mistä toi Chisun Sabotage kappale mielestänne kertoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
..seurustelu aiheuttaa täsmälleen samoja fiiliksiä kuin mistä laulussa kerrotaan. Esim. narsisti pystyy koukuttamaan toisen aika tiiviisti, vaikka ei terveelle ihmiselle olekaan hyväksi eikä oikeasti toisesta välitä.

Mun mielestä toi ainakin kertoo, siitä että laulun minä vahingoittaa itseään. Viiltelee yms yms ja on ollut myös psykiatrisessa hoidossa sen takia. Tuo numero on selvästi sotu ja noi x:t sen sotun loppuosasta, kun hokee tota johonki lääkärin vastaajaan.

Tosi nerokas laulu, ei voi muuta sanoa.

Jälleen suloinen sabotage - Jalleen demoni tuli suloisena luokseni
mä putosin sun ansaas - syotti ihania ajatuksia, joiden vuoksi kavelin sen ansaan
mä tiesin että enkelit - tiesin etta demonit (pudonneet enkelit)
on kieroja kuin rinkelit - On kieroja, pahoja ja viekkaita (maallinen ihminen ei valttamatta pysty kasittaa)
kun pilvellesi pyrähdin - Kun menin tarkastelemaan lahempaa ajatuksia joita he laittoivat minun paahani

oon ystävä mustelmien - Vaikka tiedan etta joku on pahasta, pitaa silti paasta katsomaan
tarpeeksi niistä saa mä en - aina joku niissa vetaa luoksensa
siks vaik sun kanssa leikkimään
ei jäisi hai tai härkäkään - Jopa vahvat peto elaimet tietaa pysya poissa demoneista
täs oon taas ilman kypärää - mina maailma korkein luomus, ihminen, silti meen sorkkimaan jaata kepilla

ja kohta nuolen haavoja - Kohta sattuu
syviä ja suolaisia - tosi paljon
kun mikään ei tunnu miltään - Kun tarpeeksi kauan menee naista fantasiamaailmoista toisiin, todellisuudentaju turtuu. Ei ole sillain mukana tassa nakyvassa maailmassa
kipu korvaa ystävää - Mutta koska se on osa suurempaa missiota, sen tuskan voi nahda positiivisena asiana, kun se maaliviiva haamottaa jossain edessapain.

on mua viety huoneisiin - (Ihmisen sielunmaisemaa kuvataan usein huoneena.) On viety pois omasta, joihinkin toisiin huoneisiin jatkuvalla tahdilla
ja murtauduttu mun tunteisiin - demonit pelasi mua mun tunnteilla
nähdäkseen siel ei mitään oo - Mika johti siihen etta henkilosta tuli ns tunteellisesti "kylma"
vaik käyttäis kirkkainta valoo Ei nay mitaan ees valon kanssa
siel kaikuu kun huutaa "haloo" Kaiku komppaa

mä tarvitsen mun haavoja
syviä ja suolaisia
kun mikään ei tunnu miltään
kipu korvaa ystävää
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
joka ei jätä milloinkaan
nöyränä vartoo vuoroaan
kipu korvaa ystävää

030182-xxx hoen mun nimeä
mykkiin puhelinvastaajiin
et saisin sut viel kerran kii
muuttaisit mut taas eläväks
kuulevaks sekä näkeväks
030182-sabotage hoen sun vastaajaan

mä tarvitsen mun haavoja - vaikkakin tuskallista silti tarpeellista, etta tietaa kulkevansa jonnekin parempaan suuremmassa kuvassa
syviä ja suolaisia
kun mikään ei tunnu miltään - Maailma ei tunnu miltaan eika pysty tyydyttamaan "tiedon" janoa
kipu korvaa ystävää - Ystavat jaavat takaalalle kun selvitan tata tuskaista henkista palapelia
joka ei jätä milloinkaan - joka ei tunnu loppuvan
nöyränä vartoo vuoroaan - Oma persoona siella jossain syvalla oottelee etta paasis taas elamaan kiinni, ja oppii noyryytta hengen edessa

kipu korvaa ystävää

030182-xxx hoen mun nimeä - Rukoilee apua
mykkiin puhelinvastaajiin - vaarasta paikasta
et saisin sut viel kerran kii - Haluaa paasta "valoon"
muuttaisit mut taas eläväks - Etta paasisi takaisin valoon
kuulevaks sekä näkeväks - Pois turtuneisuudesta
030182-sabotage hoen sun vastaajaan

Eli sabotage meinaa demonien ja paholaisen suorittamaa sabotointia ihmisen matkalla kohti Jumalaa. Tama laulajahan on puhunut paljon valaistumisesta ynna muusta hengellisesta, etta ei kannata koittaa asettaa naita lyriikoita maallisiin puitteisiin, menee metsaan. PS ei kannata assimiloida tata laulua teidan kirkkokristillisyyden mielikuvan kanssa

en tiiä sen tarkemmin paitsi tietysti se väkivaltaisessa suhteessa roikkuminen on se tulkinta jonka siitä kuullessaan tekee. mun tuli parku ja piti juosta pois kun tuon kuulin ekan kerran, enkä edes ole koskaan joutunut miehen väkivallan kohteeksi tai potenut mitään itsekidutustarvetta.

mun mielestä silti tuo, että kipu korvaa ystävän kuvaa valtaosaa ihmisistä jollain tapaa. niin surullista kuin se onkin. meillä on tapana kääntyä sisäänpäin ongelmiemme kanssa.

Kertoo syvästä masennuksesta, missä mukana itsensä vahingoittamista. Tunteet on turtunu ja ainoa mikä kertoo että on elossa, on kipu. Käyny hoidossa, mutta se ei ole auttanut. Viiltelyynhänkin voi jäädä koukkuun ja kuvitella tarvitsevansa sitä, by the way. Ja musiikkivideossahan se leikittelee rakennuksen katon reunalla. Se antaa vaikutelman, ettei hän enää yksinkertaisesti välitä siitä, mitä hänelle tapahtuu. Alhaalla tiellä olevat ihmiset pysähtyvät hetkeksi katsomaan, mutteivat tee mitään ja sitten lähtevät pois. Niinhän usein oikeassakin elämässä ihmiset tekee. Katsoo vierestä, antaa näin käydä, koska ei halua uskoa että niin tapahtuu, haluavat kuvitella kaiken olevan kunnossa, koska eivät tiedä mitä tehdä, koska pelkäävät, ja vain kävelevät pois. Ja lopussa hän istuu katonreunalla miehen viereen, joka voisi kuvata sitä hänen kipuaan, ainoaa ystäväänsä. Näin siis minä koen.

[QUOTE="Liina";24758973]syömishäiriöstä kertoo[/QUOTE]

Todellakin. Työni puolesta syömishäiriöt ovat kovin tuttuja ja tämä kappale kyllä kuvastaa anoreksiaa kaikinpuolin.

Laulu kertoo naisen eroahdistuksesta ja siitä seuraavasta masennuksesta. Laulun henkilö on selvästi vielä kiinni exässään, eikä haluaisi päästää irti. Niimpä ratkaisun sana on sabotaasi, eli tahallinen teko jolla pyritään vaikuttamaan vastapuolen tekemisiin. Kun tuo tunteiden ja tuntemusten skaala mikä laulussa esitetään kerrotaan kymmenellä, saadaan miehen eroahdistus. Ei siis mikään ihme että avo- ja avioerot ovat rakkauden jälkeen niin vaikeita ja sydämmen särkeviä.

Kaksisuuntainen tai epävakaa joka yrittää hoidattaa itseään mut toisaalta saa parhaat kiksinsä hulluudestaan ja on koukussa tunnetiloihin joita saa kun sattuu, henkisesti tai fyysisesti.

[QUOTE="Liina";24758973]syömishäiriöstä kertoo

Todellakin. Työni puolesta syömishäiriöt ovat kovin tuttuja ja tämä kappale kyllä kuvastaa anoreksiaa kaikinpuolin.
[/QUOTE]

Näin on. Saa sanoja käännettyä mihin tahansa ja kukin tulkitkoon miten haluaa. Anoreksiaan ja sen syvimpään olemukseen nämä uppoavat 100-0, ml. sotunrot ja haloo, mitään siel ei oo. Kieltämättä äärimmäisen oivaltavaa.

Yhteistyössä