Mistä lapselle ensi kengät?

• Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä"
Eli te enemmän aiheesta tietävät. Mistä liikkeestä lähden kenkiä metsästämään? Ja minkälaiset niiden tulisi näillä keleillä olla? Lapsi (9kk) ei vielä kävele, mutta luulisin, että sen taidon muutaman kuukauden sisällä oppii.

Kyllä mä menisin vaan johonkin Citymarkettiin ja ostaisin sieltä lapselle kunnon toppakengät, jotka tukevat jalkaa nilkasta. Tai näin on ainakin omien piiperoisten kanssa tehnyt ja hyvin sujunut :) Voihan se olla, että joku on eri mieltä.

"vieras"
En suosittele menemään sittariin ja ostamaan kivat toppakengät. Se menee yleensä metsään. Mene kenkäkauppaan ja pyydä osaava myyjä mittaamaan jalkaa lapset seisoessa koko painollaan kengänpohjallisen päällä.

Aivan liian monella lapsella on liian pienet kengät ja kengän antamaa tukea vähätellään.

-
Kenkäkauppaan ehdottomasti, missä asiantuntija katsoo taatusti oikean koon jne. Älä pilaa pienesi jalkoja menemällä itseksesi markettiin. Toppakengät eivät muutenkaan tue pienen jalkaa riittävästi, joku Superfit/Ecco/Viking/Kavat tms. on paljon parempi. Ensikenkiin jos mihin kannattaa panostaa!

Yhteistyössä