Mistä voi johtua jokapäiväinen paha olo ja yökötys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Varmaan viisi päivää viikosta on lähes koko ajan sellanen etominen päällä. Eli etoo, heikottaa ja ruokaa ei oikein tee mieli. En oksenna vaikka välillä kyllä jos vaikka yskin, saattaa yökkäyttää. Tätä on jatkunut jo jonkun aikaa. Iltaa kohti saattaa hieman helpottaa mutta kokonaan ei lopu. Raskaana en ole.

Onko verenpaine, verensokerit ja hemoglobiini kohdallaan? Tarkistusta ensiksi nämä. Syötkö säännöllisesti ja terveellisesti? Muista 5 ateriaa, ja paljon vitamiinipitoisia kasviksia ja hedelmiä. Juo pari litraa vettä päivässä. Liikutko ja nukutko tarpeeksi? Ota tavaksi pyörä- tai kävelylenkki päivittäin, ja nuku vähintään 8h per päivä. Kokeile aluksi näitä, ja katso vieläko etoo ja heikottaa.

Mullakin oli juuri sellainen ETOVA olo koko ajan, ei suoranaisesti yrjöttänyt mutta sellainen etova olo. EN ole keksinyt mitään selitystä tähän, se tulee joskus uudelleenkin ja olen huomannut että jos olen syönyt paljon maitotuotteita niin sitten etoo enemmän ? voi tosin olla sattumaakin. Kävi jo mielesä että mitä jos se on henkistä juttua mutta kun muuten mua ei stressaa eikä se etova olo ole koko ajan.

Mulla on ollut tuollaisia aikoja myös aina välillä. Tai minulla oli paha olo aina aamuisin. Hampaiden pesukin oli välillä vaikeaa, kun tuli oksennus, kun yritti harjata takahampaita. En kyllä tiedä mistä se johtuu, mutta on tosi inhottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Onko verenpaine, verensokerit ja hemoglobiini kohdallaan? Tarkistusta ensiksi nämä. Syötkö säännöllisesti ja terveellisesti? Muista 5 ateriaa, ja paljon vitamiinipitoisia kasviksia ja hedelmiä. Juo pari litraa vettä päivässä. Liikutko ja nukutko tarpeeksi? Ota tavaksi pyörä- tai kävelylenkki päivittäin, ja nuku vähintään 8h per päivä. Kokeile aluksi näitä, ja katso vieläko etoo ja heikottaa.

Mittauttanut en ole mitään mutta olisi varmaan ihan hyvä käydä nuo tarkistuttamassa. Ei ole kyllä koskaan ennen ollut mitään häikkää arvoissa.
Säännöllinen syöminen on kyllä hakusessa; syön kun muistan ja ehdin. Joten ehkäpä voisi skarpata. Ulkoilen epäsäännöllisen säännöllisesti. Kyllä joka päivä ainakin jonkun verran pyrin käymään pihalla mutta välillä voi jäädä välistä. Ja aina en ole pitkiä aikoja.
Nukun noin 7-8h/yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Onko muita oireita, kuin tuo kuvotus? Vatsakipuja? Ruuansulatusvaivoja? Päänsärkyä?

Päänsärkyä on ollut nyt useammin. Migreeni puhkesi vajaa kymmenen vuotta sitten jonka jälkeen on aika ajoin oireillut. Nykyään taas ollut migreenikipua monen vuoden tauon jälkeen. Ei joka päivä mutta joka viikko kuitenkin. Ei iske ihan täysillä päällä mutta sellaista toispuoleista juilimista kuitenkin niskasta silmään saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko närästystä? Lopeta kahvinjuonti vähäksi aikaa kokonaan, ja katso muuttuuko tilanne.

Ei ole närästystä. Sitäkin on nimittäin joskus ollut eikä tämä ole sitä. Nytkin niskaan hieman sattuu ja on sellanen "aamupahoinvointimainen" yökötys päällä. Ja siis 100% tiedän etten ole raskaana.

Mulla aiheutti migreeni tuon tyyppisiä ongelmia. Kun päätä alkaa juilimaan, jännitän hartioita ja niskaa, joka taas aiheuttaa hartioiden jumiutumista ja huonovointisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vikki:
Mulla aiheutti migreeni tuon tyyppisiä ongelmia. Kun päätä alkaa juilimaan, jännitän hartioita ja niskaa, joka taas aiheuttaa hartioiden jumiutumista ja huonovointisuutta.

Tuo voisi olla; nytkin tuntuu etten jaksa niskalla pitää päätä kun juilii tuonne niskaan/takaraivoon. Tällä hetkellä ei ole pääkipua mutta sellanen samanlainen etova olo kuin migreenissä. Mutta siis migreeniä voi olla ilman pääkipuakin? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mulla aiheutti psyykkiset syyt tuollaista.

Siis oliko sulla masennusta tmv? Kun mulla on tällä hetkellä asia joka ahdistaa TODELLA paljon, joudun olemaan epävarmuudessa tässä vielä jonkun erään asian suhteen josta on kasvanut minun pääni sisällä jo ihan kamala peikko. Voisiko tuollainen aiheuttaa ihan fyysistä pahaa oloa? Siis että ahdistus aiheuttaa fyysisesti huonoa oloa joka taas pahimmillaan ruokkii sitä ahdistusta. Tietynlainen oravanpyörä siis. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mulla aiheutti psyykkiset syyt tuollaista.

Siis oliko sulla masennusta tmv? Kun mulla on tällä hetkellä asia joka ahdistaa TODELLA paljon, joudun olemaan epävarmuudessa tässä vielä jonkun erään asian suhteen josta on kasvanut minun pääni sisällä jo ihan kamala peikko. Voisiko tuollainen aiheuttaa ihan fyysistä pahaa oloa? Siis että ahdistus aiheuttaa fyysisesti huonoa oloa joka taas pahimmillaan ruokkii sitä ahdistusta. Tietynlainen oravanpyörä siis. :/

Kyllähän tuo ainakin sitä migreeniä voi aiheuttaa ja muutenkin niskajäykkyyttä ym.

Täytyypä siis seurailla. Lisään ulkoilua ja säännöllistän ruokavaliota. Jos vielä kuukauden päästä, mieltäni painavan asian ratkeamisen jälkeen, jatkuu samanlainen yökötys, pitää kai varata aika lääkärille.

Yhteistyössä