Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22735024:
Ihan miten vaan, tässä ei nyt ole aikaa saivarrella. Mutta MINÄ olen älykäs, teistä muista en mene takuuseen. :D Varsinkaan penaalista.
Ok, tehdään asia nyt kerrankin selväksi, ettei tarvitse täällä vähätellä penaalia ja hänen älynlahjojaan. Olen käynyt useammassa älykkyystestissä sekä Seiskan että FB:n sivuilla, jokaisessa on ollut gaussin käyrän mukainen jakauma ja keskihajontana 15 ja tuloksena on, että olen aivan yhtä älykäs kuin keskiverto sinisimpukka. Että repikääs siitä.

Lisäksi olen käynyt mittauttamassa Tieteen kuvalehden sivuilla ulkoisen viehätysvoimani tehon, ja tuloksen mukaan olen yhtä charmantti kuin Itämeren silakka.

Mutta en perusta itseanalyysiäni pelkkiin nettitesteihin, vaan lukuisten ihmisten mukaan olen Kiinnostava Persoona, sieluni kuulemma kiehtoo vähintään yhtä paljon kuin limaa kulkiessaan erittävä etana. Säätiedotuksia minulta kysytäänkin usein ja vastaan niihin parhaan kykyni mukaan. Huomiseksi EI ole luvassa poutaa.

Joulutortutkin ovat nyt valmiita, mutta toinen sacher-kakku pitää yhä kuorruttaa.
 
Randomi Byddy
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22735224:
Liian vaikea kysymys mun älylleni tuossa muodossa. Muotoile kysymys uudestaan ja paremmin.
No ajattelinpa vain vähän (kun en oikeastaan tätä seuraillemaankaan ehdi) kokeilla kepillä jäätä, josko siitä oisi aasinslitaa ns. niukuuuden ekonomiaan. Mutta ehkei kuitenkaan pelkästään siihenkään. koska sekin kuitenkin on oikeastaan eri asia kuin varsinainen peruskäsite niukkuus (scarcity): Mahdollisia hyödyllisiä käyttökohteita resurssille kun yleensä on enemmän kuin on resursseja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22735519:
Tuoko et ollut sinä harmaana? No jopas!

Kyllä me TODELLA ollaan JOTAKIN! Minua myös on joku joskus samalla nikillä (siis äiti 44v ja harmaana kuten originaalikin) kopioinut :D

Mutta älä kerro modeille, tappavat tääs tämän ketjun jos saavat tietää. Tosin taitaa tämä kuolla tappamattakin.
Loooong painful death..
Kylläpäs minäkin ihan menin halpaan, aivan olin varma että tuo harmaa penaali oli se oikea :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22735526:
Ok, tehdään asia nyt kerrankin selväksi, ettei tarvitse täällä vähätellä penaalia ja hänen älynlahjojaan. Olen käynyt useammassa älykkyystestissä sekä Seiskan että FB:n sivuilla, jokaisessa on ollut gaussin käyrän mukainen jakauma ja keskihajontana 15 ja tuloksena on, että olen aivan yhtä älykäs kuin keskiverto sinisimpukka. Että repikääs siitä.

Lisäksi olen käynyt mittauttamassa Tieteen kuvalehden sivuilla ulkoisen viehätysvoimani tehon, ja tuloksen mukaan olen yhtä charmantti kuin Itämeren silakka.

Mutta en perusta itseanalyysiäni pelkkiin nettitesteihin, vaan lukuisten ihmisten mukaan olen Kiinnostava Persoona, sieluni kuulemma kiehtoo vähintään yhtä paljon kuin limaa kulkiessaan erittävä etana. Säätiedotuksia minulta kysytäänkin usein ja vastaan niihin parhaan kykyni mukaan. Huomiseksi EI ole luvassa poutaa.

Joulutortutkin ovat nyt valmiita, mutta toinen sacher-kakku pitää yhä kuorruttaa.
Kai myös muistat että kiistaton todiste ylivertaisesta älystäsi on se, että olet sen jo moneen kertaan tällä palstalla, jopa eri ketjuissa(?) tuonut julki. Mikäli tämä ehto ei vielä ole täyttynyt, pistäs vauhtia, sitten se on varmaa eikä siitä enää voi kiistellä. Olet ylivertainen oi mahtava penaali, paistattelemme kaikki häikäisevän älysi varjossa kuin pikku sillit auringossa jonka vain yli lentävä lokki voi pimentää kaiken nielevällä kidallaan.
 
No ajattelinpa vain vähän (kun en oikeastaan tätä seuraillemaankaan ehdi) kokeilla kepillä jäätä, josko siitä oisi aasinslitaa ns. niukuuuden ekonomiaan. Mutta ehkei kuitenkaan pelkästään siihenkään. koska sekin kuitenkin on oikeastaan eri asia kuin varsinainen peruskäsite niukkuus (scarcity): Mahdollisia hyödyllisiä käyttökohteita resurssille kun yleensä on enemmän kuin on resursseja.
Onko todellisen älyn mitta siis se että resursseja on enemmän kuin resurssien käyttökohteita?
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22735526:
Ok, tehdään asia nyt kerrankin selväksi, ettei tarvitse täällä vähätellä penaalia ja hänen älynlahjojaan. Olen käynyt useammassa älykkyystestissä sekä Seiskan että FB:n sivuilla, jokaisessa on ollut gaussin käyrän mukainen jakauma ja keskihajontana 15 ja tuloksena on, että olen aivan yhtä älykäs kuin keskiverto sinisimpukka. Että repikääs siitä.

Lisäksi olen käynyt mittauttamassa Tieteen kuvalehden sivuilla ulkoisen viehätysvoimani tehon, ja tuloksen mukaan olen yhtä charmantti kuin Itämeren silakka.

Mutta en perusta itseanalyysiäni pelkkiin nettitesteihin, vaan lukuisten ihmisten mukaan olen Kiinnostava Persoona, sieluni kuulemma kiehtoo vähintään yhtä paljon kuin limaa kulkiessaan erittävä etana. Säätiedotuksia minulta kysytäänkin usein ja vastaan niihin parhaan kykyni mukaan. Huomiseksi EI ole luvassa poutaa.

Joulutortutkin ovat nyt valmiita, mutta toinen sacher-kakku pitää yhä kuorruttaa.
No tuo minun kommenttini jota kommentoit oli vaan ihan huulenheittoa ja puolitietoista paskaa, en ajatellut murtosekuntia mitä pistin. Seku vittuilin, tai mahdoinko edes vittuilla. Mutta hyvin tehosi, saatiin vastineeksi tämän päivän hauskin ja älykkäin kommentti!!

Äläkä syö sitä toistakin Sacheria itse!!!

Eikä siinä vielä kaikki! Seuraa kysymys: Tottahan teit voitaikinankin itse etkä ostanut kaupasta valmista torttutaikinaa!? Mun täti tekee aina voitaikinankin itse, kaulii ja kääntää ja kaulii ja kääntää... Mun tätini on älykäs :D
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";22735577]Kappas, kuinka tonttua porukkaa tässä ketjussa... :xmas: ------->poistun älykkäämpään seuraan...[/QUOTE]

Tee se, suosittelen lämpimästi tässä hyytävässä kylmyydessä (kohta -30 menee rikki!).

Minä lähden kohta viemään viimeiset ns. REAKTIOJOULUKORTIT tuohon naapurustoon. Jos en palaa, palelluin hengiltä.
 
hidas
En jaksa lukea ketjua läpi...
Entäs silloin kun usein käy niin että jälkikäteen tajuaa asiayhteydet jne. huomaa ymmärtäneensä väärin ja tajuaa koko tilanteen uudesta valosta. Mulla käy usein töissä jossa jatkuva stressi ja olen usein univelassa ja väsynyt, että jälkikäteen kun mietin jotain tilannetta, tajuan mikä tilanne todellisuudessa olikin, vaikka sillä hetkellä nopeat johtopäätökset ovat ihan muuta. Olenko jälkijättöisesti älykäs? :D
 
äiti 44 v
En jaksa lukea ketjua läpi...
Entäs silloin kun usein käy niin että jälkikäteen tajuaa asiayhteydet jne. huomaa ymmärtäneensä väärin ja tajuaa koko tilanteen uudesta valosta. Mulla käy usein töissä jossa jatkuva stressi ja olen usein univelassa ja väsynyt, että jälkikäteen kun mietin jotain tilannetta, tajuan mikä tilanne todellisuudessa olikin, vaikka sillä hetkellä nopeat johtopäätökset ovat ihan muuta. Olenko jälkijättöisesti älykäs? :D
En ehdi nyt paneutua kysymykseesi mutta oletpas laiska kun et ketjua jaksa lukea!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22735582:
No tuo minun kommenttini jota kommentoit oli vaan ihan huulenheittoa ja puolitietoista paskaa, en ajatellut murtosekuntia mitä pistin. Seku vittuilin, tai mahdoinko edes vittuilla. Mutta hyvin tehosi, saatiin vastineeksi tämän päivän hauskin ja älykkäin kommentti!!

Äläkä syö sitä toistakin Sacheria itse!!!

Eikä siinä vielä kaikki! Seuraa kysymys: Tottahan teit voitaikinankin itse etkä ostanut kaupasta valmista torttutaikinaa!? Mun täti tekee aina voitaikinankin itse, kaulii ja kääntää ja kaulii ja kääntää... Mun tätini on älykäs :D
Ei, en syö Nimittäin toisesta kakusta tuli Kaunis. Vietinkin koko viimee yön voodoo-rituaaleja hommaillen ja uhrattuani tarpeeksi monta palaa tummaa suklaata torttuja vääntävän Kakku-jumalan alttarille, sain naapureilla tarkoitetusta kakusta syötävän näköisen.

Ja nyt hävettää tunnustaa, että vaikka teinkin piparitaikinan itse (sain juuri jouluksi Suomen-vieraan mukana pomeranssia, inkivääriä ja siirappia, joita on täällä Ulkomailla niin vaikea löytää, kanelit sentään on omasta takaa), niin voitaikinaa en tänä vuonna tehnyt :ashamed: Mutta jos on sormustimella annettu, niin siitä on paha kauhalla ammentaa :D
 
Kai myös muistat että kiistaton todiste ylivertaisesta älystäsi on se, että olet sen jo moneen kertaan tällä palstalla, jopa eri ketjuissa(?) tuonut julki. Mikäli tämä ehto ei vielä ole täyttynyt, pistäs vauhtia, sitten se on varmaa eikä siitä enää voi kiistellä. Olet ylivertainen oi mahtava penaali, paistattelemme kaikki häikäisevän älysi varjossa kuin pikku sillit auringossa jonka vain yli lentävä lokki voi pimentää kaiken nielevällä kidallaan.
Minne mun aiempi vastaus katosi? Tarkoitus oli paistatella tyytyväisyydessä, kun oppini ovat näiden viisaiden mietelauseiden perusteella menneet perille :D

Tv. Gurunne Silakka-aivo
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22737679:
Minä harrastan usein täällä monologeja kun kukaan ei vastaa. Miksikökähän ei?
Usein musta tuntuu että olen tehokas ketjuntappaja. Kirjoitan kuuteen viestiin vastineet ja aiemmin aktiivinen ketju kuolee siihen. Mistäköhän tällainen johtuu.. Joku sanoi joskus että ehkä olet vaan liian tyhjentävä, kukaan ei enää osaa sanoa mitään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22735390:
Ai tätäkö se tarkoitti, VAIKUTTAAKO älyyn markkinatalouden lait. Minä aloin ajattelemaan tuota "päteekö"-verbiä ihan liian mutkikkaasti :)

No selvisi sitten tämäkin niin ei tarvitse jatkaa elämää epätietoisuudessa.
En mä tiennyt tarkoittiko tätä vai ei, mutta noin mä sen käsitin. :) No, onko markkinatalous sekoittanut sun pään näihin aikoihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22737696:
Mua kiinnostaa. Mutta minäpä en koskaan orjallisesti noudatakaan ketjun aihetta.
Mut eiks aika hienosti aina tasaisin väliajoin (eli melkein joka sivulla) palata siihen tavalla tai toisella! On aika kiinnostava ja moniulotteinen lopulta tämä älykkyys-aihe.
 

Yhteistyössä