Mistä kivannäköistä vaatetta pienelle koululaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vaan

Vieras
Mistä olette löytäneet kivannäköistä vaatetta kouluikäiselle pojalle, koko 140 cm? On sen verran pieni että tykkää vielä lego- yms printtivaatteista, mutta kokoja ei vaan tahdo löytyä.. Ne mitä löytyi kaupassa kierrellessä oli sellaisia enemmän teineille sopivia vaatteita. Vinkkejä?

Sama ongelma täälläkin. 140-146cm vaatetta kaivattais...
H&M ei löydy mitään, hirveetä teinikamaa...
Prismasta ja Seppälästä löytyy jotain, samoin Benettonilta ja Espritin ja Disney Storen verkkokaupasta. Aika peruskamaa näistä.
Lisää vinkkejä saa antaa. Lapsi (9v tyttö) haluaisi vielä selkeesti lasten vaatetta (esim. kivoja printtipaitoja), ei käytä farkkuja eikä voi sietää H&M rättejä.

Mulla sama ongelma pojan vaatteissa, ihan kauheita ovat. Trikoopaitoja tilasin sellaisesta nettikaupasta kuin "Nimipyyhe", siellä saa valita kankaan itse (tarjolla aivan hurja valikoima erilaisia) ja tekevät sitten sen kokoisen kuin tilaa. Tulivat tosi nopeasti. Voi kun joku keksisi alkaa tehdä huppareita yms myöskin samalla idealla...

http://www.babyshop.se/overdelar-rea/s/786/1?orderBy=Published

Tuolta luulis löytyvän edes jotain. Itse tilasin juuri tokaluokkalaiselle pojalle tuolta parit housut ja paidan (Suomen sivuilta koot oli loppu). Ruotsin sivuilta voi tilata myös Suomeen ja olikohan postikulu muistaakseni 4 e. Voi maksaa ihan normisti pankkikortilla (ei siis tartte luottokortilla maksaa).

Tokaluokkalainen tyttö käyttää 134/140cm vaatteita ja Lego vaatteita on meillä(paitoja) aika paljon(lekmer alesta!) kivoja kollarihousuja oon löytänyt ihan "Tokmanni-halpahalli"tms.kaupoista. JesperJunioreissa on aika "lapsellisia" vaatteita isoissakin koissa, sieltä viimeksi löysin -70% alesta kivoja printtipaitoja

Mulla ei ole noin isoa lasta, mutta ehkä sama taktiikka kuin mulla: vaate sieltä ja toinen täältä. Ei niitä vaatteita loppuviimeksi niin paljoa tarvitse. Jos ostaa perusvaatteet (farkut, collarit, kalsarit, sukat) halvemmalla, voi sitten satsata vaikka jokuseen hieman kalliimpaan paitaan.

[QUOTE="Vieraana";30646319]Aloittajalle... Kyllähän esim. Lego wear valmistaa vaatteita myös 140-senttisille. Vai ovatko liian kalliita?[/QUOTE]

En ole ap mutta... Sisävaatteissa Legolla tosi vähän vaihtoehtoja. Muutama pusero meiltäkin löytyy ko merkiltä.
Jotain housuja ja huppareita onnistun kyllä löytämään perusmerkeiltä mutta puserot on se ongelma.
Edelleen haussa lapselliset puserot kokoa 140-146cm, värikkäitä/printtiä :)

Mites molo kidsin paidat? En tiedä, mikä on isoin koko, mutta niillä on aika kivoja printtejä, esim. http://www.keltainenkettu.fi/molokids_lyhythih_paita_rocky_-_orchre_paste

Ne ei oo sieltä halvimmasta päästä, mutta kuten sanoin, yksi sieltä, toinen täältä!

Joo, samoin kuin joku sanoikin, yksi sieltä toinen täältä. Itselläni pitkä tokaluokkalainen, ja vaikka ensin itsekin ajattelin, että voi ei mitä pimuvaatteita isompien mallistoissa, niin on siellä joukossa ollut kivojakin. Ihan siis myös Lindexillä, H&M:llä jne. Tyttö tykkää eläimistä, kukista, tähdistä...

Itse olen kyllä alennusmyyntien aikaan tilannut ulkomailtakin. Jossain vaiheessa löysin ompelijan (netistä), joka ompeli kangasvaihtoehdoista ihan halutun kokoisen vaatteen. Hän ei valitettavasti enää ompele myyntiin, joten en voi suositella, mutta uskoisin, että muitakin on.

Miten löytyis NameItiltä tai polarn o pyretiltö? En tiedä noin vanhojen vaatteista vielä mutta noilta merkeiltä ei mitään teinirääsyjä varmastikaan löydy, vaan klassisempaa vaatetta.

Printtipaitoja löytyy nyt kyllä ihan vaan. Suurempi ongelma on löytää niitä ilman printtiä. Meidän lapset inhoaa printtejä ja nättien paitojen metsästys ilman niitä on hankalaa.

"Pieni koululainen" eli ekaluokkalainen joka on 140cm??? Meillä tokaluokkalainen on 116cm tyttö eikä ole edes pienin luokallaan.

Ensinnäkin, pieni koululainen on minusta myös toka- ja kolmasluokkalainen. Toisekseen sinun tyttösi kuulostaa kyllä tosi lyhyeltä, vaikka ehkä hänkin ihan normaalirajoissa on. Mutta minun 5-vuotiaalle pojalleni 116 cm vaatteet on jääneet jo 4-vuotiaana pieniksi. Nyt hänen vaatekokonsa on 128 cm (pituus 125 cm) ja jos edes suurinpiirtein samaa vauhtia tulevat vuoden kastaa, taatusti ekaluokalla koko on jo 140 cm.

Mutta sitä tulin myös ihmettelemään, kun joku kirjoitti että on tällainen ongelma, vaikka Lego wearin paitoja on muutama. Siis kuinka paljon niitä paitoja oikein tarvitsee? Minusta 3-4 siistimpää ja mieluista paitaa on ihan riittävästi, lisäksi koti- ja varavaatteiksi kelvannee sellaisetkin, joiden ulkonäkö ei just mieltymyksiä vastaa. Eihän koulupaitoja tarvita kuin maksimissaan 1/päivä (jos pysyy puhtaana, voi samaa paitaa minusta käyttää pari päivää putkeen) ja useimmissa perheissä pestään pyykkiä ainakin 2 kertaa viikossa.

Meillä on Molokidsin, Maxomorran ja Legon vaatteita. Mä ostan mieluummin muutaman hyvän ja laadukkaan, joista lapsikin tykkää kuin monta halpaa. Toisaalta mua häiritsee epäeettiset vaatteet. Olisi kornia pukea lapsi lapsityövoimalla valmistettuun paitaan.

Yhteistyössä