Mistä te sekoatte? "on ihan pakko saada" jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voin 2 pojan äitinä kertoo, että se "innostus" laantuu kun sun on oikeesti PAKKO ostaa niitä vaatteita ihan jatkuvasti :). Esikoinen on 10v, ja oliskohan pari kuukautta kun kestää farkut ehjänä, puhumattakaan kengistä yms ulkovaatteista (ja merkistä riippumatta). Ja kun se osaa jo vaatia tietynlaisia, mitkä ei aina vastaa äidin mieltymyksiä. Toi 5v onneks vielä pukee ne mitä mä käsken :).

No ihan varmasti! :D Se on kivaa kun saa vielä pukea tuota, mutta apuva kun hän päättääkin mitä haluaa :D
KETÄ SITTEN PUEN?! :O Ehkä hurahdan kanini pukemiseen sitten.

Poika ja 7kk joten ensimmäisiä haalareita ostamassa(talvihaalari tietysti on;)), keväällä sekoan varmaan sitten huppareista jne :D
Voi sitä ärsytyksen määrää kun poika kasvaa murkkuikään ja äiti yrittää pukea :p

Mä myös rakastan ulkoiluvaatteita - ja lapsen vaatteita ylipäätään. :p Tälle talvelle meillä on 3 haalaria ja yksi kaksiosainen toppapuku sekä villakangastakki kyläilyä yms. varten. :D Haalareista tosin kaksi on kokoa 92 ja yksi kokoa 98, mutta ihan kiva, että menevät kaikki nyt tällä hetkellä. :D

Enin lapsenvaatehulluus mulla on kyllä hävinnytn (lapsi täyttää 3v.), mutta siltikin mekkojaja tunikoita on käyttökertoihin nähden ihan liikaa. Samoin hameita.

No ihan varmasti! :D Se on kivaa kun saa vielä pukea tuota, mutta apuva kun hän päättääkin mitä haluaa :D
KETÄ SITTEN PUEN?! :O Ehkä hurahdan kanini pukemiseen sitten.

Siinä vaiheessa sä keskityt vaan kestämään sen, että sun lapsi kulkee (sun mielestä) kauheissa vaatteissa :). Tai niin mulle on käynyt... :D. Luovutin jo sen "stailaamisen", kun tuo esikoinen eskari-iässä ilmoitti, että hän ei halua mitään "vauvahaalaria", ja jos on pakko ottaa haalari niin sitten punanen, kun se on hänen lempiväri!

Mä myös rakastan ulkoiluvaatteita - ja lapsen vaatteita ylipäätään. :p Tälle talvelle meillä on 3 haalaria ja yksi kaksiosainen toppapuku sekä villakangastakki kyläilyä yms. varten. :D Haalareista tosin kaksi on kokoa 92 ja yksi kokoa 98, mutta ihan kiva, että menevät kaikki nyt tällä hetkellä. :D

Enin lapsenvaatehulluus mulla on kyllä hävinnytn (lapsi täyttää 3v.), mutta siltikin mekkojaja tunikoita on käyttökertoihin nähden ihan liikaa. Samoin hameita.

Pakko sit saada joku kummilapsi :D Olen niin hurahtanut että monesti meinannu ostaa kaverin lapsille vaatteita, mutta en kehtaa kun se vaikuttaa vähän...:D Mutta mieli tekisi :laugh:

Kyl tää tästä... :D

Oletko nettishoppaaja, kaupunkishoppajaa vai molempia? :)

Siinä vaiheessa sä keskityt vaan kestämään sen, että sun lapsi kulkee (sun mielestä) kauheissa vaatteissa :). Tai niin mulle on käynyt... :D. Luovutin jo sen "stailaamisen", kun tuo esikoinen eskari-iässä ilmoitti, että hän ei halua mitään "vauvahaalaria", ja jos on pakko ottaa haalari niin sitten punanen, kun se on hänen lempiväri!

Hahaha :D Juu tuskin kulkee mun NiCo-AkUliina enää kauluspaidoissa tukka kammattuna kuten äiti toivoisi ehhehehe :D
Sieltä tulee löysiä t-paitoja, lököfarkkua tai päinvastasta ja kauhistelen sitä sitten :laugh:

Pakko sit saada joku kummilapsi :D Olen niin hurahtanut että monesti meinannu ostaa kaverin lapsille vaatteita, mutta en kehtaa kun se vaikuttaa vähän...:D Mutta mieli tekisi :laugh:

Kyl tää tästä... :D

Oletko nettishoppaaja, kaupunkishoppajaa vai molempia? :)

Ennen olin molempia. Nykyisin lähinnä kaupunkishoppaaja. Ajan puutteessa teen täsmäiskuja eli käyn kerran kuukaudessa kaupoilla ja shoppaan silloin enemmän. Ja käyn aina vain tietyissä liikkeissä. Joskus ostan jotain nettikaupoistakin. Kirpparilla käyn ehkä kerran parissa kuukaudessa ja yleensä jotain aina löytyy -mulla on hyvät paikat ja tutut myyjät. Ostan myös kavereilta heidän lastensa vanhoja vaatteita.

Mä muuten huomasin jossain kuvassa, että sulla oli upeat vaunut (bugaboot?). :)

Ennen olin molempia. Nykyisin lähinnä kaupunkishoppaaja. Ajan puutteessa teen täsmäiskuja eli käyn kerran kuukaudessa kaupoilla ja shoppaan silloin enemmän. Ja käyn aina vain tietyissä liikkeissä. Joskus ostan jotain nettikaupoistakin. Kirpparilla käyn ehkä kerran parissa kuukaudessa ja yleensä jotain aina löytyy -mulla on hyvät paikat ja tutut myyjät. Ostan myös kavereilta heidän lastensa vanhoja vaatteita.

Mä muuten huomasin jossain kuvassa, että sulla oli upeat vaunut (bugaboot?). :)

Emmaljungat ne valkoset(ko):)
Just menossa myyntiin kun ostettiin brion spin-rattaat :)
Vai tarkotatko nyt niitä? Niissä on tosiaan se Paul Frankin "bugaboon" lämpöpussi, joten sekottaa :D

Emmaljungat ne valkoset(ko):)
Just menossa myyntiin kun ostettiin brion spin-rattaat :)
Vai tarkotatko nyt niitä? Niissä on tosiaan se Paul Frankin "bugaboon" lämpöpussi, joten sekottaa :D

Joo. Niitä Spinejä varmaan tarkoitin, koska siihen Frankiin kiinnitin huomiota. Nuo Brion Spinit olikin mulle uusi tuttavuus. Lieneekö jokin uusi malli?

Joo. Niitä Spinejä varmaan tarkoitin, koska siihen Frankiin kiinnitin huomiota. Nuo Brion Spinit olikin mulle uusi tuttavuus. Lieneekö jokin uusi malli?

Hmmm en tiedä :D Tykkäsin kun oli niin pienet ja ne sai ihan rattaina, kun yhdistelmiä ei haettu kun ne oli jo. Juu tuo lämpöpussi oli aika kova pakko saada. Näin sen (ikävä kyllä) netissä ja se oli menoa :D

Ticket ja po.p :)
Okei ostin jo kevääksi sen fleecen...ja ehkä sen fleecehaalarinkin...ja välikausiasun..ja sadetakin...ja vielä PAKKO SAADA välikausihaalari kuhan ne tulee myyntiin! :D
Mitäs teillä on? JA MITÄS MUILLA? Tehtiin tästä chatti :D

Mun suosikit ovat Po.p, Marimekko, Name It ja Tutta. Mulla ei ole vielä kevääksi mitään. :( Hitto. Joutuu lähtemään ostoksille. Mites te MUUT?!

lastenvaatteissa, -kengissä ja -asusteissa löytyy paljon pakkosaada-juttuja :D
esim viimeksi vadelmanväriset kiiltonahkaiset maiharit eskarilaiselle :heart:
olen enemmänkin nettishoppailija ja parhaat merkit on småfolk, miomymio, molo, me&i, ja monetmonetmonet muut :)

Mä olen selaillut muutamaa lastenvaateblogia (kai ne sellaisia on, äidit esittelevät mitä ovat tilanneet/ostaneet kun "nää oli vaan pakko saada" tyyliin.
Jäin sitten miettimään että mikä on mulle sellanen juttu, muumimukien lisäksi.:D (niissäkin innostus laantunut..)
Niin, en oikein keksinyt muuta!
Teillä?

Kirjojen suhteen aina joskus tuo tunne.
Tosin mitä vanhemmaksi tulen (ja mitä laajemmaksi kotikirjastoni on ehtinyt kasvaa) sitä harvemmin...

:)

En oikeastaan keksi mitään materiaa "mitä olisi ihan pakko saada". Se, mitä minun on "ihan pakko tehdä" on juokseminen. Pari päivää ilman juoksulenkkiä ja pää hajoaa.

Keittiövälineet, ne ovat heikkouteni. Viimeisimmät tähdelliset ostokseni ovat: kreppitaikinan levitin, tryffelihöylä ja iso rulla paistinarua.

Onko olemassa erikseen paistinarua?
Minulla käytössä ihan tavallista värjäämätöntä puuvillanarua siihen tarkoitukseen...

Nuo kaksi muuta menivätkin sitten korkealta ohi kokkaushorisonttini.

Onko olemassa erikseen paistinarua?
Minulla käytössä ihan tavallista värjäämätöntä puuvillanarua siihen tarkoitukseen...

Nuo kaksi muuta menivätkin sitten korkealta ohi kokkaushorisonttini.

Joo, keittiövälinekaupassa oli sellainen rulla. Olen sen sata kertaa aikonut ostaa tavallista narua, taloudessa on ollut vain muovinarua ja kun osui silmään tuo rulla, en pystynyt kiusausta vastustamaan:D Puuvillanaruahan se vain on. Ja kreppitaikinan levittimen halusin nyt, kun olin katsomassa kreppien livepaistoa, se näytti kätevältä. Ja koska olen investoinut jääkaappiini pienen tryffelin (joka melkein pelottaa minua), pitihän sen teurastamiseen olla asiallinen peli:saint:

Keittiövälineissä olen sillälailla vinksahtanut, että toisaalta en suostu helpottamaan jotain työvaiheita, vaan nyhrään mielelläni, mutta sitten tykkään, että on sitä ja tätä pientä, jolla tehdään vain yhtä pientä (harvoin) tehtävää asiaa. Keittiövälineet ovat minun lelujani.

No nyt oon vinksahtanut autoihin, en vaan niitä pysty ostamaan kun ei ole rahaa.. Kokista pitää olla aina kaapissa, muuten ei ole pakko saada mitään. Haluaisin monen montaa asiaa, mutta selviän ilmankin...

Tai oikeastaan, mun on pakko saada pikkubroidin vanhoja vaatteita :D

Joo. Jokaisella jotakin. :)

Välillä siivoan laatikoita ja kaappeja, jos en enää edes muista, mikä joku vempain on, laitan sen kiertoon:ashamed: Pitkään meillä oli merkillinen lusikka, mistä en tiennyt mikä se on, saati mistä se on tullut meille. Se oli sitten lopulta oliivilusikka, olin saanut se joltain kutsuilta ja unohtanut samantien. Mutta esim perunahaarukka on todella tarpeellinen:rolleyes:

Yhteistyössä