Mistä työstä saisi yli 2000 €/kk palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joensuussa on kova pula taloushallinnon osaajista. Meillä on töissä tradenomin paikkoja koko ajan auki, eikä saada työntekijää. Taloushallinnon tradenomille on töitä missä vaan!
Meidän firman paikat ovat ihan esimiestasoa ja palkka yli 3000.

[QUOTE="Vieras";25756734]Olen taloushallinnon tradenomi ja asun Vaasassa. Bruttona palkka 4440e. Täälä olisi paljon töitä sulle ja jokaisessa työssä palkka vähintään 2500.[/QUOTE]

Mitähän nämä työt olisi? Kirjanpitoa vai jotain muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;25756798:
Mitähän nämä työt olisi? Kirjanpitoa vai jotain muuta?

Esimiestason töihin pääsisit jos haluaisit. Kirjanpitoa joo. Lisäksi pankkialalle,
rahoitus, luotonvalvonta, osto ja myynti jne..

Abb, wärtsilä, vacon, pankit jne. Pankissa pitää osata ruotsia. Isoissa firmoissa
taas englantia. Tässä ympärillä on myös pieniä paikkakuntia, joissa usein traden
paikkoja auki.
Abb:lle haetaan jatkuvasti tradenomeja.

Itse olen eräällä teleoperaattorilla esimiehenä. Oman alan töitä siis teen.

Kiitos vastauksista!
Kiva kuulla, että taloushallinon osaajille on töitä ja kysyntää... kunhan tämä tarjonta ja kysyntä kohtaisivat! Valmistumisestani on jo yli 10 vuotta aikaa enkä vielä ole saanut koulutusta vastaavaa työtä... tosin välillä olin äippälomalla ja töissä erilaisissa paikoissa kuten kaupanalalla, mutta olen hakenut alan töitä silloin kun täällä on ollut paikkoja auki... niin myös ne 100 muuta hakijaa. Nytkin on yksi kirjanpitäjän paikka avoinna, mutta vaaditaan työkokemusta ja vahvaa osaamista... eipä taida olla olemattomalla työkokemuksella saumoja siihenkään paikkaan.

Vaasan työnantajat ovat kyllä liian kaukana!

[QUOTE="hmm";25756757]Olet.. Esimies tasosista ehkä saa.. Mutta ei rivityöntekijät tollasia palkkoja vedä..[/QUOTE]

Esimiestasolla ei toivottavasti kukaan työskentele 2000€:n bruttopalkalla. Kyllä se on ihan rivityöntekijän palkka monessa paikassa. Tuntipalkkana se on n. 12,5€/h. Lähihoitajat esim. saa n. 2000€/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;25759562:
Jep, maisteri olis kiva, mutta ei ihan 1,5 vuodessa pysty opiskelemaan.

Tulisiko vielä ehdotuksia?

Ei sun kannata mitään uutta koulutusta lähteä opiskelemaan, jos sulla koulutus jo on. Ja mistä me voidaan osata ehdottaa sellaista koulutusta, joka työllistäis just sun paikkakunnalla, kun et kerro missä asut? Hae nyt sillä traden koulutuksella töitä vaan.

Asun Kaakkois-Suomessa ja mietinkin, että kannattaako lähteä opiskelemaan jotain ihan muuta alaa, kun ei tradenomin koulutuksella tunnu saavan töitä, vaikka kuinka hakee!

Katsoinpa rahoitusalan tes:stä, että pankissa perusasiakaspalvelijan bruttopalkka on vähän vajaa 2000...

[QUOTE="Mona";25759737]Eikä tietenkään yhtään työkokemusta vaan heti esimiespaikalle ja 4400€ käteen. :)[/QUOTE]

No ei tietenkään.. muutamia vuosia lähialalla. 2 vuotta kilpailevalla firmalla ja 4 vuotta ko. firmassa ennekun sain ylennyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;25759702:
Asun Kaakkois-Suomessa ja mietinkin, että kannattaako lähteä opiskelemaan jotain ihan muuta alaa, kun ei tradenomin koulutuksella tunnu saavan töitä, vaikka kuinka hakee!

Katsoinpa rahoitusalan tes:stä, että pankissa perusasiakaspalvelijan bruttopalkka on vähän vajaa 2000...

Mun mies sai pankissa tiskissä perusvirkailijana aluksi 1900 ja myöhemmin vähän yli 2000 brutto ja siis oli just valmistunut tradenomiksi silloin.

Korjaus yhteen vastaukseen, olen lähihoitaja peruskk palkkani on 2060€ ja tähän päälle kokemuslisät, lienee jotain 170€ ja täten peruskk palkka on n. 2230€. Ja sitten ne viikonloppu yms lisät tähän. Ja kun ahkerasti valvoo ja tekee sunnuntaita, ne on ihan kivat. Toki verottaja vie omansa, mut eipä tällä kyllä rikastumaan pääse. Pakko vaan oikasta toi yks viesti, lähihoitajan normipalkka on se pari tonnia.