Mistä ostat college-housut lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Enpä juurikaan osta college-housuja lapsille. Mukavia vaatteita kun on muitakin.

Anna palaa, mitä tilalle?

Hyvin leikattuja, ei liian jäykästä kankaasta tehtyjä housuja. Henkkamaukka, Lindex, Kappahl ja marketit on pullollaan hauskoja reisitaskuhousuja, sammareita, farkkujakin.

No tosiaan onhan niita joustovyötäröitä, mutta suurin osa on mun mielestäni niitä "jäykkiä", farkut erityisesti. Sammarit on kyllä pehmeitä. Mutta mulla on tosin alle 2-vee, eikä esim mikään 5v .

Enpä juurikaan osta college-housuja lapsille. Mukavia vaatteita kun on muitakin.

Anna palaa, mitä tilalle?

Hyvin leikattuja, ei liian jäykästä kankaasta tehtyjä housuja. Henkkamaukka, Lindex, Kappahl ja marketit on pullollaan hauskoja reisitaskuhousuja, sammareita, farkkujakin.

Niissä on nepparit ja vetskarit, jotka on tosi hankalat kaksivuotiaalle joka tykkää pukea itse.
Ja farkut, sammarit yms on mun mielestä aika kolhot haalarin alla kun ulkoillaan.
Siksi pojalla on useimmiten collegehousut päiväkodissa. Tytöllä on pääasiassa legginsit ja tunika-tyylistä vaatetta hoidossa.
Kauppareissulla, kylässä, kotona kun tulee vieraita, lääkärireissulla yms mun lapsia ei ole nähty collegehousuissa kertaakaan vauva-ajan jälkeen, jos silloinkaan :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja junttimammat:
Käyttääkö joku lapsillaan collegehousuja ?! :laugh:
Kai ostatte niitä, joissa on resori lahkeessa!

Niinniin, epämukavat farkut aina kotona ja kylässä |O

No ethän sinä itse niitä pidä. Ja musta farkut on mukavat, en tykkää kotonakaan olla verkkareissa tai muissakaan housuissa jotka lököttää vähänkin.

Ja etenkin kyläreissuilla kyllä meillä lapset puetaan muihin kuin college-housuihin, ei nyt tartte tällätä mutta ei ne verkkarit ole mikään joka paikan univormu.

Ei me mennäkään collegehousuissa kylään. En mä halua lapsia pukea jäykkiin farkkuihin kotona. Tykkää sinä mistä tykkäät.

Alkuperäinen kirjoittaja junttimammat:
Käyttääkö joku lapsillaan collegehousuja ?! :laugh:
Kai ostatte niitä, joissa on resori lahkeessa!

No suorien collegehousujen löytäminen on kiven takana. Girandolalta löysin viimeksi beiget ja vaaleansiniset. Mutta joo, kyllä resoreillakin. Käytännöllisyys menee kyllä mulla ekaksi lapsen leikeissä. Junttius lienee ihan jossain muussa kuin college-housussa itsessään. Mutta saa minua valistaakin.

Samat sanat ap:n kanssa. Tää junttimammat on hieman erikoinen...
Poika on itse huomannut, miten mukavaa trikoovaatteissa on olla ja leikkiä. Haluaa kyllä joskus farkut jalkaan, mutta alkaa kyllä hetken kuluttua valittaa, että kiristää...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Ai esim mitä, nimen omaan pojalle, mitähän muuta mukavaa löytyy...????

Tuolla on meillä ainakin kaapin täydeltä reisitaskuhousuja joissa on muotolaskokset polvien kohdalla ja kumppari vyötäröllä, lappuhaalareita, farkkumallisia housuja ohuella farkkukankaalla tai muilla kankailla. Ja mä ostan pääasiallisesti lasten kledjut ihan noista samoista rättiketjuista kuin muutkin. On toki meillä niitä verkkareitakin mutta lapsia itseäänkin tuntuu miellyttävän enempi vaatteet joissa on joku hauska juttu. Esim 2-veen ehdottomat lempparit on ohuehkosta maastokuvoisesta puuvillakankaasta tehdyt housut. Pukee ne itse, saa sen nepparinkin kiinni omin avuin.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Kauppareissulla, kylässä, kotona kun tulee vieraita, lääkärireissulla yms mun lapsia ei ole nähty collegehousuissa kertaakaan vauva-ajan jälkeen, jos silloinkaan :xmas:

Tunnustan pitäväni lapsella myös college-housuja, jos meille poikkeaa vieraita. Niitä lappaa useamman kerran viikossa, joten en stressaa edes sillä. Jos meillä on juhlat, se on toki eri asia.

Mutta olen tarkka miltä muksu näyttää, kokonaisuus pitää olla hyvä, vaikka kotona ollaan. Eli siksi hyvää college-valikoimaa kaipailen.

Ostan pojalle pääasiassa Tutan college-housuja (ilman resoreita), kun ne tuntuvat istuvan parhaiten pitkälle ja hoikalle pojalle. College-housut käytössä tarhassa ja kotona ihan koko ajan... :) Minusta kun esim. tummansiniset suorat kuviottomat college-housut on ihan siistit, eikä niitä tarvitse "hävetä" vaikka vieraitakin tulisi. Löytyy meiltä kyllä muitakin housuja....

Yhteistyössä