Mistä voisi tarkistaa nimen ja osoitteen perusteella, onko avoliitossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";28076370]Yllättäen olen tietoinen tästä faktasta, kiitos. Miten luulet, et KELA esimerkiksi tarkistaa, onko avoliitossa? Mulle riittäisi tieto käräyttämiseen, jos asuu toisia aikuisia osoitteessa.[/QUOTE]

Kelassa tuskin katotaan mistään Fonectasta ihmisten tietoja....

[QUOTE="a.p";28076370]Yllättäen olen tietoinen tästä faktasta, kiitos. Miten luulet, et KELA esimerkiksi tarkistaa, onko avoliitossa? Mulle riittäisi tieto käräyttämiseen, jos asuu toisia aikuisia osoitteessa.[/QUOTE]

Eihän se avoliittoa tarkoita, että osoite on sama. Toisaalta, ite oon kerran muuttanut asuntoon niin, että siinä oli kaksi asukasta jättänyt tekemättä muuttoilmoituksen ja olivat "haamuina" kunnes sain taloyhtiön kautta heidät poistettua kun näytin vuokrapaperit. Toisen kerran taas katkeroitunut exä laittoi osoitteekseen minun osoitteeni ja meni vähän aikaa setviä tukijuttuja, kun avioero oli vasta vaiheessa ja sitten kela katsoi meidän palanneen yhteen.

Eihän se avoliittoa tarkoita, että osoite on sama. Toisaalta, ite oon kerran muuttanut asuntoon niin, että siinä oli kaksi asukasta jättänyt tekemättä muuttoilmoituksen ja olivat "haamuina" kunnes sain taloyhtiön kautta heidät poistettua kun näytin vuokrapaperit. Toisen kerran taas katkeroitunut exä laittoi osoitteekseen minun osoitteeni ja meni vähän aikaa setviä tukijuttuja, kun avioero oli vasta vaiheessa ja sitten kela katsoi meidän palanneen yhteen.

Jos 2 aikuista ihmistä asuu samassa osoitteessa, se on aika varmaan avoliitto, ellei selkeästi siellä sit asu muitakin ihmisiä eli on kimppakämppä. KELAlle avoliitoksi tietääkseni tarkoittaa sama ruokakunta.

[QUOTE="Nih";28076431]Miten se vaikuttaa ap:n elämään?[/QUOTE]

En ala tässä sitä kertomaan tarkemmin, muttä kyseessä on eräs paikansaanti, jonne on tosi vaikea päästä. Edelläolevat ihmiset ovat selkeästi valehdelleet tietojaan hakemuksessa, että ovat yksinhuoltajia, vaikka ovat naimisissa. Ajattelin samalla tarkistaa parin muun hakijan tiedot parisuhteesta.

Olen itse asunut kolmessa eri kimppakämpässä vuokralaisena sekä omassa kämpässäni vuokralaisen kanssa. Olen siis ollut samalla osoitteella toisten aikuisten kanssa niin että emme ole olleet avio- tai avoliitossa.

Meillä asuu parhaillaan 4 aikuista samassa osoitteessa, mutta kiinteistössä asuu kolme eri ruokakuntaa.

Ei se ihan niin selvä juttu oo pelkkä osoite.

[QUOTE="a.p";28076438]Jos 2 aikuista ihmistä asuu samassa osoitteessa, se on aika varmaan avoliitto, ellei selkeästi siellä sit asu muitakin ihmisiä eli on kimppakämppä. KELAlle avoliitoksi tietääkseni tarkoittaa sama ruokakunta.[/QUOTE]

Ja sen ruokakunnan määrittää se jaetaanko yhteiset menot vai ei, onko nk. "yhteinen jääkaappi" vai omat appeet ja rahat. Ei ole edes KELAlle selkeä juttu vaan tapauskohtaisesti voidaan ratkaista jos ihan pitää asiaa alkaa kaivella.

Puolestani viranomaiset saavat kaivella esiin totuuden. Kuten jo sanoin, kimppäkämpät on asia erikseen.
Mä en itse tunne kerään yli 30v, joka asuu kimpppäkämpässä tai vastakkaisen sukupuolen kanssa, jos ei ole avoliitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;28077008:
ap, mä nauran sulle

Senkun naurat. Mulla on sentään elämässäni periaatteet ja eettiset ja moraaliset arvot, enkä salli huijaamista. Mikäli näen epäoikeudenmukaisuutta, yritän vaikuttaa siihen.

[QUOTE="a.p";28077054]Senkun naurat. Mulla on sentään elämässäni periaatteet ja eettiset ja moraaliset arvot, enkä salli huijaamista. Mikäli näen epäoikeudenmukaisuutta, yritän vaikuttaa siihen.[/QUOTE]

Joskus huijaaminen voi olla perusteltua, kannattaisko vähän huuhdella sitä p*skaa sädekehäsi ympäriltä. Tiedätkö heidän elämästään oikeastaan mitään?

[QUOTE="sussiunaa";28077090]Joskus huijaaminen voi olla perusteltua, kannattaisko vähän huuhdella sitä p*skaa sädekehäsi ympäriltä. Tiedätkö heidän elämästään oikeastaan mitään?[/QUOTE]

Missä tapauksessa huijaaminen ja valehtelu on sallittua?
Parin näiden henkilön elämästä tiedän aika hyvin ja sit on pari kaupunginvaltuutettua, jotka tunnen julkisuudesta.

Yhteistyössä