Mistä niitä värejä saa joilla voi maalata marsipaanille?

Jotkut teistä ovat taituroineet hirveän hienoja kuvia kakkuihin, on ollut möhköfanttia ja vaikka mitä. Mistä te olette ne värit hommanneet, usealla on vielä ollut vaikka minkä sävyisiä värejä? Onko muuten valkoista väriä, jota voisi käyttää jos marsipaanipuolestaan on värillinen? Ja tarkoitan tosiaan näitä itsetehtyjä kuvia, en niitä sellaisia, jotka saa tilattua netistä tai leipomosta.

Mä olen nähnyt kaupassa ainostaan sellaisissa pienissä puolloissa elintervikevärejä, ehkä kolmea väriä, toki kait niistä sekoittamalla saa muitakin. Mutta esim mustaa ja valkoista en ole nähnyt.. Mutta noitako siis olette käyttäneet vai joitain muita?

Entäpä kun se kuva on viimein maalattu marsipaanille niin miten se marsipaanilevy saadaan ehjänä ja nättinä siirrettyä kakun päälle? Käytetäänkö sitä pakkasessa vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kysyn tässä samassa että onko tuo valmis sokerikuorrute minkälaista työstää? joskus itse tein eikä sitä ainakaan saanut käsissä mitenkään muovattua kun suli/hajos heti.
Missäs moiseen olisi ohje? Pitäisikö sen olla vähän niinkuin marsipaanin tapaista sitten?
tuolta bake&partyn sivuilta mä olen napannut ohjeen joskus mut sitä ei tosissaan saanut muotoiltua käsin kuten marsipaania. en tykkää marsipaanin mausta ja siksi lis kiva väkertää niitä koristeita jostain muusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
nöppönen, mäkään en kyllä välitä marsipaanin mausta.. :/

Lisää paikkoja mistä saa, mieluiten Pk-seudulla? Entäpä ihan valmiiksi valkoista marsipaania, oletteko sellaista nähneet missään?
aivan.. siks olis kiva tietää miten tuo valmis sokerimassa käyttäytyy.. pk-seudun kaupoissa en kyl osaa auttaa :D
 

Yhteistyössä