Mistä noilla nuorilla äideillä riittää rahaa?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Luin äsken tuota "parikymppisten äitien blogeja" ketjua ja siihen linkitettyjä blogeja, ja kysympä vaan, että mistä noilla juuri ja juuri 20vuotiailla äideillä riittää rahaa? Asutaan keskustassa, ostellaan merkkivaatteita, viimeisen päälle kamerat kaikilla yms yms ja silti ollaan äitiyslomalla niin että rahaa ei vaan voi tulla hirveästi? Eikä noilla vielä edes voi olla muuta ammattia kuin korkeintaan ammattikoulupohjainen...? Olen hämmästynyt.
 
Hiitu
Olen sosiaaliasemalla töissä, ja valitettavasti aika monen asiakkaani rahat tulee pikavippifirmoilta, osamaksusopimuksista jne. Siinä sitä sitten ihmetellään kun laitosapulainen 23 v. elää kuin tulot olisivat 4000 euroa kuussa nettona ja velkojia kolmattakymmentä kappletta ja velkasumma lähenee sataatonnia. Voi surkeus!
 
"vieras"
http://julianvauvablogi.blogspot.com/ No tuo oli ostanut 40eurolla tutteja ja shoppailee kokoajaan...
http://karribooboo.blogspot.com/ Tuo asuu hienolla paikalla ja yhdessäkin kuvassa taustalla näkyy yli 100e arvoinen potkuauto..
aniinalifestyle.blogspot.com/ noilla on tonnin emmaljungat ja asuvat tampereen keskustassa

ja en siis pahalla näitä linkittele, ihmettelen vaan...
 
"mii"
Tulee kyllä mieleen, että velaksi ja luottokorteilla taitaa moni elellä. Ja osamaksuilla ostellaan ajattelematta korkoja. Aika vastuutonta on, ei vielä ymmärretä rahasta. Harvan mies on tuolla iällä"tienannut kivasti", eikä kovin monen vanhemmatkaan vielä ole mitään perintöjä jättäneet...
 
[QUOTE="mii";25043436]Tulee kyllä mieleen, että velaksi ja luottokorteilla taitaa moni elellä. Ja osamaksuilla ostellaan ajattelematta korkoja. Aika vastuutonta on, ei vielä ymmärretä rahasta. Harvan mies on tuolla iällä"tienannut kivasti", eikä kovin monen vanhemmatkaan vielä ole mitään perintöjä jättäneet...[/QUOTE]

Minkä ikäsiä noiden miehet sitten on...en jaksa etsiä...?
 
ddd
En tiijä, myö ollaan ainakin perseauki.

Rikkaat miehet tai mamma eller pappa betalar? Tai sitten shoppaillaan luotolle/pikavipeillä ja sitten ollaan et hups "ai nää pitää maksaa takaisinkin" ja itketään kun luottotiedot menee?
 
[QUOTE="vieras";25043449]http://www.hennakatarina.blogspot.com tuollakin kaikenmaailman ripsihuoltoja, samat tonnin emmaljungat..ja kaupan kassalla sanoo olevansa töissä[/QUOTE]

Tästä tuli mieleen, että eräällä ystävälläni (työtön ihminen) on myös tonnin Emmaljungat, osti ne osamaksulla yhdestä lastentarvikeliikkeestä pienissä erissä. Makseli siis etukäteen, vaunut sai maksettuaan koko summan loppuun. Eli sekin on yksi vaihtoehto tällaisiin suurempiin/kalliimpiin hankintoihin.
 
"vieras"
Ammattikoulusta valmistunut voi hyvinkin tienata paremmin kuin vaikkapa yliopiston käynyt.

Mä sain lapsemme 22-vuotiaana kesken opintojen eikä meillä ole ollut tiukkaa rahasta, kun mies oli 29 ja työelämässä. Lisäksi kaikki menot oli mitoitettu yhden työssäkäyvän ja yhden opiskelijan tuloille sopivaksi, eikä äityslomalle jääminen pudottanut perheen tuloja. Mun opiskelujen takia meillä piti olla kaksi asuntoa, ja päästiin siitä eroon kun muutin sinne missä miehellä on työ, ja lisäksi esimerkiksi hoitovapaalla saan reippaasti enemmän tuloja kuin opiskellessa... Jos meillä olisi otettuna vaikkapa asuntolaina ja olisi laskettu että molemmat käy töissä että saadaan se maksettua, äitiysloma ja vanhempainvapaat jne. varmasti tuntuisivat taloudessa ihan toisella tavalla.
 
....
[QUOTE="vieras";25043449]http://www.hennakatarina.blogspot.com tuollakin kaikenmaailman ripsihuoltoja, samat tonnin emmaljungat..ja kaupan kassalla sanoo olevansa töissä[/QUOTE]

Justiin mietin kun näitä ilmoituksia ripsipermanenteista sun muista lehdistä lukee, että voi pyhä jysäys kuinka yksinkertaisia kusetetaan!!!!
 
[QUOTE="mii";25043469]No en tiedä, veikkailin vaan... Oletus oli, että miehetkin olisi ehkä samaa ikäluokkaa, eikä 30+ tai vanhempia...[/QUOTE]

No mutta jos vaikka 25v? Ihan helposti siinä iässä tienaa ammatilla tai ilman. Ainakin miehen työpaikalla on melkein kaikki alle 30vuotiaita(vain pomo on 30v) ja tienaavat..noh.. olettaakseni hyvin, en palkkanauhoja tietenkään tiedä, mutta tiedän mieheni alotuspalkan ja tämän hetkisen joten sen perusteella osaan olettaa. Nuorin on 20v.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25043439]en, mutta en oleta että 20vuotiaalla on lähemmäs 30vuotias mies.[/QUOTE]

Jaa miksi ei voisi olla? Itse olen 24 ja mies on 36. Eikä ole edes kovinkaan harvinaista, eli oleta vaan :)

Tai voihan sillä vaikkapa 25v miehelläkin olla hyväpalkkainen, vakituinen työ. Tai vaikka 22-vuotiaallakin. Mistäs sitä tietää.
 

Yhteistyössä