Mistä sen tietää, kun on valmis sterilisaatioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsia on nyt kaksi ja sellainen olo, että ne riittäisi. Itsellä ikää kuitenkin vasta 32 vuotta, että jos se mieli vielä muuttuisi, mitä kuitenkin epäilen. Ehkäisykeinot vaan on aika vähissä, kun tuntuu, ettei oikein mikään sovi. Milloin sen siis varmasti tietää, että on aika lopulliselle ehkäisylle?

Kun olet ihan varma siitä, että et halua enää lapsia. Et iltatähteä, et uuden miehen kanssa, et uusia lapsia jos nykyiset lapsesi kuolevat esim. liikenneonnettomuudessa.

Sit kun sun ei tartte miettiä sitä et olisko sterilisaatio oikee ratkasu vai ei. Vaan syvällä sydämessäs tunnet ettet enää lapsia halua. Mut jos sä mietit et "oon vasta 32v, ehkä joskus voisin vielä haluta lapsia", niin musta tuntuu et se ei ole sulle oikea ratkasu. Koita vielä etsiä sopivaa väliaikaista ehkäisyä, ja tee lopullinen ehkäisypäätös vasta kun tunnet, että lapsilukusi on varmasti täynnä!

Mulle tehty sterilisaatio, enkä hetkeäkään ole katunut, ja on todella ihanaa kun ei ehkäisystä tarvitse huolehtia. Mutta mä todella tiedän, että meidän lapsiluku on täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmakiilto:
Sitten kun on asiasta aivan varma ja tuntee itsensä.
Minulle riitti kolme ja se on jämpti ja piuhat meni poikki kun olin 24v. :whistle:

Melko nuori olit. Onko siitä jo kauankin? Eikä ole kertaakaan kaduttanut?

Mä olen miettinyt sterilisaatiota aika paljon. Ikää vaadittavat yli 30 vuotta, yksi lapsi. Tiedän, että lapsiluku jää tähän yhteen, mutta koska sisälläni on vielä sellainen henkäyksen hento ajatus, niin en ole lähtenyt sitä vielä tekemään. Tällä hetkellä meillä on kumit käytössä, kun ei muu oikein sovi. Eli periaatteessa emme halua lapsia enempää, mutta silti olemme keskustelleet siitä, että jos kumi pettää, niin ehkäpä sen lapsen oli sitten tarkoitus päästä tulemaan.

Niin, enhän mä vielä ole täysin varma sisimmässäni, että nämä lapset riittää. Toisaalta kolmas lapsi voisi olla kiva joskus "vanhoilla päivillä", mutta sillekin sitten pitäisi saada kaveri ja neljää lasta en kyllä halua.

Alkuperäinen kirjoittaja piiukka:
Kyllä sen tietää, nyt olen asiasta varma, ikää 38. 32 vuotaiaana luulin tietäväni, mutta vauvakuume iski kun muut menivät kouluun.

Tätä mäkin vaan pelkään. Tuntuu vaan, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin selibaatti tai sterilisaatio.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, enhän mä vielä ole täysin varma sisimmässäni, että nämä lapset riittää. Toisaalta kolmas lapsi voisi olla kiva joskus "vanhoilla päivillä", mutta sillekin sitten pitäisi saada kaveri ja neljää lasta en kyllä halua.

Sori, mutta en voi olla sanomatta... :ashamed: Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että lapselle tehdään sisarus "kaveriksi". Kyllä niitä kavereita tulee ihan muualta, kuten naapurista, kavereiden lapsista, päiväkodista, koulusta... Mulla on kaksi sisarusta. Toinen on 12 vuotta vanhempi, toinen 10. Mä olen siis perästäpaiskattu iltatähti, jolla ei ole samanikäistä sisarusta. Enkä ole koskaan kokenut, että olisin menettänyt jotain.

Mä tiesin jo teininä kun kavereiden kans juteltiin et sit ku me ollaan isoja haluun sen ja sen verran lapsia.Mulla lapsiluku oli kaks ja nyt kun ne kaks on tehtynä ja heti kun täytin 30 mistä on nyt pari vuotta aikaa mulle tehtiin sterilisaatio.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Kun olet ihan varma siitä, että et halua enää lapsia. Et iltatähteä, et uuden miehen kanssa, et uusia lapsia jos nykyiset lapsesi kuolevat esim. liikenneonnettomuudessa.

minä en todellakaan tekisi uutta lasta jos lapseni kuolisi. Olen aina halunnut yhden lapsen ja hänet onnekseni saanut. En halua enempää. Ja täysin valmis sterilisaatioon.
Ikää 35v. Lapseni sain himppua vaille 30v ja heti syntymän jälkeen tiesin että tulee olemaan ainokainen.
Onnellinen just näin.

Jos ei tiedä, niin ei silloin tosiaan ole valmis. Eihän kaikki tee sitä koskaan. Itse olisin jo ihan varma, mutta eipä tässä auta kuin muutama vuosi vielä odotella, että miehellä tulee vuodet täyteen. Mulla siis ei mikään hormonaalinen oikein sovi, ja tiedän että lisälapsista masennus iskisi taas ihan tonnilla, siksi lapset eivät tule enää kysymykseenkään. Ikää kuitenkin vasta kohta 27 ja 2 lasta.

Yhteistyössä