Mistä sen tietää, et lapsluku on täynnä.

valtio päättää
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Kertokaapas.
No kerrotaan.

Sen tietää siitä, että täyttäessään viranomaisen papereita loppuu tila, joka on varattu lapsia varten. Paikka on vain vanhemmille ja KAHDELLE lapselle. Kolmas tulee kohtaan "perhekoon ulkopuoliset lapset""
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Niimpä, ja se 4-5v tauko vois tehdä vallan terää. 3 lasta lähes 3 vuodessa. Isompikin ikäero olis kiva saada. Vaikka mistä senkään tietää jos enempää ei vaan tuukka.
Mulle ainakin oli nuoremman raskaus paljon rankempi kun oli se vaan se reilu vuosi väliä kun taas olin raskaana, ihan liian lyhyt aika mulle. Sit kun kävis koulun loppuun ja tekis vähän duunia niin voiskin taas miettiä vauvaa..tai siis kahta tietty ettei jää yksinäiseks :D
 
Rahtaritar
Tuota...mäkin tässä ehdin huudella, että nämä muksut on nyt sitten tässä. Ja mies on samaa mieltä mutta... nyt mulle on alkanut viriämään levottomia ajatuksia... Kyllä mä sen neljännenkin voisin tehdä mutta... nuorimmainenkin myös vasta 2kk, kuten sinulla SylWi , ja sitten mulla taitaa jo oikeesti tulla se ikä vastaan, joten...sniif...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Niimpä, ja se 4-5v tauko vois tehdä vallan terää. 3 lasta lähes 3 vuodessa. Isompikin ikäero olis kiva saada. Vaikka mistä senkään tietää jos enempää ei vaan tuukka.
Mulle ainakin oli nuoremman raskaus paljon rankempi kun oli se vaan se reilu vuosi väliä kun taas olin raskaana, ihan liian lyhyt aika mulle. Sit kun kävis koulun loppuun ja tekis vähän duunia niin voiskin taas miettiä vauvaa..tai siis kahta tietty ettei jää yksinäiseks :D
Mulla on kyllä raskaudet ollu niin helppoja, et sen puoleen voiskin vaikka heti.. (ei tod) Mutta mun on kans välissä päivitettävä työjuttuja tai vaihdettava alaa tai jotain ja katsoa, et olis ehkä paikka mihin palata kun kotona olo loppuu.
 
mamma
Meillä kolme lasta; vanhin 5v. ja kuopus 1v. ja aina aatellu, et kolme lasta riittää, mutta mutta...:)
Eniten mikä mietityttää on meikäläisen ikä; oon jo 41v.!! :) Muita "vanhoja" miettijöitä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rahtaritar:
Tuota...mäkin tässä ehdin huudella, että nämä muksut on nyt sitten tässä. Ja mies on samaa mieltä mutta... nyt mulle on alkanut viriämään levottomia ajatuksia... Kyllä mä sen neljännenkin voisin tehdä mutta... nuorimmainenkin myös vasta 2kk, kuten sinulla SylWi , ja sitten mulla taitaa jo oikeesti tulla se ikä vastaan, joten...sniif...
No äkkiä sitten vaan, tuumasta toimeen. :D
 
vieras
Meillä on kaksi ja nyt tuntuu, että tämä piisaa hetkeksi. Nämä tulivat 2v ikäerolla ja nyt haluan päästä taas takaisin töihin. Olemme miehen kanssa 30v, joten kolmannelle on vielä aikaa. Olemme koko ajan puhuneet iltatähdestä eli katsotaan sitten tilanteen mukaan, onko joskus vielä vauvakuumeen paikka. Nyt ei kuumota lainkaan, vaikka olen pidellyt ihan vastasyntyneitäkin sylissä.
 
Villahousu
Mulle ainakin tuli vaan sellanen olo viidettä odottaessa, että nyt sit riittää. Ja vielä ainakin on hyvin vahvana sellanen olo, että todellakin meidän lapset on nyt tässä, niin järjellä kuin tunteellakin ajateltuna. Koskaan aikaisemmin ei tällasta fiilistä oo ollu vaan ennen podin kroonista vauvakuumetta.
 
mamma
sitä mäki mietin mistä sen tosiaan tietää ettei enää? en ainakaa sterilisaatioon mee ku ikää reilusti alle 30v ja mietin aina et en koskaan halua nii lopullista päätöstä(paitsi 40plus veenä) ehkä. meil on täl hetkel nuorin 6kk ja kolme lasta kolmessa vuodessa et aika tiuhaan ovat :) aina oon ajatellut et ei het kyl uutta vauvaa mut kas kas oon ollu raskaana noin puolen vuoden kuluttua. nyyt en onnex oo,mut välillä kuitenki mietin et jos sen nelosen viel tekis putkeen. mut sit taas tulee JÄRKI vastaan ja tunne etten jaksa enään yhtään...vauva valvottaa vielki yöllä jne. ei mitenkään helppoa elämää,mutta....aina mä vaan vauvakuumetta poden!
 
Rahtaritar
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rahtaritar:
Tuota...mäkin tässä ehdin huudella, että nämä muksut on nyt sitten tässä. Ja mies on samaa mieltä mutta... nyt mulle on alkanut viriämään levottomia ajatuksia... Kyllä mä sen neljännenkin voisin tehdä mutta... nuorimmainenkin myös vasta 2kk, kuten sinulla SylWi , ja sitten mulla taitaa jo oikeesti tulla se ikä vastaan, joten...sniif...
No äkkiä sitten vaan, tuumasta toimeen. :D
Pitäs vissiin saada tuo mieskin asiasta innostuun tai jotenkin muilutettua...neitseellistä sikiämistä kun on turha toivoa vaikka aika helposti aikaisemmat on alkuun saatettu...mutta mä luulen että mies pitää päänsä ja kinttunsa ristissä (!!)...ja onhan se nyt munkin jo vain ymmärrettävä, että vanha mikä vanha :( ...

Kiitti kannustuksesta kuitenkin :)!
 
Mulla kanssa tunne että ikuinen kuume vaivaa, tää neljäs raskaus lähti kyllä yllättäen käyntiin, hetken olisin vielä voinut odotella kun tuo edellinenkin on vielä vauva... :)
Mulla raskaus ja vauva-aika ollut aika helppoa näiden kaikkien lapsosten kanssa, ja tykkään kyllä olla kotona lasten kanssa.. Tuntuu kaukaa haetulta, että sanoisin joskus ettei yhtään enää :D Ikääkin vasta niin vähän, että mulla on 15 vuotta (varmasti enemmänkin) aikaa saada perheenlisäystä jos vaan luoja sua ja "pelottaakin" mikä se lopullinen luku tulee olemaan :D lapset vaan on niin ihania ja mieskin jo vitsailee viidennestä lapsosesta vaikka odotetaan vielä tätä neljättäkin syntyväksi ^^ :heart: chilitin ja lapset 5v, 6v, 11kk ja rv26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Miehen mielestä se on täynnä. Tosin siltä on kyllä muutamaan otteeseen päässy suusta semmosta mistä voisi päätellä, et ei se ihan 100% varma ookkaa.. :xmas:
Tämä voisi olla kyllä ihan mun näppikseltä tää teksti. :D Meillä ihan sama juttu; kolme lasta meille ja riittää, puhuttiin. Nyt on kolme ja neljäs nyytti pyörii mielessä. Miehen mielestä lapsiluku on täynnä mutta on myös tullut "vahingossa" heittoja tyyliin:
Kysynyt tytsyltä että "pitäiskö meille vielä hommata pikkuvauva", ym. :whistle: :D
Meillä nyt muksut 8v, 3v ja 1 1/2v. :D

 
Vastaus otsikkon kysymykseen: siitä, että 50-vuotispäivät on niin lähellä että täytyy alkaa miettimään, että onko talossa riittävästi maljakoita kukkatervehdyksiä vasten. Ei ole enää monta vuotta aikaa niitä hankkia. :eek:
 

Yhteistyössä