Lapsiluku täynnä, mistä sen tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan..

Vieras
Välillä kova vauvakuume iskee ja haluaisin niin kovasti vielä yhden lapsen mutta kun lapsia on jo kolme, miehen mielestä nämä riittää. Mistä tietää milloin lapsiluku on täynnä? välillä tuntuu että meidän perhe on nyt tässä ja välillä tulee suuri kaipuu että kunpa vielä sais yhden lapsen..

Tiedän toki että miehen mielestä nämä riittää mutta tiedän myös että mieli voi muuttua puolin ja toisin vuosien varrella.. vaikka nyt on ehdoton ei niin mistä sitä tietää vuoden tai kahden kuluttua.. ajatteleeko silloinkin samalla lailla... :D

Uskoisin että sen tuntee sitten vahvasti. Jos empii, niin silloin joku porukasta vielä puuttuu.

Mä olin ennen kakkosen syntymää täysin varma, että kaksi lasta riittää. Mutta eipäs mennytkään niin :D Kolmatta kuumeilen, ei vaan tärppää.

Minä huomaan ainakin huokaisevani helpotuksesta aina kun saadaan joku vaihe taakse,esim kun kuopus oppi kuivaksi tai kun myin rattaat,enää ei ole sellaista riipaisevaa oloa kun näen pieniä vaatteita tai vauvoja.

Tottakai välillä käväisee sellainen huoh vauvat on ihania ja totuuden nimissä on sanottava että olisin voinut toivottaa perheeseemme vielä yhden tai kaksikin lasta vielä lisää,mieheni kuitenkin oli aivan varma että hänen lapsilukunsa on täynnä,siispä me jätämme kansoittamisen tähän ja nautimme näistä jo olevista.

Itse olin kyllä jo kolmannen raskausaikana aivan varma ettei koskaan enää.. Vaikka tuo kolmas oli toivottu ja suunniteltu niin tiesin että neljättä en enää halua eikä kyllä mieskään. Tai voisin ottaa neljännen jos se tulis meille parivuotiaana. Raskauteen ja vauva-aikaan meidän rahkeet ei riitä.

Mitä muuta sulla on elämässä? Minusta on aina niin outoa että jotkut haluavat aina vaan lisää lapsia. Ymmärrän ehkä hiukan, jos muut asiat elämässä ovat jääneet vähemmälle, uusi lapsi täyttää sen jonkin tyhjiön. Mikset nauttisi näistä kolmesta ja keksisi itsellesi jotain sellaista joka pitää sut iloisen odottamassa tulevaisuutta?

Kannattaa ajatella myös järjellä. Jos yhtään vaikuttaa siltä, että ei jaksa/ei ole rusursseja neljänteen niin kannattaa jättää haaveilut. Se, että pelkästää haluaa lapsen ei riitä. Tuttavapiiri täynnä näitä perheitä lue naisia joilla hirveä vauvakuume. Sitten kun lapsi hankittuna niin valitetaan väsymystä, tuliverkkojen puutetta, rahan niukkuutta.

Yhteistyössä