Mistä työstä saisi palkkaa yli 3000 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MoneyMoney79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MoneyMoney79

Vieras
Mistä naisille suht. yleisestä työstä saisi palkkaa yli 3000 ilman korkeakoulututkintoa. Tiedän, että monista teollisuuden alan hommista tms. voi tienata aika alhaisellakin koulutuksella n. 3000 mutta nää on näitä mieshommia, joissa naisia todella vähän jos lainkaan. Vaikkapa kaivinkoneenkuljettaja...

Itte oon luovuttanut itseni löytämisen työn kautta. Kokemusta on erilaisista hommista 10 vuotta, nyt haluisin edetä semmoselle alalle ilman lisäkoulutusta josta sais mahd. paljon rahaa. Mulle se raja on 3000 e /kk.

Mistä naisille suht. yleisestä työstä saisi palkkaa yli 3000 ilman korkeakoulututkintoa. Tiedän, että monista teollisuuden alan hommista tms. voi tienata aika alhaisellakin koulutuksella n. 3000 mutta nää on näitä mieshommia, joissa naisia todella vähän jos lainkaan. Vaikkapa kaivinkoneenkuljettaja...

Itte oon luovuttanut itseni löytämisen työn kautta. Kokemusta on erilaisista hommista 10 vuotta, nyt haluisin edetä semmoselle alalle ilman lisäkoulutusta josta sais mahd. paljon rahaa. Mulle se raja on 3000 e /kk.

Myyntityö on yleensä sellaista, josta voi tienata provikoilla suhteellisen hyvin. Se kuitenkin meinaa sitä, että niitä hommia sitten pitää painaa niska limassa.

Ihan pakko huomauttaa, että eipä ole kaivinkoneenkuljettajankaan palkka kolmea tonnia kuussa.

Toki se voi siihen nousta työkokemuksen ja lisien ja ylitöiden vuoksi mutta ei peruspalkka, ei.

Mulla on palkka 3300 euroa kuussa logistiikan toimistohommista. Koulutus ylioppilas. Työkokemusta 20 vuotta, joista logistiikasta 10v. Aloitin logistiikkahommat olemalla keräilijä. Sitten siirryin vientiassariksi. Vientiassarina n. 10 vuotta sitten palkka oli 2000. Nousi pikkuhiljaa. Lopulta siirryin logistiikan koordinaattoriksi. Aluksi palkka 2800, pikkuhiljaa noussut sitten tähän.

Olen aina kuvitellut, että palkkani ei oo erikoinen, mutta tosiaan koulutukseen nähden erit. tyytyväinen. Olisin halunnut aikoinani mennä yliopistoon ja jopa muutama vuosi sitten sitä harkitsin, mutta eipä se paljon parempaa palkkaa takaisi.

Eli vastaus: Logistiikka!

Melkein missä tahansa työssä voi ansaita yli 3000 €/kk, kun vain tekee riittävästi työtunteja, vaarallisia töitä ja töitä ikävinä aikoina (öisin, juhlapyhinä, viikonloppuisin). Noin moni mieskin sen 80 prosenttia paremman palkkansa kasaa - miesten keskimääräiset työtuntimäärät ovat selkeästi naisia suuremmat ja heitä kuolee työtapaturmissa moninkertaisesti.

Pelkkien kuukausiansioiden vertailu on järjetöntä, mutta niiden käyttäminen tarkoitushakuisesti todistaa kuinka suuri osa naisista tekee säännöllisen työajan kevyttä päivätyötä.

Melkein missä tahansa työssä voi ansaita yli 3000 €/kk, kun vain tekee riittävästi työtunteja, vaarallisia töitä ja töitä ikävinä aikoina (öisin, juhlapyhinä, viikonloppuisin). Noin moni mieskin sen 80 prosenttia paremman palkkansa kasaa - miesten keskimääräiset työtuntimäärät ovat selkeästi naisia suuremmat ja heitä kuolee työtapaturmissa moninkertaisesti.

Pelkkien kuukausiansioiden vertailu on järjetöntä, mutta niiden käyttäminen tarkoitushakuisesti todistaa kuinka suuri osa naisista tekee säännöllisen työajan kevyttä päivätyötä.
Montako kuolemaan johtavaa työtapaturmaa Suomessa sattuu vuosittain?

Kuulostaa niin utopistiselta tuo sun kehitelmä.. ilman koulutusta ja yli 3000 eur kuussa. Ehkä joku prostituoitu tienaa sen verran ilman koulutusta.. tavara ja pää siinä kyllä hajoaa. Parempi voittaa lotossa.

Montako kuolemaan johtavaa työtapaturmaa Suomessa sattuu vuosittain?

Vierailija linkkasikin jo tilaston. Se olennainen tieto on, että noissa tapaturmissa kuolleista neljä viidestä on miehiä.

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3929470-tyotapaturmien-maara-kaantyi-nousuun

Jos nainen, jolta puuttuu koulutus, haluaa parempaa palkkaa, pitää vain hyväksyä työn fyysinen raskaus, suuri tapaturmariski ja epämiellyttävät työolot.

• Tykkää
Reactions: r0s
Myyntityötä minäkin suosittelisin kokeilemaan, sillä jos se vaan sattuu natsaamaan ja sinusta kuoriutuukin kunnon myyntitykki, niin silloin se on todella nopea reitti toivomiisi ansioihin. Myyntihommissa kun ei tarvitse odotella vuosia kokemuslisiä & palkan nousemista, vaan palkka nousee samantien kun myyntiä tulee.

Ja jos homma sitten ei sinulle sovikkaan, niin ei muuta kuin uusia tuulia kohti. Anna kuitenkin itsellesi hetki aikaa oivaltaa asiat, ennen kuin luovutat :)

Itse olen ollut yli 15 v jollain lailla tekemisessä puhelinmyynnin parissa minulle tämä sopii minulle kuin nenä päähän. Kaikille tämä ei kuitenkaan toki sovi.

Nii. Siis ei riitä 40 viikkotyötuntia.
En väitä, että nimimerkki ros syyllistyisi tähän, mutta tässä keskustelussa näkyy yleinen virhe naisten ajattelussa. Eli se, että ylitöitä ei voida suunnilleen edes harkita, vaan se palkka on saatava sillä virka-ajalla. Tämä tulee tyypillisesti esiin esimerkiksi sairaanhoitajien palkoista keskusteltaessa tai juuri tällaisessa ketjussa. Kuvitellaan, että niillä miesvaltaisilla "kovapalkkaisilla" aloilla se 3000-4000 euroa tulee ihan vaan siitä 8-16 duunista.

3000 euroa tarkoittaisi 40 tunnin työajalla 18,75 euroa tunnissa. Voin kertoa, että tähän ei duunariammateissa käytännössä pääse koskaan normaalilla työajalla. Sen takia miehet painavat raksoilla urakkaa ja lähtevät ajamaan rekkaa ennen neljää aamulla. Ja tekevät ylitöitä niin paljon kuin saavat. Se on se duunarin todellisuus. Ja kun miesten kanssa asiasta juttelet, hyvinä työpaikkoina pidetään juuri niitä, joissa on mahdollista tehdä paljon. Jos joku joutuu olemaan työpaikassa, jossa ei ole ylitöitä, yötöitä ja sunnuntaiurakoita, niin se lähtee äkkiä etsimään parempaa työpaikkaa, jossa näitä on.

Eli jos ei ole tutkintoa, jolla pääsisi leppoisaan toimistohommaan hyvällä kuukausipalkalla, niin sitten se kokonaisansio on rakennettava ylitöiden ja muiden korvausten varaan. Duunarille hyvä peruspalkka on luokkaa 14-15 euroa tunnissa. Ja se tekee normaalilla työajalla 2200-2400 euroa kuukaudessa. Toimistotyöajalla vielä vähän vähemmän.