mistä rahaa elämiseen....:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä:(

Vieras
eli lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä sais rahaa elämiseen, ku kaikki rahat meni laskuihin...ja neki jo todella paljon erääntyneitä...mä oon kotona äitiyspäivärahalla ja mies tällä hetkellä kotona...joten ei oikeen rahaa tuu mistään...;( paitsi että asumistuki tietty ja lapsilisät...mutta ne menee aina samantien tärkeisiin ostoksiin...ja laskuihin...käteen jää todella vähän rahaa..autttakaa mistä sais rahaa...onko olemassa jotain säätiöitä mistä sais pikaisesti rahaa...millä me eletään koko kuukausi?;( kolme lasta kuitenkin meillä

!!!!!!!!!

joo pitää varmaan yrittää tämän paikkakunnan sossua. ei olla vielä yritetty. mutta siinäki menee käsittelyssä varmaan tosi kauan...:( tosi tympeetä..
huomenna tulee lapsilisät ja joka sentti menee laskuihin...ja jääkin vielä laskuja maksettavaksi...en sitte tiiä millä rahalla ne maksetaan...eli siis taas enskuussa sitte erääntyneitä laskuja...huhhuh
no ei voi mitään...toivottavasti hengissä selviää...
ja se vielä etten oo tosiaan mitään turhaa ostellu...katon aina kaupassa halvimmat jutut mitä ostan...

päivä kerrallaan....

Meilläkin ollut samallainen tilanne, sosiaalitoimistosta saimme avustusta ja seurakunnalta kunhan vaan kehtaa pyytää apua, sosiaalitoimistoa kannattaa hoputtaa jos asuu pääkaupunkiseudulla jonoa löytyy....

No se on puhdasta matematiikkaa siellä sossussa, eri paikkakunnilla on tosi paljon eroa kuinka nopeasti pääsee asioimaan. Yllättävän monet ainakin ulosoton asiakkaat kertovat seurakunnan maksavan heidän laskujaan, vuokriaan ym. En tiedä kuinka yleistä se on, mutta miksi et sitä kokeilisi.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:(:
eli lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä sais rahaa elämiseen, ku kaikki rahat meni laskuihin...ja neki jo todella paljon erääntyneitä...mä oon kotona äitiyspäivärahalla ja mies tällä hetkellä kotona...joten ei oikeen rahaa tuu mistään...;( paitsi että asumistuki tietty ja lapsilisät...mutta ne menee aina samantien tärkeisiin ostoksiin...ja laskuihin...käteen jää todella vähän rahaa..autttakaa mistä sais rahaa...onko olemassa jotain säätiöitä mistä sais pikaisesti rahaa...millä me eletään koko kuukausi?;( kolme lasta kuitenkin meillä

!!!!!!!!!

no diakoni-toimistolta kannattaa käydä kysymässä, että saisittekos ruokalappuja.

itsellänikin meni kaikki tämän ja ens kuun rahat laskuihin, niin taitaa olla itelläni soitto seurakuntaan ja pyytää apua..
Jos sieltä sais ruokalapun, niin olis luksusta..

mut jotenkin en vaan kehtaa soittaa.
Yleensä sieltäpäin soitetaan meille ja tarjotaan ruokalappuja tai rahaa lapsen juttuihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä;(:
joo pitää varmaan yrittää tämän paikkakunnan sossua. ei olla vielä yritetty. mutta siinäki menee käsittelyssä varmaan tosi kauan...:( tosi tympeetä..
huomenna tulee lapsilisät ja joka sentti menee laskuihin...ja jääkin vielä laskuja maksettavaksi...en sitte tiiä millä rahalla ne maksetaan...eli siis taas enskuussa sitte erääntyneitä laskuja...huhhuh
no ei voi mitään...toivottavasti hengissä selviää...
ja se vielä etten oo tosiaan mitään turhaa ostellu...katon aina kaupassa halvimmat jutut mitä ostan...

päivä kerrallaan....

Kannattaa varata aika ja käydä henkilökohtasesti niin nopeutuu se päätöksen teko sillä ne tekevät päätöksen samantien ja, jos on toimeentulotukeen oikeutettu niin rahat on muutamaan päivään tilillä. Minäkin sain ensimmäisen ajan jo parin viikon sisään aikoinaan. Ja sen jälkeen vasta aloin kirjallisena laittamaan niitä toimeentulotuki hakemuksia sillon kun tarvitsi apua.

siis miten köyhä tarvii olla et saa jotain ruokalappuja tai seurakunta auttaa... ihmetyttää vaan kun itse olen koton 5 lapsen kanssa ja mies töissä... laskupinot on valtavat- samoin kuin ruoka ym. tarpeet. itse me vaan siirrämme eräpv. eteenpäin jos ei laskuja voi maksaa.. ja tiedän et nyt taaskin on lainanlyhennyksen jälkee maksussa sähkölaskua, puhelilasku, vakuutuslasku, vesimaksu ym ym- nekin on yhteensä jo yli 600e eli ei miehen tili yksin näihin kaikkiin ees riitä saati sitten millä rahalla eletään.. mutta hätä keinot keksii.

Ei työkkäristä töitä saa, paljon todennäköisempää on saada työtä kun menee vaan oville kolkuttelemaan että oisko töitä. Jossei sillä hetkellä ole niin jättää yhteystiedot jotta voivat ottaa myöhemmin yhteyttä. Nyt syyskuussa kesätyöntekijät lähtee opiskelemaan ja joillakin on vielä lomia pitämättä niin voi olla hyväkin sauma hakea töitä.

Soita lähimpään seurakuntaan ja kerro tilanne.. Saat sinne ajan ja tuossa tilanteessa seurakunnan diakoniatyöntekijä kirjoittaa sulle kauppaan lapun, jolla saat tietyllä summalla ostaa ruokaa. Siinä vaiheessa kun saat sel ns maksusitoumuksen kauppaan, niin mainitse jos tarvitset sieltä kaupasta muuta kuin ruokaa, koska ainakin meillä lappuun kirjoitetaan mihin ostoksiin se on tarkoitettu, eli jos lapussa lukee ruokaan, niin sillä ei sitten saa esim hygieniatuotteita.. Rohkeasti vaan puhelin kouraan ja soittamaan heti huomenna, tai milloin siellä onkin soittoaika, mutta kun kerran hätä on, niin voi soittaa soittoajan ulkopuolellakin =). Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
siis miten köyhä tarvii olla et saa jotain ruokalappuja tai seurakunta auttaa... ihmetyttää vaan kun itse olen koton 5 lapsen kanssa ja mies töissä... laskupinot on valtavat- samoin kuin ruoka ym. tarpeet. itse me vaan siirrämme eräpv. eteenpäin jos ei laskuja voi maksaa.. ja tiedän et nyt taaskin on lainanlyhennyksen jälkee maksussa sähkölaskua, puhelilasku, vakuutuslasku, vesimaksu ym ym- nekin on yhteensä jo yli 600e eli ei miehen tili yksin näihin kaikkiin ees riitä saati sitten millä rahalla eletään.. mutta hätä keinot keksii.

Seurakunta voi auttaa kertaluonteisesti mm ruokaostoksissa.. Yleensä vaativat seurakunnassa lapun sossusta, että sieltä (sossusta) ei saa rahaa.. MUTTA: seurakunnasta ei ketään jätetä kuitenkaan pulaan, eli jos todella on hätä, niin kyllä sieltä kauppaan ruokalappu kirjoitetaan =). Joten ilman sitä sossun lappuakin voi mennä, jos sitä ei kerkeä hankkimaan tähän hätään.. Jos on isompia laskuja joihin tarvitsee aopua, niin seurakunnilla on ns palavereja joissa käydään avustushakemuksia läpi ja päätetään, voidaanko asiakasta auttaa laskujen maksussa.. Seurakunnat maksaa tosi isojakin laskuja välillä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi mies on kotona, eikä töissä? Jos ei ole sairas, niin pystyisi ainakin niitä pulloja keräämään, jos ei muuta työtä löydy.

Jos on työtön työnhakija saa työt.päivärahaa, mutta jos ei huvita mennä töihin, niin tietenkin tilanne on toinen.

Yhteistyössä