Työttömyys/ Te-Palvelu APUJA KAIVATAAN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, olen siis työtön joka saa liiton päivärahaa. Mutta mites on kun te-palvelu haluaa lausunnon että olenko hakenut keväällä yhteishaussa kouluihin, Mutta en ole hakenut koska elämäntilanne oli silloin täysin huono, eikä olis ollutkaan kiinostusta opiskella. Eli mikähän on riittävän hyvä lausunto ettei katkastais rahoja? vai täytyykö sanoa että olen hakenut? Vaikka en tuona aikana ole hakenut, vaan ajatuksena on hakea nyt ja kyllä olen hakenut myös työtä. onko kellään kokemusta?

Olitko silloin yhteishaun aikaan työtön? Ja jos olit voit aina sanoa että sinulle ei ole ilmoitettu että muista hakea yhteishaussa.. Itse en ole ikinä saanut karenssia kun en ole hakenut yhteishaussa, koska sillä hetkellä en ole joko ollut työttömänä työnhakijana tai sitten olen ollut työkkärin kanssa sovitussa toiminnassa.

Olitko silloin yhteishaun aikaan työtön? Ja jos olit voit aina sanoa että sinulle ei ole ilmoitettu että muista hakea yhteishaussa.. Itse en ole ikinä saanut karenssia kun en ole hakenut yhteishaussa, koska sillä hetkellä en ole joko ollut työttömänä työnhakijana tai sitten olen ollut työkkärin kanssa sovitussa toiminnassa.

Kyllä olin silloin työtön, ollut jo pidemmän aikaan - ja vasta nyt aletaan vaatia koulutusta. Minulla ei siis ole, minkäänlaista ammattia. Olen itse myös koulukiusattu joten, peruskoulun jälkeen en halunnut hakea, joten sen takia koulut jääneet. olen siis 20v, joten alta 25 iän ne vaatii että hakisin kouluun tai muuten katkaistaan maksut. Saanko kysyä että ootko itse minkä ikäinen?

Käskettiinkö sun keväällä hakea yhteishaussa? Jos ei, niin selitä, että ei sua ole käsketty hakemaan. Ja haet nyt syksyn haussa. Syksyn yhteishaku muuten päättyy huomenna. Nyt äkkiä hakua menemään ja ilmoitat työkkäriin hakeneesi.

Kyllä olin silloin työtön, ollut jo pidemmän aikaan - ja vasta nyt aletaan vaatia koulutusta. Minulla ei siis ole, minkäänlaista ammattia. Olen itse myös koulukiusattu joten, peruskoulun jälkeen en halunnut hakea, joten sen takia koulut jääneet. olen siis 20v, joten alta 25 iän ne vaatii että hakisin kouluun tai muuten katkaistaan maksut. Saanko kysyä että ootko itse minkä ikäinen?

No nyt äkkiä kipin kapin hakemaan. Kiusaaminen on todella ikävää, mutta älä anna sen enää vaikuttaa ja pilata loppuelämääsi.

Yhteistyössä