ihonhoitoon. Ja se on puhdas luonnontuote. Onneks nyt kesän jälistä lapsen iho on suht hyvässä kunnossa, eli vielä ei tarvi voiteilla läträtä. Katsotaan kun pakkaset alkaa, että mihin päädytään.
 
"apua"
Ahaa, olen sitten saanut väärää infoa kun eräs terveydenhuollon edustaja väitti kivenkovaan ettei ihon läpi imeydy mitkään vitämiinit tai muutkaan. Mutta entä sitten käsidesi, miten terveydenhuollon ammattilaiset uskaltavat sitä lutrata, eikö heillä jo viisarikin värähdä ratsiassa sen käsidesin vuoksi? Ja päiväkodin lapsetkin, reppanat joutuvat kehonsa altistamaan myrkyille jo pienestä pitäen...
Niin, aattelepas. Lapsille annetaan suuret määrät alkoholia, joillekin jopa päivittäin (siis käsidesi)...
 
poison
[QUOTE="nanna";30257119]Meillä lapsi 1v5kk, joten häntä ei vielä saa pötköttelemään saunaan. :D Mutta tota oliiviöljyä olen miettinyt. Sitähän jo muinoin on tuolla etelänmaissa käytetty ihonhoitoon. Ja se on puhdas luonnontuote. Onneks nyt kesän jälistä lapsen iho on suht hyvässä kunnossa, eli vielä ei tarvi voiteilla läträtä. Katsotaan kun pakkaset alkaa, että mihin päädytään.[/QUOTE]

Se että jonkin on luonnontuote, ei suinkaan tarkoita että se on myrkytön tai vaaraton. Kärpässienetkin ovat luonnontuote. Itse asiassa lähes kaikissa kasveissakin on jotain ainesosia, jotka ovat ainakin suurempina määrinä myrkyllisiä. Kyse on siitä, paljonko ihminen näitä aineita sietää. Elintarvikkeiksi ja muuten käytettäviksi on valikoituneet vähiten myrkylliset kasvit ja myrkyttömät osat tai käsittelyllä riittävän myrkyttömiksi saatavat.

Se että "luonnonmukaisillakaan" vaihtoedoilla voisi "myrkyt" välttää, on tietämättömän illuusio.
 
"mielipide"
[QUOTE="nanna";30255863]Tää "helppoheikki" puhui aika paljonkin parabeenien haitallisuudesta. Kuuntelin kyllä, mutta otinko kaiken vastaan? En, koska aloin tutkia asiaa enemmänkin. Ja kuitenkin hänen edustama firma on Teknokemian yhdistyksen jäsen, ja Teknokemian yhdistyksen nettisivuilla on tietoa siitä, miten nuo parabeenit EI ole terveydelle haitallisia.[/QUOTE]

Ja uskovaisten yhdistysten mukaan Jeesus käveli vetten päällä... sciense fact!
 
[QUOTE="nanna";30257119]Meillä lapsi 1v5kk, joten häntä ei vielä saa pötköttelemään saunaan. :D Mutta tota oliiviöljyä olen miettinyt. Sitähän jo muinoin on tuolla etelänmaissa käytetty ihonhoitoon. Ja se on puhdas luonnontuote. Onneks nyt kesän jälistä lapsen iho on suht hyvässä kunnossa, eli vielä ei tarvi voiteilla läträtä. Katsotaan kun pakkaset alkaa, että mihin päädytään.[/QUOTE]

Minulla ja lapsillani on atooppinen iho. Suolakylpy on aina tuntunut auttavan, vaikka iho oliskin ollut rikki. Olen laittanut ihan merisuolaa lämpimään kylpyveteen ja jättänyt saippuan pois kylpyvedestä. Ureaa sisältävät voiteet on auttanut kutisevaan ihottumaan, mutta kaikki luonnonmukaiset voiteet ja öljyt ovat vaan pahentaneet ihottumaa. Ollaan testattu mm. oliivi- ja helokkiöljyä. Oon huomannut, et mitä synteettisempi voide on ollut niin sitä paremmin se on sopinut. Lisäksi liian rasvaiset voiteet ovat pahentaneet kutinaa.
 
vierailija...
VÄÄRIN! Iho on huokoinen ja iho läpäisee kaikki paskat ja mömmöt.
Hoh hoijaa taas, juuri näinhän se on. Ihosta menee kaikki kemikaalit hujahtamalla läpi. Syöminen on turhaa jos on kiire, hierot vain ruokaa iholle ja jos on kesällä jano, niin uimaan vaan niin vesi imeytyy ihon läpi... eikun ei se ollutkaan näin!

Vähän voisi nyt ajatella taas, ihon tehtävä on suojata elimistöä, estää veden haihtumista kehosta ja haitallisten aineiden ja mikrobien pääsyä elimistöön ja se ei onnistuisi jos ihosta kaikki automaattisesti imeytyisi lävitse.
 
vierailija
[QUOTE="nanna";30255542]Alkaa tässä tavallisen tallaajan pää hajota. Mä haluaisin elää terveellisesti ja suojata lapsiani ja itseäni kaikelta ylimääräiseltä, mm. kemikaaleilta ja säilöntäaineilta ym. keinotekoiselta. En kuitenkaan jaksa koko ajan nipottaa ja olla hysteerinen. Yritän siis pitää maalaisjärjen valinnoissa ja päätöksissä mukana. Mutta...

Esimerkiksi noi parabeenit. Mulle sanoi yks suomalaisen puhtaus- ja hygieniaratkaisujen toimittajan edustaja, että EU on kieltämässä parabeenit kokonaan kosmetiikassa. Yritin etsiä netistä tämmöstä tietoa, mutta en löytänyt. Tanskassa parabeenit on kielletty vuodesta 2010 lasten tuotteissa.

Miksi sitten mietin noita parabeeneja? Mun yhdellä lapsella on todella hurja atooppinen iho, ja tietenkin haluan parasta mahdollista rasvaa käyttää hänelle. Ihotautilääkärin määräämissä rasvoissa on parabeeneja. Parabeenien on todettu aiheuttavan mm. joskus, harvoin, allergisia reaktioita.

Lueskelin siis lisää tietoa parabeeneista. Luotettavien(?) lähteiden mukaan niillä ei olisi terveyshaittoja, mutta löytyi myös kirjoituksia joissa kerrottiin tutkimuksista, joiden mukaan parabeenien käyttö voi aiheuttaa mm. rintasyöpää, tai ettäo_O ei ole vielä selvää varmuutta, onko ne sittenkään turvallisia terveydelle.

Mitä tässäkin nyt sitten uskoo?
no ihan viimeksi kannattaa uskoa jotain helppoheikkiä joka myyntipuheessaan mollaa kilpailijoiden tuotteita

uskotko mersuliikkeen myyjää silloin kun se mollaa bemaria?[/QUOTE]
 
vierailija
Ihmiset elävät jatkuvasti vanhemmiksi ja viettävät vanhuutensa terveempinä. Mikäli maailman kemikaalit olisivat suuressa määrin myrkyllisiä tai vaarallisia, tämä ei pitäisi paikkaansa. Esim. alueilla, joilla on lyijyä vedessä, lasten kehitysvammat ovat yleisiä ja ihmisten keski-ikä on alhaisempi. Eli vaikutus on selvä ja lyijy on ihmiselle vaaraksi.

Sitten on nämä tällaiset parabeenit ja e-koodit. Ihmiset syövät värjättyä lihaa ja natriumglutamaattia kuin viimeistä päivää ja ovat syöneet jo 60 vuotta, mutta elinikä sen kuin kasvaa ja hampaat pysyvät suussa yhdeksänkymppiseksi. Eli ei ole näkyvää vaikutusta tai jos on, niin se vaikutus on sitä, että kuolee 90-vuotiaana kun muuten olisi kuollut 91-vuotiaana. Mitä väliä?
 
vierailija
Kun googlasin Syngenta ja Frank, sain erikoisen tekstin, mut en saanut auki. Se Frank oli lääkäri 1940-luvulla ja toimi lähi-idässä. Kai sitä ei tartte kaikkien tietääkään, mitä siellä, mut ALS:n syy voi hyvin olla siellä. Tunnen yhden sellaisen, joka eli monta vuotta, mutta järki ei vaan kadonnut mihinkään. Kauhean nuorena aloitti tupakanpolton, mutta ei ollut lääkärin lapsi.
 
vierailija
Poikia oli siinä perheessä 10 kpl. Jos kaikki tupakoivat, sai ki äitikin yliannoksen myrkkyjä, vaikkei itse koskaan olisi polttanut. Mutta siihen aikaan ei kukaan voinut kieltää miesväkeä ja täytyi olla sylkykuppikin huoneessa tuhkakupin lisäksi - näin se mummo vm.1895 kertoi:sick:
 
vierailija
edellisestä ei ilmennyt Novartiksen osuus siihen, kun siitä yhdistymisestä on kauan aikaa. Mutta se ilmeni, kuinka valtava systeemi toimii kaikkialla.
"Tutkimuksissa käytetty bariumsulfaattivalmiste Unicat on hyvä esimerkki siitä, kuinka fataaliksikin osoittautunut aine johtui taudista, eikä itse aineesta, vaikka tuoteselosteessa on aineksia, joita ei edes terve voi missään tapauksessa käyttää. Kuka siellä tutkimushuoneessa ikinä pyytää nähdä tuoteselosteita? Vastuu on sysätty totaalisesti "kuluttajalle".

Joka katsoi Ruokaratsian jakson, jossa kerrotiin, miten olut kirkastetaan karrageenin avulla, varmaan jäi mieleen se prosessi, jota nyt en ala tässä selittämään. Ihmettelen kuitenkin, minkälaisia vaikutuksia sillä on esimerkiksi magneettikuvauksessa käytettävässä juomassa (jossa tarvis olla ainoastaan bariumsulfaattia), kun se karrageeni muuttaa aineen varaustilaa. En millään jaksa uskoa, etteikö sillä olisi jotain vaikutusta kuvauksessa - ja elimistössä!

Noiden kahlaaminen ei auta enää mitää, mut on hyvä tietää, kuinka systeemi on automatisoitu... ja että Novartis (=ihmiselle) (+eläinlääkkeet Novartis) ja Syngenta ovat samaa firmaa, vaikka sekin täytyisi muistaa uutisista;-) Syngentan tuotteet ovat todellakin vahvoja myrkkyjä, vaikka se nimi halutaan piilottaa kasvinsuojelun taakse!
 
vierailija
Linkittäjä päässyt osastolta vapaille taas hetkeksi. Mikä saa ihmisen sekoilemaan tuohon tyyliin. Linkittäjä itse tuskin osaa asiaa kertoa, mutta jos joku toinen tietäisi?
 
vierailija

Yhteistyössä