Ikää 32 ja ei valmis hankkimaan lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuohi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuohi

Vieras
Milloin tietää olevansa valmis hankkimaan lapsia? Itse elän parisuhteessa ja ikää 32 vuotta, en koe vielä olevani valmis vanhemmaksi...niin kiirettä työelämässä ja ystäviä paljon, omista vanhemmista ja isovanhemmastakin huolehdittava että lapsi ei kyllä sopisi elämääni. En kyllä koe mitään ylitsepääsemätöntä kaipausta vanhemmuuteenkaan joten sinänsä asiat hyvin. Mistä tietää olevansa valmis vanhemmuuteen?

Siitä tietää että alkaa potea ylitsepääsemätöntä vauva-kuumetta =) Se ajatus vaan alkaa haamuilla päivästä toiseen enemmän ja enemmän.. "miten ihanaa olis hoivata pikkuista vauvaa", "miten ihana oliskaan olla raskaana", "jos meitä olis kolme, niin" Jne.. Ja oikeestaan jo siitä että on halunnut tulla kaksplussalle miettimään tuota asiaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko:
Siitä tietää että alkaa potea ylitsepääsemätöntä vauva-kuumetta =) Se ajatus vaan alkaa haamuilla päivästä toiseen enemmän ja enemmän.. "miten ihanaa olis hoivata pikkuista vauvaa", "miten ihana oliskaan olla raskaana", "jos meitä olis kolme, niin" Jne.. Ja oikeestaan jo siitä että on halunnut tulla kaksplussalle miettimään tuota asiaa :D

siis sulla on jo vauvakuumetta kun olet tänne tullut. Silloin kun itse en halunnut vielä lapsia niin ei minulla olisi tullut pieneen mieeenikään tulla kaksplus palstalle. Tai siis suoraan sanottuna en edes tiennyt kkp palstasta ennen lapsia.

Ei ehtiny vielä iskeä vauvakuume kun jo oli esikoinen tulollaan=) ja sen jälkeen onkin ollu krooninen vauvakuume, jota yritän kaikin voimin pysäyttää.. mielessä ei silloin käy mikään muu kuin vauva ja kaikki siihen liittyvä ihanuus raskausaikaa myoten.. ajattelin että kyllä se ohi menee kun toinen tulee, mutta hittovie ei menny!! No, ihana kun on päässy lasten myotä elämään sitä "omaa" elämää; pakko pitää itsestä ja jaksamisesta hyvä huoli, jotta lapset voi hyvin, ja on mummit ja kummit saanu sitten jäädäkin vähän vähemmälle huomiolle meillä;))

Mutta niin hyvin tunnen itseni että jos oisin vaan ehtiny suunnitella ja miettiä milloin olen vanhemmuuteen valmis niin tuskin olisi lapsia vieläkään.. ja kukas muu siihen lajiin voikaan opettaa kuin vasta oma lapsi kasvaessaan..ei mikään muu..

Ei kaikki halua lapsia koskaan.
Eiköhän sen "vaan tiedä" jos lapsia haluaa.
Meillä se alkoi ainakin niin, että asiasta alettiin puhua miehen kanssa useemmin ja useemmin. Mitään vauvakuumetta ei ollut.
Ihan vaan ajatus siitä, että oma perhe ois kiva.

Yhteistyössä