mistä voimia työttömyyteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Mistä voimia työttömyyteen kun ei kertakaikkiaan löydy työtä vaikka ei ole ainakaan siitä kiinni etten ole hakenut työtä. Myös mies työtön jo pidemmän aikaa.

En tiedä. Minä jäin yllättäin työttömäksi maaliskuussa. Kesäkuussa olin jo ihan hermona kun ei oo tekemistä! Pääsin kouluun joka alkaa ens kuussa. Jos en ois päässyt, oisin mennyt työharjoitteluun puoleksi vuodeksi minkä työkkärin kautta saa olla. En kestä olla kotona kun lapsetkin jo kouluun menossa ja toinen aloittaa virikehoidon joka tapauksessa. Mulla ei ois kotona muuta virkaa kuin syleksiä kattoon.. Mielummin kituutan opintorahalla, kuin oon kotona. Onpahan sitten paremmat mahdollisuudet työllistyä uuden ammatin kanssa.

no jospas vaikkapa menisit uudelleen kouluttautumaan tai työharjoitteluun(tms) työkkärin kautta? siitä sais lisää työkokemusta ainakin. aika avuton tuollainen asenne, ja että vielä voimia. HAH.

Vapaaehtoistyöstä. Se on todella arvokasta puuhaa joka oikeasti muuttaa elämiä, näyttää myös hyvältä CV:ssä työttömyyden ajalta. Mikä yhteiskunnan epäkohta sinua eniten pännii?

Itse kun olin työttömänä aloin kuntoilla kun kerran aikaa oli. Tein tunnin-parin kävelylenkin joka aamu, siis heti aamusta että rytmi säilyy. Aloitin jumpat, joihin jäi hyvin koukkuun, kunto nousi, laihtui ja mieli koheni. Samalla etsin aktiivisesti töitä netistä ja lehdistä. Eihän niitä paljon tarjolla ole mutta kun tekee hakemuksia aktiivisesti niin pysyy sekin taito yllä. Työkkärin kurssi ovat hyviä, niille kannattaa hakeutua ja jos ei heti pääse, hakee uudestaan seuraavalle mielenkiintoiselle kurssille. Toisaalta, uuden ammatin opiskelu tai täydennyskoulutus kannattaa laittaa harkintaan.

Käytä aika viisaasti, sillä sitten kun taas saat työpaikan sitä ei sinulla ole. Ajattele positiivisesti!

Yhteistyössä