Mistä työstä saisi yli 2000 €/kk palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus työn perässä vain täytyy muuttaa. Ois tietysti ollut vielä järkevämpää tehdä se jo aikaisemmin jos olet valmistunut 10 vuotta sitten etkä vielä tehnyt ollenkaan oman alan töitä, mutta parempi nyt kuin ei koskaan. Turha sun on uudelleen kouluttautua kun se voi olla, että kohta niitäkään töitä ei sillä paikkakunnalla ole.

[QUOTE="kerttu";25755872]Sinulle työtön: kai sun sossusta täytyy jotain saada, jos noin tiukilla olet? Tai siis eihän ne ennen maksa mitään ennen kuin olet säästösi tuhlannut, mutta sen jälkeen.

2000 euroa bruttona ei ole hyvä palkka ja sen kyllä saa melkein kaikista töistä lukuun ottamatta osa-aikaisia työsopimuksia, siivoojan hommia, kaupan alan hommia ja joitan sosiaali/terveysalan hommia.

Eli kyllä ihan autokorjaajat, peltimiehet, terveydenhoitajat, makkaranvalmistajat/meijeristit, pankkivirkailijat ja muut vastaavat tienaavat 2000 euroa bruttona kuussa. Helpostikin ja monet paljon enemmänkin. Eikä ole edes "pääkaupunkilisää", sillä itse asun pohjoisessa ja minulla on ystäviä ko. aloilta ja tiedän mitä he tienaavat. Kaverini on muuten tradenomi ja töissä nokialla (tai ei enää nokialla, kun nokia möi sen yksikön pois) ja hän tienaa noin 3500 euroa brutto. Ja on muuten nainen. Toinen kaverini on tradenomi ja töissä pankissa, saa bruttona yli 2500 euroa.[/QUOTE]
En tienaa kun alle 1135 euroa kuukaudessa.

Minulla palkka 2010€/kk brutto, koulutus lähihoitaja, työpaikkana päiväkoti. Arki-päivätyö, kokoaikainen. Käteen jää 1400-1500€/kk, ei paljon mutta kyllä sillä nyt pärjää.

Täti on siivooja, kokopäivätyö, brutto 1700€/kk. Monien vuosien työkokemuksella...

Mies on koulutukseltaan kokki, kokoaikatyöstä taitaa nippa nappa lisineen saada sen 2000€/kk bruttona, siis vuorotyöstä joka sisältää myös vkl vuoroja. Isompi ongelma taas alalla on osa-aikaduunit, joita joutuu monet tekemään vastoin tahtoaan, myös mieheni. Silloin brutto jää 1700 egeen ja käteen saa n. 1300€.

Kahta viimistä välttäisin, ellei ole intohimo.