Mistä virtaa tähän elämäntilanteeseen?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätoivoinen"

Vieras
Onko normaalia että raskausviikolla 18 on joka päivä vielä ihan hirveän väsynyt?!? Tää on tosi rasittavaa. Töissä pitäisi jaksaa käydä. Työ on muutenkin voimia vievää, seisomatyötä jossa pitää kokoajan liikkua paikasta a paikkaan b. Hetkeksi jos pääsee tietokone hommiin, niin se on TODELLA luxusta. Kotona pitäisi hoitaa 3-vuotias ja 1 vuotias ja laittaa kotia kuntoon muuton jäljiltä. Ei kertakaikkiaan meinaa voimat riittää. Mies tekee pitkää päivää töissä, mutta osallistuu aina kun on kotona. Ilman miestä en pärjäisi edes tämän vertaa, vaikkei hän ehdi kovin paljoa kotihommiin osallistua. Tänään olin nuorimmaisen kuumeen takia kotona hoitamassa lapsia ja tuli totaalinen epätoivo. En halua kotiin äitiyslomalle, koska hommaa on niin paljon ja lapset vaatii minua jatkuvasti. Viekö raskaus oikeasti jo tässä vaiheessa energiaa, vai onko jossain muussa vika? Eli, jaksaisinko arjen pyörityksen ilman raskautta, vai kuuluisiko vielä jaksaa näillä viikoilla. Kertakaikkiaan ei arki luista!

no ei tuo sun yhtälä helpoimmalta kuulosta, kaksi pientä lasta kotona ja kotityöt, pitkää päivää tekevä puoliso ja vielä omatkin työt siihen päälle. Ihmisen voimat toki on yksilölliset, joku jaksaa enemmän ja joku vähemmän. Mulla on 3 v ja 1 v kuten sullakin, mutta tiedän että todellakaan en jaksaisi siihen vielä raskautta/vauvaa ( vahingon sattuessa olisi jaksettava mutta sellainen yritetään estää). ja mulla sentään mies vaikka käy töissäkin hoitaa aina illat kotitöitä ja lapsia eikä tee koskaan pitkää päivää.

mutta jäi vielä vastaamatta että mistä sitä virtaa saa... luulisin että levosta. Se miten sitä toteuttaa onkin sitten teidän perheen valinta, sukulaisia jotka vois auttaa/hoitaa lapsia joskus, palkattu siivooja/kodin/lastenhoitoapu tai mies lopettaa pitkien päivien teon ja laittaa nyt kaiken vapaaaikansa kotihommiin ja lastenhoitoon.

Minusta miehen yksi tärkeimmistä tehtävistä on tukea vaimonsa hyvinvointia ja pitää huolta että vaimo jaksaa. Silloin jaksaa paremmin koko perhe. Miettikää prioriteettejä.

lopeta työt, elä kodinhoidontuella, vanhin lapsi välillä kerhoon. Pienennätte menoja. Yhden lapsen kanssa sitten yrität levätä mahdollisimman paljon. Tai koita saada miestä vähentämään töitä.

Yhteistyössä