Ihmisten käytös on välillä kummallista ja kaikki ei löydä sanoja kertoa asiasta mikä haittaa ja sitten vältellään.
Eräässä paikassa jossa olin, oli tapana syödä eväät kesken päivän, syömään muualle ei lähdetty matkan vuoksi. Yksi ihminen kuitenkin varasteli törkeästi ruokaa muilta, joko kysymättä tai luvan ronkuen. " Saanko, ees pienen palan maistaa, voinko ottaa edes tilkan tästä limusta" ja saattoi varsin nopealla syötöllä tyhjentää puoli eväsrasiaa ja itse ei edes tajunnut että siinä on jotain väärää.
Syöminen oli siis yhtä tuskaa ja tämän henkilön kanssa ei kovin mielellään samaan pöytään eksytty. Pöytää ei kyllä vaihdettu mutta omat ruuat syötiin aika vauhdilla ja poistuttiin takas hommiin.
Jos olit varannut viikon eväät, vaikka litran maitoa kahviin niin maito saattoi olla loppu jo keskiviikkona koska " saanks edes vähän tän mun muusin kans".
Ja tuosta asiasta oli valtavan vaikea kertoa tälle ihmisille että hei, sä hounit kaikkien eväät, me ei tahdota syödä sun kans. Varsinkin kun hän oli erittäin herkkä suuttumaan ja sitten väänsi ja käänsi asiaa jolloin kyse ei enää ollut siitä että hän oli syönyt eväät vaan siitä että häntä vastaan ollaan.
Tämä esimerkki tuskin sinulle mitään antaa mutta tuli vain mieleen että joskus omituisen käytöksen takaa voi löytyä ihan mitä vain.