Mistä saada raha-apua tähän hätään? :(

  • Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Miranda83"
siis kyllä mäkin oon köyhä eikä säästöön jää rahaa yhtään. joudun lainaan rahaa sillon tällön..

mutta että hapankorput ja hamppari..jäljellä?
kyl meiltä löytyy aina hätävaraksi puuroja erilaisia, kiisseleitä mitkä säilyy, hedelmägogtaileita ja tölkkihedelmiä et voi vaik leipoo, kananmuniakin on yleensä, kuivahiivaa, vehnäjauhoja, tonnikalaa, lihapullakastikepurkkeja, perunamuussijauhetta, nuudeleita, makaroonia,riisiä, näkkäriä, keksejä, hapankorppua, muroja, mysliä, ym ym..
 
"vieras"
Suomessa harvoin kukaan on niin köyhä, ettei saa muutamaa euroa edes säästöön, siis muutamaa kolikkoa, haloo! Väliaikaisesti sellainen tilanne voi ollakin, mutta käsitin että AP on useinkin kyselemässä lainaa joltakin. Joten asialle voisi vaikka tehdä jotain muuta kuin marista täällä. Yleensä kyse on juuri siitä, että se raha polttelee taskuissa niin kauan kuin sitä on. Omat tuloni ovat muuten alle toimeentulotukinormien (jota en hae) ja silti saan 200 euroa säästöön kuukaudessa. Ota itse pää pois perseestä!
Mulla on ihan samanlainen idea elämästä kuin sinulla, mutta silti kerran jouduin sellaiseen tilanteeseen, että ei ollut enää rahaa tilillä ja ruoka oli lopussa. Nyt minulla on säästöjä, mutta muistan kyllä aina tuon ja autan ihmisiä tarvittaessa.
 
"vieras"
[QUOTE="köyhä";23131710]Käy läpi kaikki paikat mistä vois löytyä kolikoita. Takin taskut, kassit, romulaatikot. Dyykkaa lähialueen lasiroskikset, sekä paikalliset ryypypaikat. Näin saat sen verran rahaa, että saat paketin puurohiutaleita ja peruna pussin =1,20€ Ja jos hyvin käyniin vielä maitopurkin ja voirasian ja ehkä vielä jotain muutakin. Kannattaa myös mennä kyläilemään, jos joku tarjoais jotain ruokaa. Jatkossa älä ostele mitään hapankorpuja ja hampurilaisia ne on kalliita eikä mitää terveellistä edes. Pysyttele kaali- porkkana- peruna-puurolinjalla. On halpaa ja terveellistä.[/QUOTE]

Miten muka hapankorput ei ole terveellistä???
 
"köyhä"
EN kyllä suosittele tuota pikavippiä siirtää vaan vahingon eteenpäin ja suuremmaksi, eli parin päivän sinnittely ja sitten uusi tyyli ruokaostoksiin. Aika myöhään heräsit rahattomuuteen. Mitkä on teidä kk tulot ja asumismenot. Voin tehdä sulle rahankäyttö suunnitelman, että ei toiste tule samanlaista tilannetta.
 
"köyhä"
[QUOTE="vieras";23131783]Miten muka hapankorput ei ole terveellistä???[/QUOTE]

No jos pienellä rahalla haluaa terveellistä niin en hapankorppuja ostais. Mielummin säkin ruisjauhoja ja porkkanapussin samalla rahalla.
 
viivis
[QUOTE="vieras";23131780]Mulla on ihan samanlainen idea elämästä kuin sinulla, mutta silti kerran jouduin sellaiseen tilanteeseen, että ei ollut enää rahaa tilillä ja ruoka oli lopussa. Nyt minulla on säästöjä, mutta muistan kyllä aina tuon ja autan ihmisiä tarvittaessa.[/QUOTE]

No sama juttu, joskus olen itsekin ollut pennitön ja joutunut lainaamaan rahaa. Otin opikseni ja päätin, etten enää ikinä halua olla niin nöyryyttävässä tilanteessa että joutuisin ruinaamaan lainaa ystäviltäni, aikuinen ihminen. Nyt olen se, jolta lainataan rahaa. Tosin lainaan vaan niille, jotka maksavat takaisin just silloin kun on sovittu!
 
Ymmärrän että joillakin
on vain käynyt tuuri elämässään, eikä ole joutunut kertaakaan tekemään lapsilleen kaurapuuroa aamupalaksi ja päiväruuaksi..

Kaikille sitä rahaa ei vaan virtaa samalla tavalla, eikä tarvitse olla edes alkoholisti tms.

Ja uskokaa vaan, että tulevaisuudessa meitä vähävaraisia tulee olemaan enemmän ja enemmän. Jopa teitä jotka tällä hetkellä elätte niissä pilvilinnoissanne vailla huolta huomisesta.
Jos ihmiset jaetaan rikkaisiin ja köyhiin, niin köyhiä tulee AINA olemaan paljon enemmän kuin rikkaita.
Että tervetuloa kerhoon, kyllä tänne mahtuu.
 
[QUOTE="surullinen";23131146]Olen yh, lapsi 5v.
Minulla on tilillä rahaa 0,28e ja lompakossa 0,70e. Olen koittanut pyytää kavereilta rahaa lainaksi, mutta kukaan ei ole halukas auttamaan.
Lapselleni ei ole enää kuin hamppari ja pari hapankorppua tiistaille asti. :(
Yleensä meillä raha riittää, mutta nyt tuli yllättävä lääkärireissu ja kalliit lääkkeet, mikä söi meidän ruokarahat.
Vinkkejä miten saisin edes vähän rahaan kasaan tämän päivän aikana?[/QUOTE]Mene töihin. Mulla on yhteishuoltajuus ja maksan oman osani kerjäämättä keneltäkään. Se maaginen asia millä se tapahtuu on töissäkäynti, ei netissä kerjääminen. Edellinen on vittumaista, vaatii aikaisin ylösnousua ja myöhään kotiintulemista, niitä samoja asioita minkä takia tällä palstalla monet pohtivat eroa kun mies on liian paljon poissa kotoa. Totuus on inhottavaa.
 
Aina on toki vaihtoehtona kusettaa miestä. Sitä tekee tällä palstalla moni ja varmaan vinkeissä löytyy koska välillä tuntuu siltä että suurin osa tämän foorumin naisista kusettaa elantonsa tavalla tai toisella eikä tienaa sitä itse.
 
OK......
Onhan se niinkin joo..

Kaikilla ei sitä turvaverkkoa vain ole.

Meillä on rahasta ajoittain tiukkaa, siis todella tiukkaa, varsinkin jos tulee joku yllättävä meno.
Pidän kyllä kaapissa jauhoja, munia, makaronia, hiutaleita jne, että pystytään leipomaan itse leipää ja muuta tarpeellista.
Pakastimessa on marjoja ja pyritään täyttämään sitä aina tarjoustuotteilla.

Silti on tiukkaa ja kun tulee pidempi ajanjakso, niin kyllä, kaikki kaapit on lopulta tyhjiä.

Lapset syövät hyvin, me aikuiset emme. Emme ole syöneet hyvin vuosiin.
Tämä alkaa näkyä terveydessä.

Kyrpii kuunnella itserakkaan "eliitin" jeesusteluja siitä että kuinka ette ole varautuneet ja säästäneet! Ainakin muutaman kuukauden palkka pitäisi olla varalta toisella tilillä.

"Eletään "hyvinvointiyhteiskunnassa" (johon ei tosin enää ole kuulema varaa), ei täällä ole oikeasti köyhiä. Korkeintaan opiskelijat voivat olla köyhiä, tosin nekin loiset voisivat mennä oikeisiin töihin."
 
"vuokko"
Rahaa heti

Ota pieni pikavippi niin saat rahaa heti. Jos vastaava tilanne yllättää useinkin, eikä sinulla ole yhtään rahaa säästössä pahan päivän varalle, niin kannattanee myydä ylimääräistä tavaraa pois, karsia kuluja ja miettiä muutenkin omaa taloudenhoitoa.
 
"heluna"
[QUOTE="surullinen";23131146]Olen yh, lapsi 5v.
Minulla on tilillä rahaa 0,28e ja lompakossa 0,70e. Olen koittanut pyytää kavereilta rahaa lainaksi, mutta kukaan ei ole halukas auttamaan.
Lapselleni ei ole enää kuin hamppari ja pari hapankorppua tiistaille asti. :(
Yleensä meillä raha riittää, mutta nyt tuli yllättävä lääkärireissu ja kalliit lääkkeet, mikä söi meidän ruokarahat.
Vinkkejä miten saisin edes vähän rahaan kasaan tämän päivän aikana?[/QUOTE]

no sossusta! jos taas saat jo toimeentulotukea niin resepti lääkkeet huomioidaan laskelmassa.
 
"vieras"
[QUOTE="köyhä";23131789]EN kyllä suosittele tuota pikavippiä siirtää vaan vahingon eteenpäin ja suuremmaksi, eli parin päivän sinnittely ja sitten uusi tyyli ruokaostoksiin. Aika myöhään heräsit rahattomuuteen. Mitkä on teidä kk tulot ja asumismenot. Voin tehdä sulle rahankäyttö suunnitelman, että ei toiste tule samanlaista tilannetta.[/QUOTE]

No eikös se ole ihan sama mistä sen rahan hätätilanteessa lainaa, varsinkin jos ottaa vaikka 20e pikavipin, paikasta josta saa ilman korkoa ja kuluja ekan vipin.

Ihan sama ottaako sen, pyytääkö kaupasta velaksi, laskulle, kaverilta, vanhemmilta jne...kun se kuitenkin pitää maksaa takaisin. Olen itse ottanut vippejä sillointällöin jos ruokarahaa ei ole, saataisiin vanhemmiltakin, mutta liian nöyryyttävää minusta pyytää.
 
2013 FS
Soittamalla jotain tai sellaista! Taikka sit meet noiden kaa kauppaan? Ja ja ja on monia vaihtoehtoja! Voit vaikka kysyä vanhemmiltasi olisiko heiltä lapsellesi ruokaa vaikka päiväksi.
 
oonparas
me ainakin dyykataan meidän ruoat ja sieltä saa ihan sairaasti safkaa, ja kaikkee herkkuja. paketeissaan ovat joten ihan puhdasta muonaa, ikinä en oo mitään oireita siitä saanut. sieltä vaan pakkaseen ja nam nam, aina on ruoka riittänyt kahden viimeisen vuoden ajan ja hyvää on ollut. ei tartte ruokakauppaan vähiä rahojaan pistää ;)
 
....
[QUOTE="surullinen";23131197]
Vanhemmilta sain vasta lainattua rahaa ja toista kertaa en kehtaa ennen kuin olen entiset saanut maksettua takaisin.[/QUOTE]

Tämä on se paha oravanpyörä.
Oikeasti ei edes kannata alkaa lainailemaan kavereilta (tai keneltäkään) rahaa jos ei ole mahiksia niitä maksaa takaisin.

Itselläni on kaveri joka on lainaillut melkein kaikilta tutuilta rahaa, ja niitä velkoja on varmasti jo tuhansien eurojen arvosta. Varmasti todella raskasta kun tietää että pakko ne ois maksaa takaisinkin jossain vaiheessa.
 
....
[QUOTE="vieras";23131780] mutta silti kerran jouduin sellaiseen tilanteeseen, että ei ollut enää rahaa tilillä ja ruoka oli lopussa.[/QUOTE]

Niin, KERRAN. Mutta jos ei kaveritkaan enää vitsi lainata, ja vanhemmille on jo velkaa, niin on varmasti kyse vähän suuremmasta ongelmasta kuin siitä että rahat on päässyt loppumaan yhden kerran.
 

Yhteistyössä