Mistä saatte iloa te ns.paskaduunien tekijät?

  • Viestiketjun aloittaja "ilo"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28457212]Paskaduunin määrittely on kyllä aika hankalaa. Onko se sellainen, johon pääsee kuka tahansa ilman koulutusta, vai sellainen jossa on paska palkka? Vai sellainen, jossa opiskellaan ensin pää kipeäksi ja sitten ollaan kokoajan hirttosilmussa että löytyykö oman alan töitä ja jos löytyy niin miten pitkäksi aikaa?[/QUOTE]

Huono palkka, huonot työajat, huonot etenemismahdollisuudet, työtä ei arvosteta, huonot työehdot alalla, yksitoikkoinen työ, ei vaikutusmahdollisuuksia omaan työhönsä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieraana";28457269]Miksi se tai siivooja ovat "paskaduuneja" ja mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan?[/QUOTE]

No sattumalta kirjoitin ne jo tuohon toiseen viestiin, mutta uudestaan vielä:

Huono palkka, huonot työajat, huonot (olemattomat) etenemismahdollisuudet, työtä ei arvosteta, huonot työehdot alalla, yksitoikkoinen työ, ei vaikutusmahdollisuuksia omaan työhönsä.
 
paskaduunari
Mä teen ns. paskaduunia, jota kukaan ei arvosta, enkä itsekään. Aika tylsää työtä. Ainoa, joka pitää alallla on palkka. Peruspalkka on 5000e/kk tällä hetkellä + matkakorvaukset.
 
"vieraana"
[QUOTE="vieras";28457277]No sattumalta kirjoitin ne jo tuohon toiseen viestiin, mutta uudestaan vielä:

Huono palkka, huonot työajat, huonot (olemattomat) etenemismahdollisuudet, työtä ei arvosteta, huonot työehdot alalla, yksitoikkoinen työ, ei vaikutusmahdollisuuksia omaan työhönsä.[/QUOTE]

Ok. Toivottavasti kaikki näiden töiden tekijät eivät pidä työtään "paskaduunina".
 
Jos jotain pitäisi paskahommaksi luonnehtia, itse lähtisin sormellani osoittamaan niitä lusmuja jotka vuodesta toiseen loisivat kotona niillä verovaroilla, jotka revitään siivoojan, kaupan kassan tai lähihoitajan selkänahasta. Joka ikinen rehellinen työ jolla ihmiihminen elättää itsensä ja perheensä on arvokasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
***
En voi käsittää, että joku käyttää sanaa paskaduuni mistään rehellisestä työstä, todella ikävä sana. Ehkä vain sellaisessa tilanteessa, jossa työntekijä itse ei pidä työstään voisi käyttää sanaa paskaduuni. Kaikki muu on rehellisen työn vähättelyä.
 
"vieras"
No siitä että on mukavat työkaveri, hyvä perhe-elämä, pystyn elättämään mieheni kanssa perheemme, voin tehdä töitä aika joustavasti. Olen opetellut elämään ilman turhan materian hankkimista, en ostele turhia. Se on hyvin vapauttavaa, kun oppii irti ostohaluista/mieliteoista tavaraa kohtaan. Silti meillä on kaikki mitä tarvitaan ja tavarat ympärilläni on tarkoin valittuja.

Lähihoitaja olen siis, lasten parissa työskentelen.
 
....
Mua huvittaa tämä termi paskaduuni. Mä ainakin arvostan ihmistä joka pystyy itsensä ja perheensä elättämään työtä tekemällä. Oli se työ sitten ihan mitä tahansa.
Ne lääkärit, lakimiehet, ekonomit pyyhkii perseensä ihan samalla tavalla kuin lähihoitaja tai kaupankassa tms... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
"Vieras"
Siistijän palkka alkaa olla jo aika hyvä, ja en pidä sitä paskaduunina, vaan tärkeänä työnä. Monenlaista on tullut tehtyä, ja jokaista työtä arvostan! Taitaa se "paskaduuni"-asenne olla siellä korvien välissä joillakin, ja kannattaa miettiä, viekö tuo ajatus kovinkaan pitkälle. Asenne kohdilleen ja töitä tekemään!
 

Yhteistyössä