Mistä saada raha-apua tähän hätään? :(

  • Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä en tajua mistä näitä sentittömiä tulee, mutta on nettiin varaa kun täällä valitellaan. Parempaa rahanhallintaa nyt kehiin! Jokainen on vastuussa ensisijaisesti itsestään ja lapsistaan. Yllättävät lääkärikulut ymmärrän, mutta nipistä vaikka netti pois, voithan aina kirjastossa käydä, ja säästä se raha tällaisen päivän varalle.
 
"Lellu"
En tajua, miten ihmiset voi elää niin kädestä suuhun, ettei kaapissa ole edes makaroonia, jauhoja, riisiä tms.?? Meillä riitti ruoka kituliaalla elämisellä jopa silloin kun molemmat oli opiskelijoita.
 
[QUOTE="vieras";23131286]Mä en tajua mistä näitä sentittömiä tulee, mutta on nettiin varaa kun täällä valitellaan. .[/QUOTE]

Mulla ainakin netti kuuluu vuokraan. Joten on mulle ilmainen. Sitä paitsi kalliimmaksi ja hankalaksi se eläminen tulee ilman nettiä, sen olen kokenut kun yhteen aikaan mulla ei ollut tietokonetta/nettiä.
 
tyy
Vastaisen varalle, yritä pistää edes vähän kolikoita sivuun, tuo kädestä suuhun eläminen on aika vaarallista ja edesvastuutonta pienen lapsen kanssa. Auttaa jo muutama euro pitkälle jos tulee tilanne että tililtä on rahat huvenneet.
 
kauheeta
Oikeasti on muiden mielestä täällä ihan ok jos lapsi joutuu syömään makaronia ruuaksi? Tuollainen on lastensuojeluasia ja jos tietäisin kuka ap on niin tekisin ilmoituksen.
 
Rollolainen
jos asuisit rovanieemllä mielelläni heittäisin sulle tuon jätesäkin, missä on meidän pullot ja tölkit, kyllä siitä mutama euro tulis tia voitais käydä yhdessä kaupassa ja ostettais vaikka 20e:lla. näyttäisin mitä kaikke asillä saa ( silä saa paljon kun mietttii vähän, eikä osta valsimsruokia, jopa jauhelihaa sillä saa, josta voi tehdä vaika liahpullia)
 
"vieras"
jos asuisit rovanieemllä mielelläni heittäisin sulle tuon jätesäkin, missä on meidän pullot ja tölkit, kyllä siitä mutama euro tulis tia voitais käydä yhdessä kaupassa ja ostettais vaikka 20e:lla. näyttäisin mitä kaikke asillä saa ( silä saa paljon kun mietttii vähän, eikä osta valsimsruokia, jopa jauhelihaa sillä saa, josta voi tehdä vaika liahpullia)
Ihana nähdä että itsekin taloudellisesti tiukilla oleva on valmis auttamaan :)
 
"juunääs"
[QUOTE="vieras";23131645]Ihana nähdä että itsekin taloudellisesti tiukilla oleva on valmis auttamaan :)[/QUOTE]

Niin he yleensä ovatkin, köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan!
 
"Miranda83"
en kans ymmärrä, eikö sulla ole puuroja tai mitään purkkiruokia edes kaapissa?

mut ehdotuksia kaipasit...: pikavippi? vie kaniin jotain tavaraa,elektroniikkaa,koruja? ja jos ois oikeesti tollanen hätä niin jos on vanhemmat ketkä voi auttaa,niin kysyisin niiltä vielä..
 
"köyhä"
Käy läpi kaikki paikat mistä vois löytyä kolikoita. Takin taskut, kassit, romulaatikot. Dyykkaa lähialueen lasiroskikset, sekä paikalliset ryypypaikat. Näin saat sen verran rahaa, että saat paketin puurohiutaleita ja peruna pussin =1,20€ Ja jos hyvin käyniin vielä maitopurkin ja voirasian ja ehkä vielä jotain muutakin. Kannattaa myös mennä kyläilemään, jos joku tarjoais jotain ruokaa. Jatkossa älä ostele mitään hapankorpuja ja hampurilaisia ne on kalliita eikä mitää terveellistä edes. Pysyttele kaali- porkkana- peruna-puurolinjalla. On halpaa ja terveellistä.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa";23131218]siis eikö teillä oo kotona mitään perustarpeita? muutakun noi hapankorput ja hampurilainen. luulis että aina on kaapissa vähintään se 1 makaroonipussi. kannattaa aina valmistautua rahallisesti myös yllättäviin lääkärinkuluihin ettei tuollaista pääse tapahtumaan.. ja miksi ystäväsi ei auta sinua jos kerrot heille rehellisesti tilanteenne? tai sitten vahemmat/sukulaiset?[/QUOTE]

Mistä näitä sikiää???
Kun kaikki eivät pysty laittamaan sitä rahaa säästöön eikä se riipu siitä, että ei osaa taloutta hoitaa, vaan sitä säästöön laitettavaa rahaa EI ole!!!
Ottakaa se pää pilvistä nyt oikeasti pois ja ottakaa huomioon, että ihmiset on eri tilanteissa ja kaikilla ei ole mahdollisuutta toimia toisin.
 
----
[QUOTE="Katja";23131759]20€ vippi riittää kyllä vallanmainoisti tiistaihin asti.[/QUOTE]

No riittää varmaan, en tiennyt että niitä saa noin pienen summan. Luulin että 50 on minimi.
 
viivis
[QUOTE="vieras";23131713]Mistä näitä sikiää???
Kun kaikki eivät pysty laittamaan sitä rahaa säästöön eikä se riipu siitä, että ei osaa taloutta hoitaa, vaan sitä säästöön laitettavaa rahaa EI ole!!!
Ottakaa se pää pilvistä nyt oikeasti pois ja ottakaa huomioon, että ihmiset on eri tilanteissa ja kaikilla ei ole mahdollisuutta toimia toisin.[/QUOTE]
Suomessa harvoin kukaan on niin köyhä, ettei saa muutamaa euroa edes säästöön, siis muutamaa kolikkoa, haloo! Väliaikaisesti sellainen tilanne voi ollakin, mutta käsitin että AP on useinkin kyselemässä lainaa joltakin. Joten asialle voisi vaikka tehdä jotain muuta kuin marista täällä. Yleensä kyse on juuri siitä, että se raha polttelee taskuissa niin kauan kuin sitä on. Omat tuloni ovat muuten alle toimeentulotukinormien (jota en hae) ja silti saan 200 euroa säästöön kuukaudessa. Ota itse pää pois perseestä!
 

Yhteistyössä