Mistä ohje tavalliseen perunalaatikkoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loota

Vieras
Miten voi olla niin etten löydä ohjetta tavalliseen (eli ei-imellettyyn) perunalaatikkoon?? Olisko antaa linkkia? :)

Eikä sellaista jossa on viipaileina perunaa, sipulia, lihaa..

Tai yhden löysin mutta kuulostaa minusta oudolta että siin on kananmunaa :/

itse teen vain kyseisen evään näin:

ruskistan lihan (jauheliha tai kokolihaa suikaleina), kuorin perunat ja porkkanat ja viipaloin ne samoin sipulin.
sitten kokoan vain vuokaan perunaa, lihaa, sipulia ja perunaa. päälle laitan lihaliemen. joskus laitan porkkanan sijaan keittojuure pussin. tai sitten lanttua ja porkkanaa. vähän sen mukaan mitä kaapissa on.

Miten voi olla niin etten löydä ohjetta tavalliseen (eli ei-imellettyyn) perunalaatikkoon?? Olisko antaa linkkia? :)

Eikä sellaista jossa on viipaileina perunaa, sipulia, lihaa..

Tai yhden löysin mutta kuulostaa minusta oudolta että siin on kananmunaa :/

Mutta itse paiskaisin muussin lootaan, korppujauhoja pinnalle, siihen joku kuvio, voi nokareita päälle, ja uuniin, niin että pinta saa nätin värin.

[QUOTE="vieras";25229476]itse teen vain kyseisen evään näin:

ruskistan lihan (jauheliha tai kokolihaa suikaleina), kuorin perunat ja porkkanat ja viipaloin ne samoin sipulin.
sitten kokoan vain vuokaan perunaa, lihaa, sipulia ja perunaa. päälle laitan lihaliemen. joskus laitan porkkanan sijaan keittojuure pussin. tai sitten lanttua ja porkkanaa. vähän sen mukaan mitä kaapissa on.[/QUOTE]

katoppa kun tuli lukihäiriö.... siis annain just sen ohjeen mitä et halunnu=) =)

ton muusilaatikon teen vaan niin että teen hieman löysemmän muusin, sekoitan sipulin ja ruskistetun jauhelihan sekaan ja kaadan vuokaan, pintaan korppujauhoa ja voita. voi tehdä myös niin että laittaa muusia ensin alle, lihat väliin ja muusia taas päälle. maustaa voi mielensä mukaan.

Tee tavallinen löysähkö perunamuussi, lisää kananmuna muussiin, kaada vuokaan, pinnalle voita ja halutessasi korppujauhoa. paista 200 asteessa n. 30-45 min. Helppoa eikö? Kananmuna tulee siksi, että muussin on oltava löysempää kuin norm. koska muuten siitä tulee tosi kuivaa uunissa!

[QUOTE="vieras";25229692]Tee tavallinen löysähkö perunamuussi, lisää kananmuna muussiin, kaada vuokaan, pinnalle voita ja halutessasi korppujauhoa. paista 200 asteessa n. 30-45 min. Helppoa eikö? Kananmuna tulee siksi, että muussin on oltava löysempää kuin norm. koska muuten siitä tulee tosi kuivaa uunissa![/QUOTE]

itse en laita ikinä kananmunaa vaikka teen löysemmän muusin. toimii hyvin ilman munaakin.

Yhteistyössä