mistä potta, josta ei tule pissat ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pissojen siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pissojen siivooja

Vieras
Pojalla nyt Ikean potta. Pojan pissat tulee aina ohi, yli ja ympäri. Minua alkaa jo jurppia pestä pissoja vessan lattialta monta kertaa päivässä. Ja harmittaa sekin, että poika tosi hienosti menee itse potalle ja aina tuloksena on lammikko lattialla.

Onko oikeasti toimivaa pottaa?! Mietin tuossa, että pitäisikö alkaa käyttää pöntön supistajaa, mutta sitten ei jäpikkä pääse itse vessaan.

Kai parivuotias pääsee korokejakkaran avulla itsekin pöntölle. Tai voi seistä korokejakkaran päällä ja pissiä seisten pönttöön. Lasta voi myös opettaa nojaamaan eteen ja pyytää painamaan pippeliä kädellä alaspäin että pissa osuu pottaan. Jos lapsi nojaa taaksepäin niin pissa tulee yli laitojen myös pöntöllä..
Meillä on babybjörnin smart potta, siinä on se istuinosa selvästi pidempi kuin perus orthexissa yms. Siitäkin välillä pissat tulee kyllä yli mutta ei niin usein kuin orthexista. Kuopus on 1v3kk joten ei vielä osaa tähdätä oikeaan suuntaan.

Meillä oli babybjormin tuoli eikä yli tullu koskaan. Eikä ikeankaan mallista tai orthexista. Ehkä sattu sellanen poika. Kannattaa kattoa että istuu kunnolla etukenossa ja pippeli alaspäin.

Onko teillä Ikean tuolipotta, vai sellanen perus pikkupotta?
Jos vaan millään sattuis olee se pikkupotta, nii käännätte sen vaan toiste päin, nii et se leveämpi selän reuna tulee siihen pippelin eteen, toimii hienosti!

[QUOTE="jonna";30684262]Onko teillä Ikean tuolipotta, vai sellanen perus pikkupotta?
Jos vaan millään sattuis olee se pikkupotta, nii käännätte sen vaan toiste päin, nii et se leveämpi selän reuna tulee siihen pippelin eteen, toimii hienosti![/QUOTE]

Täytyy testaa

Yhteistyössä