Mistä ostat vaatteesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsä pukeutuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsä pukeutuja

Vieras
Tuntuu että kaikilla on aina niin hienoja vaatteita ja itsellä tylsiä. Joten mietin mistä muut ostaa vaatteensa?

lisäkysymyksenä, että paljonko kuluu rahaa vaatteisiin, vaikka esim. kuukauden aikana?

Millon mistäkin, merkkiliikkestä tosin harvemmin..Melkein ostan rytkyni kirppikseltä, halpa-hallista ja tokmannilta, saa niin kätevästi kauppareissun yhteydessä.. :D

Mitään budjettia ei ole, ostan kun jotain tarvitaan ja rahaa menee ehkä muutama kymppi kuussa.

Nykyään tosi paljon kirppikseltä, mutta mun tyyli ei tosiaan näytä sellaselta stereotyyppiseltä kirppislookilta. Sit on lähinnä H&M ja markettikamaa.
Suosittelen kiertelee kirppiksii, sieltä löytää vähän erikoisempia vaateita paljon halvemmalla kuin mitä muuten raaskis ostaa.

Niin ja rahaa kuluu ehkä keskimäärin 10-20€/kk

Viimeksi muokattu:
Gudrun Sjödeniltä, B&Lu:lta, Hips&Curvesilta ynnä muista nettiputiikeista. Toisinaan mahdollisesti jostain Seppälästä tai Lindexiltä tms, jos siellä sattuu olemaan joku kelvollinen riepu, tosin harvoin on.

Lisäkysymykseen:
Halvalla ei saa hyvää. Silloin, kun hankin vaatteita, menee helposti pari sataa euroa, jopa enemmänkin pariin kappaleeseen. Toisaalta ei taas tarvitse jatkuvasti olla uusimassa kaapin sisältöä, kun hankkii kerralla hyvää. En onneksi ole enää kasvuiässä, joten ei tarvitse sen takia hommailla joka vuodenaikaan uusia vetimiä. Kuukauden vaatebudjetti voisi olla noin 30€, jos laskisi, että kerran pari vuodessa hommaisi jotain uutta. Todennäköisesti on vähemmän.

Mä ostan eniten vaatteita Helsingin Ruoholahdessa olevasta Warehousesta, merkkivaatteiden outlet. Sit ostan myös Gina Trigotista ja teen löytöjä myös kirppiksiltä. Viikonloppuisin käyn usein Valtteri kirppiksellä ja kerran viikossa suuntaan Akseli-kirppikselle Espooseen. Kirppiksiltä löytää kyllä lapsille useammin kuin itselleen. Seppälästä kans ostan jonkun verran vaatteita, harvoin Lindexiltä ja Henkkamaukalta. H&M:ää boikotoin pitkään enkä nykyäänkään sieltä juurikaan osta mitään.

Niin ja toi budjetti, joskus on kuukausia ettei vaatteisiin mene montakaan kymppiä, välillä en pariin kuukauteen osta itselleni mitään. Mut sit joskus kuluu useampi satanen. Riippuu mitä ostaa. Nyt ois edessä kevättakin osto ja voi olla että ostelen pitkästä aikaa jotain muutakin kivaa, varaudun siis 500e pahimmillaan :)

Vaikka mistä :D Netistä, vaateliikkeistä..

Viimeisimmät ostokseni olen tehnyt netissä Bubbleroomista ja Espritin nettikaupasta. Kaupungilla perjantaina tein hankintoja Henkkamaukalla, Lindexilla ja Mick'sillä.

Rahaa menee vaihtelevasti. Tässä viikon aikana rahaa on palanut useampi saturainen, mut välillä menee pitkään, etten osta mitään.

Kirpparilta ja H&M:ltä pääosin. Myös Vila, Vero Moda, Ratsula, Marimekko, Asos, GT, JC, Seppälä, Oneway, Zara. Ulkomailla oon ihan mehuissani, jos siellä on Bershka, rrrrrakastan niitä vaatteita! Viime vuonna oltiin kuukausi Thaimaassa ja siellä ostin/teetin ihan kauheasti vaatetta, oon kokoa 32/xxs joten Suomesta vaikea löytää sopivia vaatteita.

Vaatteisiin menee 300-500e vuodessa.

Yhteistyössä